Yıl 2018, Cilt 1 , Sayı 1, Sayfalar 12 - 27 2018-12-29

Platon’ un “Devlet” Eserinin Eğitsel Açıdan Değerlendirilmesi

Ahmet EROL [1] , Mustafa EROL [2]


Bu çalışmada Platon’un Devlet (Politeia) adlı eser incelenmiştir. Söz konusu kitap bir görüşme formu gibi ele alınmış ve içerik analizi yapılmıştır. Eserde birden fazla (siyaset, eğitim, vb) konu olmasına rağmen bu çalışmada eserin eğitim boyutu irdelenmiştir. Doküman analizi ile incelenen kitap, okuyucuların kişisel çıkarımlarını ve değerlendirmeleri destekleyen görüşler kitaptan bire bir alıntılarla açıklanmaya çalışılmıştır. Çalışma kapsamında eser,  Genel Olarak Eğitim, Nasıl Bir Eğitim? (İçerik, Süreç ve Müfredat), Eğitimde Eğitmenler ve Geleneğe Saygı (Daimicilik), Eğitimde Model Olma, Eğitimde Bireysel Farklılıklar, Eğitimde Kritik Dönem, Seviyeye Göre Eğitim (Yaş Özelliklerine Uygun), Eğitim ve Deneyim, Tartışma Sanatı (Soktarik Sorgulama), Eğitim ve Disiplin, Eğitimde İsteklilik, Kadınların Eğitimi ve Bilişsel Kavrayışın Aşamaları olmak üzere çeşitli temalar şeklinde açıklanmıştır. Sonuç olarak eğitim konusunda günümüzde de süren bazı tartışmaların yüzyıllar öncesinden tartışıldığı bu tartışmalara çözüm önerileri sunulduğu görülmektedir. Bu eserin bulgularının günümüz eğitim anlayışlarına bir ışık tuttuğu, yol gösterdiği söylenebilir.

Platon’un Eğitim Anlayışı, Bireysel Farklılıklar, İdealizm (Daimicilik), Kadınların Eğitimi, Kritik Dönem
  • Arslanoğlu, İ. (2012). Eğitim felsefesi. Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.
  • Bartlett, S. ve Burton, D. (2014). Eğitim bilimine giriş (Çev. Ed. B. Aybek). Ankara: Anı Yayıncılık. (Orijinal çalışma basım tarihi, 2012).
  • Bloom, B., S. (2012). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme. (D, A, Özçelik, Çev.) Ankara: Pegem Akademi.
  • Boyacı, P,. N. (2014). Platon’da kadın sorunu üzerine bir tartışma. FLSF (Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi), 18, 205-230.
  • Bruner, J. (2009). Eğitim süreci (Öztürk, T. Çev.). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Cevizci, A. (2018). Eğitim felsefesi. Ankara: Say Yayınları.
  • Demirci Gedük, N. (2007). Platon’un Eğitim Anlayışı (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Demirel, Ö. (2014). Eğitimde program geliştirme: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Dewey, (2014). Günümüzde eğitim (Ed. J. Ratner). Pedagojik inançlarım (s 1-10). (Ed. B. Ata ve T. Öztürk, Çev.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Dewey, J. (2011). Deneyim ve eğitim. Ankara: ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık.
  • Erden, M. (2011). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Erkılıç, T. A. (2013). Eğitim Felsefesi Akımları A. Boyacı (Ed.) Eğitim Felsefesi İçinde (49-69), T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2278, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1275.
  • Erkılıç, T. A. (2013). Felsefi Akımlar ve Eğitim, A. Boyacı (Ed.) Eğitim Felsefesi İçinde (19-45), T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2278, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1275.
  • Fidan, N. (2012). Okulda öğrenme ve öğretme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Freire, P. (2017). Ezilenlerin pedagojisi (Hattatoğlu, D. ve Özbek, E. Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Gutek, G., L. (2014). Eğitimde felsefi ve ideolojik yaklaşımlar (Kale, N. Çev.). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Kant, I. (2013). Eğitim üzerine: Ruhun eğitimi-Ahlaki eğitim- Pratik eğitim. Ankara: Say Yayınları.
  • Krishnamurti, J. (2008). Eğitim üzerine (Arslanlıoğlu, S. Çev.). İstanbul: Ayna Yayınevi. Kuzgun, Y., ve Deryakulu, Y. (2017). Bireysel farklılıklar ve eğitime yansımaları (Ed. Kuzgun, Y. ve Deryakulu, D.) Eğitimde bireysel farklılıklar. Ankara: Nobel Yayınları. Locke, J. (2004). Eğitim Üzerine (Çev. A. Uğur). Ankara: Yeryüzü Yayınevi.
  • Nietzsche, F. (2011). Eğitimci Olarak Schopenhauer- Çağa Aykırı Düşünceler III (Çev. C. Atilla). İstanbul: Say Yayınları.
  • Ornstein, A., C. & Hunkins, F. P. (2016). Eğitim programı: Temeller, ilkeler ve sorunlar (Arı, A. Çev.). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Russell, B. (2001). Eğitim üzerine. (N. Bezel, Çev.). İstanbul: Say Yayınları.
  • Şimşek, A. (2017). Öğretim tasarımı. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Üstel, F. (2014). Makbul Vatandaş’ın peşinde. İstanbul: İletişim Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. (2011). Eleştirel pedagoji: Paulo Freire ve Ivan Illich’ in eğitim anlayışı üzerine. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yücel, C. (2014). Eğitimle ilgili temel kavramlar. (Ed. Celep, C.) Eğitim bilimlerine giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
Birincil Dil tr
Konular Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Orcid: 0000-0002-7538-952X
Yazar: Ahmet EROL (Sorumlu Yazar)
Kurum: PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Ülke: Turkey


Orcid: 0000-0002-1675-7070
Yazar: Mustafa EROL
Kurum: YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Ülke: Turkey


Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 29 Aralık 2018

Bibtex @kitap İncelemesi { jena512088, journal = {Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi}, issn = {}, eissn = {2667-5560}, address = {}, publisher = {Serkan SAY}, year = {2018}, volume = {1}, pages = {12 - 27}, doi = {}, title = {Platon’ un “Devlet” Eserinin Eğitsel Açıdan Değerlendirilmesi}, key = {cite}, author = {Erol, Ahmet and Erol, Mustafa} }
APA Erol, A , Erol, M . (2018). Platon’ un “Devlet” Eserinin Eğitsel Açıdan Değerlendirilmesi . Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi , 1 (1) , 12-27 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/jena/issue/42984/512088
MLA Erol, A , Erol, M . "Platon’ un “Devlet” Eserinin Eğitsel Açıdan Değerlendirilmesi" . Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi 1 (2018 ): 12-27 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/jena/issue/42984/512088>
Chicago Erol, A , Erol, M . "Platon’ un “Devlet” Eserinin Eğitsel Açıdan Değerlendirilmesi". Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi 1 (2018 ): 12-27
RIS TY - JOUR T1 - Platon’ un “Devlet” Eserinin Eğitsel Açıdan Değerlendirilmesi AU - Ahmet Erol , Mustafa Erol Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 12 EP - 27 VL - 1 IS - 1 SN - -2667-5560 M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi Platon’ un “Devlet” Eserinin Eğitsel Açıdan Değerlendirilmesi %A Ahmet Erol , Mustafa Erol %T Platon’ un “Devlet” Eserinin Eğitsel Açıdan Değerlendirilmesi %D 2018 %J Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi %P -2667-5560 %V 1 %N 1 %R %U
ISNAD Erol, Ahmet , Erol, Mustafa . "Platon’ un “Devlet” Eserinin Eğitsel Açıdan Değerlendirilmesi". Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi 1 / 1 (Aralık 2018): 12-27 .
AMA Erol A , Erol M . Platon’ un “Devlet” Eserinin Eğitsel Açıdan Değerlendirilmesi. Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi. 2018; 1(1): 12-27.
Vancouver Erol A , Erol M . Platon’ un “Devlet” Eserinin Eğitsel Açıdan Değerlendirilmesi. Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi. 2018; 1(1): 12-27.
IEEE A. Erol ve M. Erol , "Platon’ un “Devlet” Eserinin Eğitsel Açıdan Değerlendirilmesi", Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, c. 1, sayı. 1, ss. 12-27, Ara. 2018