Bu çalışma, Hatay ili merkezinde görev yapan sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf içi kullanılan öğretim teknolojilerine ilişkin görüş ve önerilerinin incelendiği bir araştırmadır. Araştırma, 2021-2022 yılı güz döneminde Hatay il merkezinde kamuya ait 5 farklı ortaokulda yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu çalışmaya dahil edilen üç kamu ortaokulunda görev yapan 16 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden biri olan olgusal çalışma tekniği merkeze alınarak yürütülmüştür. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla ulaşılan veriler, bilimsel araştırma tekniklerinden biri olan içerik analizine tabi tutulmuştur.. Çalışma kapsamında ulaşılan nitel bulgular neticesinde sosyal bilgiler öğretmenlerinin teknolojiye yönelik kavram bilgilerinin yeterli düzeyde olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca, sosyal bilgiler öğretmenleri bilgisayar, telefon ve tablet kullanımı konusunda bilgi düzeylerinin yüksek olduğunu ifade etmişlerdir. Bunun yanında teknolojik olanakların kalıcı öğrenmeleri beraberinde getirdiğini ve kalıcı öğrenme yaşantılarına etkide bulunacağı yönünde görüş ortaya koymuşlardır. Tüm bu verilerden hareketle bazı önerilerde bulunulmuştur.
This study is a research in which the opinions and suggestions of social studies teachers working in the city center of Hatay are examined. The research was carried out in 5 different public secondary schools in the city center of Hatay in the fall semester of 2021-2022. The study group of the research consists of 16 social studies teachers working in three public secondary schools included in the study. The research was carried out by focusing on the factual study technique, which is one of the qualitative research designs. The data were obtained through a semi-structured interview form developed by the researchers. The data obtained through the semi-structured interview form were subjected to content analysis, which is one of the scientific research techniques. As a result of the qualitative findings obtained within the scope of the study, it is revealed that the social studies teachers' conceptual knowledge about technology is at a sufficient level. In addition, social studies teachers stated that their level of knowledge about the use of computers, phones and tablets is high. In addition, they expressed the opinion that technological opportunities bring permanent learning and affect their permanent learning experiences. Based on all these data, some suggestions were made.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: 2 |