Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf İçi Öğretim Teknolojilerinin Kullanılmasına Yönelik Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüş ve Önerileri (Hatay İl Örneği)

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 2, 198 - 212, 30.12.2022
https://doi.org/10.52974/jena.1200447

Öz

Bu çalışma, Hatay ili merkezinde görev yapan sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf içi kullanılan öğretim teknolojilerine ilişkin görüş ve önerilerinin incelendiği bir araştırmadır. Araştırma, 2021-2022 yılı güz döneminde Hatay il merkezinde kamuya ait 5 farklı ortaokulda yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu çalışmaya dahil edilen üç kamu ortaokulunda görev yapan 16 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden biri olan olgusal çalışma tekniği merkeze alınarak yürütülmüştür. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla ulaşılan veriler, bilimsel araştırma tekniklerinden biri olan içerik analizine tabi tutulmuştur.. Çalışma kapsamında ulaşılan nitel bulgular neticesinde sosyal bilgiler öğretmenlerinin teknolojiye yönelik kavram bilgilerinin yeterli düzeyde olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca, sosyal bilgiler öğretmenleri bilgisayar, telefon ve tablet kullanımı konusunda bilgi düzeylerinin yüksek olduğunu ifade etmişlerdir. Bunun yanında teknolojik olanakların kalıcı öğrenmeleri beraberinde getirdiğini ve kalıcı öğrenme yaşantılarına etkide bulunacağı yönünde görüş ortaya koymuşlardır. Tüm bu verilerden hareketle bazı önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Açıkalın, M. (2010). Sosyal bilgiler eğitiminde yeni yaklaşımlar: Çokkültürlü ve küresel eğitim. İlköğretim Online, 9(3), 1226-1237.
  • Akgün, M., ve Koru-Yücekaya, G. (2015). Akıllı tahta kullanımına yönelik öğrenci tutumu ve öğretmen görüşlerinin incelenmesi (Ankara ili örneği). E-Journal of New World Sciences Academy(NWSA), 10(3), 1-11.
  • Alkan, N. (1995). Bilgi taramalarının nitelik açısından değerlendirilmesinde bütünlük (kapsam), yenilik, tarama çıktısı ve kullanıcı çabası ölçütleri. Türk Kütüphaneciliği, 9(3), 315-324.
  • Ateş, M. (2010). Ortaöğretim coğrafya derslerinde akıllı tahta kullanımı. Marmara Coğrafya Dergisi, 22, 409-427.
  • Aydemir M., Küçük S., ve Karaman S. (2012). Uzaktan eğitimde tablet bilgisayar kullanımına yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(4), 153-159.
  • Barrera-Osori F. (2007). The impact of private provision of public education: empirical evidence from Bogotá’s concession schools. Policy Research Working Paper, Washington, DC: World Bank.
  • Berson, M. J., ve Balyta, P. (2004). Technological thinking and practice in the social studies: Transcending the tumultuous adolescence of reform. Journal of Computing in Teacher Education, 20(4), 141-150.
  • Bilici, S., ve Güler, Ç. (2016). Ortaöğretim öğretmenlerinin TPAB düzeylerinin öğretim teknolojilerini kullanma durumlarına göre incelenmesi. İlköğretim Online, 15(3), 898-921.
  • Bulut, İ., ve Koçoğlu, E. (2012). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin akıllı tahta kullanımına ilişkin görüşleri (Diyarbakır ili örneği). Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 242-258.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K. E., Akgün, E. Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Costley, K. C. (2014). The positive effects of technology on teaching and student learning. Arkansas Tech University.
  • Çalışkan, E., Önal, N., ve Yazıcı, K. (2016). Öğretim etkinliklerinde sanal müzelerin kullanımına ilişkin sosyal bilgiler öğretmen adayları ne düşünüyor. Turkish Studies, 11(3), 689-706.
  • Çalışkan, N. & Karadağ, E. (2006). Bir baton olarak öğretmenin elleri. Eğitim Araştırmaları, 25, 54–61.
  • Çetinkaya, L., ve Keser, H. (2014). Öğretmen ve öğrencilerin tablet bilgisayar kullanımında yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(1), 13-14.
  • Çetintürk, F. (2014). Okul duvarlarında yer alan görsel materyallerin sosyal bilgiler öğretimindeki yerine ilişkin öğrenci görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dere, İ., ve Dinç, E. (2017). Sosyal bilgiler derslerinden kalanlar: 1960’dan günümüze kadar sosyal bilgiler dersini alanların hatıraları. Diyalektolog Ulusal Sosyal Bilimler Dergisi, 16, 21-39.
  • Dere, İ. (2019). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretim materyali geliştirme ve kullanımı hakkındaki görüşleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(41), 89-112.
  • Doğru, E., ve Aydın, F. (2018). Coğrafya öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) hakkındaki düşünceleri ve bunu kullanma durumları. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 4(2), 88-100.
  • Duhaney, D. (2001). Teacher education: Preparing teachers to integrate technology. International Journal of Instructional Media, 28(1), 23-30.
  • Garton, S., ve Graves, K. (2014). Materials in ELT: Current Issues. In International perspectives on materials in intenational perspectives on English language teaching. Ed: S. Garton and K. Graves editors. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 1-15.
  • Gilakjani, A. P. (2018). Teaching pronunciation of English with computer technology: A qualitative study. International Journal of Research in English Education (IJREE), 3(2), 94-114.
  • Glewwe, P., Kremer, M., ve Moulin, S. (2009). Many children left behind? Textbooks and test scores in Kenya. American Economic Journal: Applied Economics, 1(1), 112-135.
  • Göksel, O. (2007). Sosyal bilgiler öğretiminde harita ve grafik kullanımının eğitimi destekleme düzeyi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • Güven, . S. (1997). Temel eğitim 1. kademe (ilkokul) öğretmenlerinin öğretmenlik bilgi ve becerilerine ilişkin yeterliliklerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Malatya: İönü Üniversitesi.
  • Güven, İ. (2001). Öğretmen yetiştirmenin uluslararası boyutu. Milli Eğitim Dergisi, 150, 20-27.
  • Güven, S. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin kazandırdığı yeterlikler yönünden değerlendirilmesi (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 165-179.
  • Heafner, T. (2004). Using technology to motivate students to learn social studies. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 4(1), 42-53.
  • İneç, Z. F., ve Akpınar, E. (2017). Sosyal bilgilerin otantik öğretiminde yeni yaklaşımlar. Uluslararası Sosyal Alan Araştırmaları Dergisi, 6(2), 46-65.
  • İnel, Y., ve Çetin, T. (2017). Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan bilgisayar temelli materyallerin 6. sınıf öğrencilerinin dikkat düzeylerine etkisinin elektroansefalografi cihazı aracılığıyla tespiti. Journal of History Culture and Art Research, 6(4), 831-848.
  • İşman, A. (2003). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Değişim Yayınları.
  • Kaya, B. (2008). Sosyal bilgiler dersinde teknoloji kullanımı. GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 189-205.
  • Kazu, H., ve Yeşilyurt, E. (2008). Öğretmenlerin öğretim araç-gereçlerini kullanım amaçları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 175-188.
  • Kul, U., Celik, S., ve Aksu, Z. (2018). The impact of educational material use on mathematics achievement: A meta-analysis. International Journal of Instruction, 11(4), 303-324.
  • Kuloğlu, M. E., ve Erdal, B. A. Y. (2019). İngilizce Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Aği (Eba) Kullanim Durumlarinin İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 48(224), 327-351.
  • Kurt, A.A., Kuzu, A., Dursun, Ö.Ö., Güllüpınar, F. ve Gültekin, M. (2013). FATİH projesinin pilot uygulama sürecinin değerlendirilmesi: Öğretmen görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 2(1), 1-23.
  • Kurtdede-Fidan, N. (2008). İlköğretimde araç gereç kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 1(1), 48-61.
  • Lin, C. P., Wong, L. H., ve Shao, Y. J. (2012). Comparison of 1: 1 and 1: m CSCL environment for collaborative concept mapping. Journal of Computer Assisted Learning, 28(2), 99-113.
  • Manfra, M. M., ve Hammond, T. C. (2008). Teachers’ instructional choices with student-created digital documentaries: Case studies. Journal of Research on technology in Education, 41(2), 223-245.
  • Muralidharan, K., ve Sundararaman, V. (2010). The impact of diagnostic feedback to teachers on student learning: experimental evidence from India. Economic Journal, 120(546), 187-203.
  • Nalçacı, A., ve Ercoşkun, M.H. (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Derslerinde Kullanılan Materyaller. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 142-154.
  • Özel, E. (2012). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğretim teknolojilerine yönelik tutum ve davranışları. Doğu Coğrafya Dergisi 19(31), 129-144.
  • Picard, P. M., (2009). Technology based interviews: Constructing better student attitudes toward history by using technology to develop a technology based ınterview archive of the great depression. Doktora Tezi, Columbia Üniversitesi, New York.
  • Saracaloğlu, A. S., Dinçer, B., ve Dedebali, N. C. (2017). Sınıf öğretmeni adaylarının internet ve teknolojiye yönelik tutumları ile bilgisayar özyeterlik algılarının incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(51), 824-832.
  • Sarker, M. N. I., Wu, M., Cao, Q., Alam, G. M., ve Li, D. (2019). Leveraging digital technology for better learning and education: a systematic literature review. International Journal of Information and Education Technology, 9(7), 453-461.
  • Soydan, E. (2012). E-kitap teknolojisi ve basılı kitabın geleceği. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(1), 389-399.
  • Spaulding, M. (2013). Preservice and in-service teachers’ perceptions toward technology benefits and integration. Journal of Learning in Higher Education, 9(1), 67-78.
  • Şahin, İ. F., ve Taşyürek, Z. (2014). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin derslerde kullanmış oldukları araç-gereçler hakkındaki görüşleri (Erzurum örneği). Doğu Coğrafya Dergisi, 36, 29-42.
  • Şimşek, N. (2002). Derste eğitim teknolojisi kullanımı. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Ulusoy, K., ve Gülüm, K. (2009). Sosyal bilgiler dersinde tarih ve coğrafya konuları işlenirken öğretmenlerin materyal kullanma durumları. Journal of Kirsehir Education Faculty, 10(2), 85-99.
  • Uygun, K., ve Kılıçkara, S. (2019). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğretim teknolojileri ve materyal kullanımına ilişkin görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 90-108.
  • Uzunöz, A., Aktepe, V., ve Gündüz, M. (2017). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersinin, mesleki acıdan kazandırdıklarına ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri: Nitel bir çalışma. Journal of Qualitative Research in Education, 5(3), 317-339.
  • Vermeersch, C., ve Kremer, M. (2005). School Meals, Educational Achievement, and School Competition: Evidence from a Randomized Evaluation. World Bank Policy Research Working Paper No. 3523.
  • Vural, B. (2004). Eğitim–öğretimde teknoloji ve materyal kullanımı. İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Yalın, H. (1999). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Yani, A., ve Ahmad, S.S.B.H. (2018). The instructional materials of the Arabic language teaching for non-Arabic speakers in the republic of Indonesia: A typical study of the state University of Malang, Indonesia. European Journal of Education Studies, 5(6), 83-94.
  • Yanpar, Ş.T., ve Yıldırım, S. (1999). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yaylak, E., ve İnan, S. (2018). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin eğitimde sosyal medyanın kullanılmasına yönelik görüşlerinin incelenmesi. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 3(1), 1-32.
  • Yeşiltaş, E. (2014). Sosyal bilgiler öğretiminde öğretim materyalleri ve teknolojileri. M. Safran. (Ed.), Sosyal bilgiler öğretimi içinde (ss. 225-241). Ankara: Pegem Akademi.
  • Yılmaz, K., ve Ayaydın, Y. (2015). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Öğretim Teknolojileri Kullanımına İlişkin Alt Yapılarının ve Yeterlilik Algılarının İncelenmesi Nitel Bir Çalışma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 87-107.

Opinions and Suggestions of Social Studies Teachers on the Use of In-Class Instructional Technologies (The Case of Hatay Province)

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 2, 198 - 212, 30.12.2022
https://doi.org/10.52974/jena.1200447

Öz

This study is a research in which the opinions and suggestions of social studies teachers working in the city center of Hatay are examined. The research was carried out in 5 different public secondary schools in the city center of Hatay in the fall semester of 2021-2022. The study group of the research consists of 16 social studies teachers working in three public secondary schools included in the study. The research was carried out by focusing on the factual study technique, which is one of the qualitative research designs. The data were obtained through a semi-structured interview form developed by the researchers. The data obtained through the semi-structured interview form were subjected to content analysis, which is one of the scientific research techniques. As a result of the qualitative findings obtained within the scope of the study, it is revealed that the social studies teachers' conceptual knowledge about technology is at a sufficient level. In addition, social studies teachers stated that their level of knowledge about the use of computers, phones and tablets is high. In addition, they expressed the opinion that technological opportunities bring permanent learning and affect their permanent learning experiences. Based on all these data, some suggestions were made.

Kaynakça

  • Açıkalın, M. (2010). Sosyal bilgiler eğitiminde yeni yaklaşımlar: Çokkültürlü ve küresel eğitim. İlköğretim Online, 9(3), 1226-1237.
  • Akgün, M., ve Koru-Yücekaya, G. (2015). Akıllı tahta kullanımına yönelik öğrenci tutumu ve öğretmen görüşlerinin incelenmesi (Ankara ili örneği). E-Journal of New World Sciences Academy(NWSA), 10(3), 1-11.
  • Alkan, N. (1995). Bilgi taramalarının nitelik açısından değerlendirilmesinde bütünlük (kapsam), yenilik, tarama çıktısı ve kullanıcı çabası ölçütleri. Türk Kütüphaneciliği, 9(3), 315-324.
  • Ateş, M. (2010). Ortaöğretim coğrafya derslerinde akıllı tahta kullanımı. Marmara Coğrafya Dergisi, 22, 409-427.
  • Aydemir M., Küçük S., ve Karaman S. (2012). Uzaktan eğitimde tablet bilgisayar kullanımına yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(4), 153-159.
  • Barrera-Osori F. (2007). The impact of private provision of public education: empirical evidence from Bogotá’s concession schools. Policy Research Working Paper, Washington, DC: World Bank.
  • Berson, M. J., ve Balyta, P. (2004). Technological thinking and practice in the social studies: Transcending the tumultuous adolescence of reform. Journal of Computing in Teacher Education, 20(4), 141-150.
  • Bilici, S., ve Güler, Ç. (2016). Ortaöğretim öğretmenlerinin TPAB düzeylerinin öğretim teknolojilerini kullanma durumlarına göre incelenmesi. İlköğretim Online, 15(3), 898-921.
  • Bulut, İ., ve Koçoğlu, E. (2012). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin akıllı tahta kullanımına ilişkin görüşleri (Diyarbakır ili örneği). Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 242-258.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K. E., Akgün, E. Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Costley, K. C. (2014). The positive effects of technology on teaching and student learning. Arkansas Tech University.
  • Çalışkan, E., Önal, N., ve Yazıcı, K. (2016). Öğretim etkinliklerinde sanal müzelerin kullanımına ilişkin sosyal bilgiler öğretmen adayları ne düşünüyor. Turkish Studies, 11(3), 689-706.
  • Çalışkan, N. & Karadağ, E. (2006). Bir baton olarak öğretmenin elleri. Eğitim Araştırmaları, 25, 54–61.
  • Çetinkaya, L., ve Keser, H. (2014). Öğretmen ve öğrencilerin tablet bilgisayar kullanımında yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(1), 13-14.
  • Çetintürk, F. (2014). Okul duvarlarında yer alan görsel materyallerin sosyal bilgiler öğretimindeki yerine ilişkin öğrenci görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dere, İ., ve Dinç, E. (2017). Sosyal bilgiler derslerinden kalanlar: 1960’dan günümüze kadar sosyal bilgiler dersini alanların hatıraları. Diyalektolog Ulusal Sosyal Bilimler Dergisi, 16, 21-39.
  • Dere, İ. (2019). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretim materyali geliştirme ve kullanımı hakkındaki görüşleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(41), 89-112.
  • Doğru, E., ve Aydın, F. (2018). Coğrafya öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) hakkındaki düşünceleri ve bunu kullanma durumları. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 4(2), 88-100.
  • Duhaney, D. (2001). Teacher education: Preparing teachers to integrate technology. International Journal of Instructional Media, 28(1), 23-30.
  • Garton, S., ve Graves, K. (2014). Materials in ELT: Current Issues. In International perspectives on materials in intenational perspectives on English language teaching. Ed: S. Garton and K. Graves editors. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 1-15.
  • Gilakjani, A. P. (2018). Teaching pronunciation of English with computer technology: A qualitative study. International Journal of Research in English Education (IJREE), 3(2), 94-114.
  • Glewwe, P., Kremer, M., ve Moulin, S. (2009). Many children left behind? Textbooks and test scores in Kenya. American Economic Journal: Applied Economics, 1(1), 112-135.
  • Göksel, O. (2007). Sosyal bilgiler öğretiminde harita ve grafik kullanımının eğitimi destekleme düzeyi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • Güven, . S. (1997). Temel eğitim 1. kademe (ilkokul) öğretmenlerinin öğretmenlik bilgi ve becerilerine ilişkin yeterliliklerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Malatya: İönü Üniversitesi.
  • Güven, İ. (2001). Öğretmen yetiştirmenin uluslararası boyutu. Milli Eğitim Dergisi, 150, 20-27.
  • Güven, S. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin kazandırdığı yeterlikler yönünden değerlendirilmesi (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 165-179.
  • Heafner, T. (2004). Using technology to motivate students to learn social studies. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 4(1), 42-53.
  • İneç, Z. F., ve Akpınar, E. (2017). Sosyal bilgilerin otantik öğretiminde yeni yaklaşımlar. Uluslararası Sosyal Alan Araştırmaları Dergisi, 6(2), 46-65.
  • İnel, Y., ve Çetin, T. (2017). Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan bilgisayar temelli materyallerin 6. sınıf öğrencilerinin dikkat düzeylerine etkisinin elektroansefalografi cihazı aracılığıyla tespiti. Journal of History Culture and Art Research, 6(4), 831-848.
  • İşman, A. (2003). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Değişim Yayınları.
  • Kaya, B. (2008). Sosyal bilgiler dersinde teknoloji kullanımı. GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 189-205.
  • Kazu, H., ve Yeşilyurt, E. (2008). Öğretmenlerin öğretim araç-gereçlerini kullanım amaçları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 175-188.
  • Kul, U., Celik, S., ve Aksu, Z. (2018). The impact of educational material use on mathematics achievement: A meta-analysis. International Journal of Instruction, 11(4), 303-324.
  • Kuloğlu, M. E., ve Erdal, B. A. Y. (2019). İngilizce Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Aği (Eba) Kullanim Durumlarinin İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 48(224), 327-351.
  • Kurt, A.A., Kuzu, A., Dursun, Ö.Ö., Güllüpınar, F. ve Gültekin, M. (2013). FATİH projesinin pilot uygulama sürecinin değerlendirilmesi: Öğretmen görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 2(1), 1-23.
  • Kurtdede-Fidan, N. (2008). İlköğretimde araç gereç kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 1(1), 48-61.
  • Lin, C. P., Wong, L. H., ve Shao, Y. J. (2012). Comparison of 1: 1 and 1: m CSCL environment for collaborative concept mapping. Journal of Computer Assisted Learning, 28(2), 99-113.
  • Manfra, M. M., ve Hammond, T. C. (2008). Teachers’ instructional choices with student-created digital documentaries: Case studies. Journal of Research on technology in Education, 41(2), 223-245.
  • Muralidharan, K., ve Sundararaman, V. (2010). The impact of diagnostic feedback to teachers on student learning: experimental evidence from India. Economic Journal, 120(546), 187-203.
  • Nalçacı, A., ve Ercoşkun, M.H. (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Derslerinde Kullanılan Materyaller. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 142-154.
  • Özel, E. (2012). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğretim teknolojilerine yönelik tutum ve davranışları. Doğu Coğrafya Dergisi 19(31), 129-144.
  • Picard, P. M., (2009). Technology based interviews: Constructing better student attitudes toward history by using technology to develop a technology based ınterview archive of the great depression. Doktora Tezi, Columbia Üniversitesi, New York.
  • Saracaloğlu, A. S., Dinçer, B., ve Dedebali, N. C. (2017). Sınıf öğretmeni adaylarının internet ve teknolojiye yönelik tutumları ile bilgisayar özyeterlik algılarının incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(51), 824-832.
  • Sarker, M. N. I., Wu, M., Cao, Q., Alam, G. M., ve Li, D. (2019). Leveraging digital technology for better learning and education: a systematic literature review. International Journal of Information and Education Technology, 9(7), 453-461.
  • Soydan, E. (2012). E-kitap teknolojisi ve basılı kitabın geleceği. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(1), 389-399.
  • Spaulding, M. (2013). Preservice and in-service teachers’ perceptions toward technology benefits and integration. Journal of Learning in Higher Education, 9(1), 67-78.
  • Şahin, İ. F., ve Taşyürek, Z. (2014). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin derslerde kullanmış oldukları araç-gereçler hakkındaki görüşleri (Erzurum örneği). Doğu Coğrafya Dergisi, 36, 29-42.
  • Şimşek, N. (2002). Derste eğitim teknolojisi kullanımı. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Ulusoy, K., ve Gülüm, K. (2009). Sosyal bilgiler dersinde tarih ve coğrafya konuları işlenirken öğretmenlerin materyal kullanma durumları. Journal of Kirsehir Education Faculty, 10(2), 85-99.
  • Uygun, K., ve Kılıçkara, S. (2019). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğretim teknolojileri ve materyal kullanımına ilişkin görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 90-108.
  • Uzunöz, A., Aktepe, V., ve Gündüz, M. (2017). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersinin, mesleki acıdan kazandırdıklarına ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri: Nitel bir çalışma. Journal of Qualitative Research in Education, 5(3), 317-339.
  • Vermeersch, C., ve Kremer, M. (2005). School Meals, Educational Achievement, and School Competition: Evidence from a Randomized Evaluation. World Bank Policy Research Working Paper No. 3523.
  • Vural, B. (2004). Eğitim–öğretimde teknoloji ve materyal kullanımı. İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Yalın, H. (1999). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Yani, A., ve Ahmad, S.S.B.H. (2018). The instructional materials of the Arabic language teaching for non-Arabic speakers in the republic of Indonesia: A typical study of the state University of Malang, Indonesia. European Journal of Education Studies, 5(6), 83-94.
  • Yanpar, Ş.T., ve Yıldırım, S. (1999). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yaylak, E., ve İnan, S. (2018). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin eğitimde sosyal medyanın kullanılmasına yönelik görüşlerinin incelenmesi. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 3(1), 1-32.
  • Yeşiltaş, E. (2014). Sosyal bilgiler öğretiminde öğretim materyalleri ve teknolojileri. M. Safran. (Ed.), Sosyal bilgiler öğretimi içinde (ss. 225-241). Ankara: Pegem Akademi.
  • Yılmaz, K., ve Ayaydın, Y. (2015). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Öğretim Teknolojileri Kullanımına İlişkin Alt Yapılarının ve Yeterlilik Algılarının İncelenmesi Nitel Bir Çalışma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 87-107.
Toplam 59 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yavuz Topkaya 0000-0001-9722-1114

Erhan Bozkurt 0000-0001-9605-932X

Telal Günen 0000-0003-3122-3613

Mehmet Kütler 0000-0002-2724-5839

Fatih Kalkar 0000-0002-3741-0455

Betül Doğan 0000-0001-7413-3349

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Topkaya, Y., Bozkurt, E., Günen, T., Kütler, M., vd. (2022). Sınıf İçi Öğretim Teknolojilerinin Kullanılmasına Yönelik Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüş ve Önerileri (Hatay İl Örneği). Journal of Education and New Approaches, 5(2), 198-212. https://doi.org/10.52974/jena.1200447

Flag Counter