Bu çalışma yükseköğrenimde öğrencilerin sınıf-içi eğitim ortamlarındaki renklere karşı tutumlarını belirlemek üzere Toros Üniversitesi’nde 2014-2015 bahar döneminde eğitim gören 185 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Geliştirilen tutum ölçeğinin güvenirliği yüksek derecede bulunmaktadır. Keşfedici ve öncü nitelikteki bu çalışma öğrencilerin duvar, sıra ve kapı rengi olarak daha çok açık renkleri tercih ettiklerini ve eğitim faaliyetlerinin birden fazla renkte kalem kullanılarak gerçekleştirilmesini istediklerini betimsel olarak ortaya koymaktadır.
Asatekin, M. (1997). Endüstri Tasarımında Ürün - Kullanıcı İlişkileri. Ankara: ODTÜ.
Aydınlı, S. (1989). Temel Tasarım Ders Notları. İstanbul: İTÜ Mimarlık Fakültesi.
Baltaş, A. (1994). Öğrenmede ve Sınavlarda Üstün Başarı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Becer, E. (1999). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Yayınları.
Kalaycı, Ş. (2006). “Faktör Analizi”. Şeref Kalaycı (ed), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (321-331), Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel Yayıncılık, 9. Basım, Ankara, ss.53-70.
Odabaşı, Y., Barış G.(2002). Tüketici Davranışı . İstanbul: Medicat Kitapları.
Önder, H. H., Gül, M. ve Ergüldürenler, G. (2012). Eğitim Ortamında Ergonomi Kullanılması ve Örnek İdeal Sınıf Çalışması, 11. Ulusal Büro Yönetimi ve Sekreterlik Kongresi. Özbudak, Y. B., Gümüş B., Çetin F.D. (2003). İç Mekan Aydınlatmasında Renk ve Aydınlatma Sistemi İlişkisi . D.Ü. II. Ulusal Aydınlatma Sempozyumu.
Özdamar, K. (1997). Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi I. Anadolu Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları, Eskişehir.
Stone, J. (2003). Environmental view and color of a simulated telemarketing task. Journal of Environmental Psychology, 63-78.
Teker, U. (2003). Grafik Tasarım ve Reklam. İzmir: Dokuz Eylül Yayınları.
Uçar, T. F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Yayınları.
Wilkins, A. (2001). Coloured overlays and their benefit for reading. Journal of research in reading 24/1, 41-46.
Wu, J.-H., Yuan Y.(2003). Improving seaching and reading performance: the effect og highlighting and text color coding. nformation & Management, 617.
Year 2015,
Volume: 3 Issue: 3, 419 - 424, 25.12.2015
Asatekin, M. (1997). Endüstri Tasarımında Ürün - Kullanıcı İlişkileri. Ankara: ODTÜ.
Aydınlı, S. (1989). Temel Tasarım Ders Notları. İstanbul: İTÜ Mimarlık Fakültesi.
Baltaş, A. (1994). Öğrenmede ve Sınavlarda Üstün Başarı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Becer, E. (1999). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Yayınları.
Kalaycı, Ş. (2006). “Faktör Analizi”. Şeref Kalaycı (ed), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (321-331), Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel Yayıncılık, 9. Basım, Ankara, ss.53-70.
Odabaşı, Y., Barış G.(2002). Tüketici Davranışı . İstanbul: Medicat Kitapları.
Önder, H. H., Gül, M. ve Ergüldürenler, G. (2012). Eğitim Ortamında Ergonomi Kullanılması ve Örnek İdeal Sınıf Çalışması, 11. Ulusal Büro Yönetimi ve Sekreterlik Kongresi. Özbudak, Y. B., Gümüş B., Çetin F.D. (2003). İç Mekan Aydınlatmasında Renk ve Aydınlatma Sistemi İlişkisi . D.Ü. II. Ulusal Aydınlatma Sempozyumu.
Özdamar, K. (1997). Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi I. Anadolu Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları, Eskişehir.
Stone, J. (2003). Environmental view and color of a simulated telemarketing task. Journal of Environmental Psychology, 63-78.
Teker, U. (2003). Grafik Tasarım ve Reklam. İzmir: Dokuz Eylül Yayınları.
Uçar, T. F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Yayınları.
Wilkins, A. (2001). Coloured overlays and their benefit for reading. Journal of research in reading 24/1, 41-46.
Wu, J.-H., Yuan Y.(2003). Improving seaching and reading performance: the effect og highlighting and text color coding. nformation & Management, 617.
Gül, Y., Miman, M., Ege, F., Saraç, S. (2015). EĞİTİMDE RENK ERGONOMİSİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA:TOROS ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Mühendislik Bilimleri Ve Tasarım Dergisi, 3(3), 419-424.