BibTex RIS Cite

MOBİL ULAŞIM HİZMETLERİ BİLGİLENDİRME SİSTEMİNDE ARAYÜZ TASARIMI İNCELEMESİ

Year 2015, Volume: 3 Issue: 3, 475 - 479, 25.12.2015

Abstract

Mobil uygulamalarının sayısı ve çeşitliliği mevcut teknoloji araçlarıyla oldukça yaygınlaşmıştır. Bu uygulamaların firmalar açısından en büyük avantajları arasında mevcut müşteriler ve potansiyel müşteriler açısından bilgiye güvenilir ve hızlı bir şekilde ulaşabilme imkanıdır. Bu uygulamaların etkinliği özellikle kullanıcı arayüzü ile ortaya çıkmaktadır. Firmaların mobil uygulamalarında firma hedefi ve beklentisiyle kullanıcı kitlesinin amaçları arasında oluşabilecek farklılıklar, bu uygulamaların hedeflenen performans düzeyine ulaşamaması adına önemli bir engeldir. Bu çalışmada, bir belediyenin ulaşım hizmetleriyle ilgili mobil uygulamasının arayüzü incelenmiştir. Arayüz tasarımı incelemesi kullanıcı beklentilerinin-ihtiyaçlarının araştırılması, arayüz tasarımının incelenmesi ve değerlendirilmesi ve tasarımda uygulamanın etkinliğini artırabilecek yeni çözümler sunulmasından oluşmaktadır. Amaç,hizmeti sunan ve hizmeti alan iki paydaşın beklentilerinin birbirine yakınlaştığı ve örtüştüğü bir tasarım elde etmektir. Bu çalışmanın katkısı, benzer mobil uygulamalarda daha etkin arayüz tasarımı konusunda bir farkındalık oluşturmak, kullanıcı memnuniyetini artırabilmek ve kullanıcı ihtiyaçlarını daha iyi karşılayarak hizmet seviyesini yükseltebilmektir.

References

  • Booth, P., 1989. An Introduction to Human Computer Interaction, LEA, London.
  • Chapanis, A., 1995. Human Factors in System Engineering, Wiley, New York.
  • Dix, A., Finlay, J., Abowd, G.D., Beale, R., 2004. Human- Computer Interaction, Pearson-Prentice Hall, England.
  • Ergin, M.H., Eryılmaz, H., 2007. E-toplum olma yolunda ergonomi. 13.Ulusal Ergonomi Kongresi. Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Karwowski, W., 2006. The Discipline of Ergonomics and Human Factors in Handbook of Human Factors and Ergonomics, John Wiley, 3-31.
  • Lehto, M., Landry, S.J.,2013, Introduction to Human Factors and Ergonomics for Engineers. CRC Press.
  • Marchito, M., Canas, J.J., 2011. User Experience as a Cognitive Ergonomics, Human Technology, 7(3), 268-280. Psychology and NRC (National Research Council), 2001. Musculoskeletal Disorders and the Workplace: Low Back and Upper Extremities, National Academy Press, Washington, D.C.
  • Sear, A., Jacko, J.A., 2008. Human-Computer Interaction, CRC Press.
Year 2015, Volume: 3 Issue: 3, 475 - 479, 25.12.2015

Abstract

References

  • Booth, P., 1989. An Introduction to Human Computer Interaction, LEA, London.
  • Chapanis, A., 1995. Human Factors in System Engineering, Wiley, New York.
  • Dix, A., Finlay, J., Abowd, G.D., Beale, R., 2004. Human- Computer Interaction, Pearson-Prentice Hall, England.
  • Ergin, M.H., Eryılmaz, H., 2007. E-toplum olma yolunda ergonomi. 13.Ulusal Ergonomi Kongresi. Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Karwowski, W., 2006. The Discipline of Ergonomics and Human Factors in Handbook of Human Factors and Ergonomics, John Wiley, 3-31.
  • Lehto, M., Landry, S.J.,2013, Introduction to Human Factors and Ergonomics for Engineers. CRC Press.
  • Marchito, M., Canas, J.J., 2011. User Experience as a Cognitive Ergonomics, Human Technology, 7(3), 268-280. Psychology and NRC (National Research Council), 2001. Musculoskeletal Disorders and the Workplace: Low Back and Upper Extremities, National Academy Press, Washington, D.C.
  • Sear, A., Jacko, J.A., 2008. Human-Computer Interaction, CRC Press.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section SI:ERGONOMI2105
Authors

Hande Eryılmaz

Publication Date December 25, 2015
Submission Date October 27, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 3 Issue: 3

Cite

APA Eryılmaz, H. (2015). MOBİL ULAŞIM HİZMETLERİ BİLGİLENDİRME SİSTEMİNDE ARAYÜZ TASARIMI İNCELEMESİ. Mühendislik Bilimleri Ve Tasarım Dergisi, 3(3), 475-479.