Rapid changes in information and communication technologies have increased
learners’ expectations, which have caused researchers to search for new and effective
ways of learning. In this respect, with the combined use of the advantages of both
traditional learning models and distance education, use of blended learning models
has become popular. The flipped classroom model, one of such blended models, has
frequently been on the agenda in recent years. For the purpose of examining the
applicability of the flipped classroom model, a number of studies in related literature
have been conducted on this model, which can be defined briefly as the replacement
of homework assignments with class teaching. The purpose of the present study was
to investigate the application of the flipped classroom model increasingly popular in
Turkey as well as in the world and to examine its application areas, the components
necessary for an effective application of the flipped classroom model, the benefits of
the model and the problems likely to be experienced in the application process of the
model.
Bilgi ve iletişim
teknolojilerindeki yaşanan hızlı değişimler öğrenen beklentilerini artırmış ve
böylece araştırmacıları yeni ve etkili öğrenme yolları aramaya sürüklemiştir.
Bu doğrultuda geleneksel öğrenme modellerin avantajları ile uzaktan eğitimin
avantajlarının beraber kullanılmasıyla harmanlanmış öğrenme modelleri
kullanılmaya başlanmış ve benimsenmiştir. Harmanlanmış modellerden olan ters
yüz sınıf modeli son yıllarda bu konuda adından sıkça söz ettirmeye
başlamıştır. Kısaca ev ödevleri ile ders anlatımının yer değiştirdiği bu model
ile alanyazında birçok çalışma yapılmış ve çeşitli değişkenler açısından
modelin uygulanabilirliği değerlendirilmiştir. Bu çalışmanın amacı, ülkemizde
ve dünyada kullanımı giderek artan ters yüz sınıf modelinin uygulanması, uygulama
alanları, etkili bir ters yüz sınıf modeli uygulamasında gereken bileşenlerin
neler olduğu ve modelin avantajlarıyla beraber yaşanabilecek sıkıntıları
sunmaktır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |