Review
BibTex RIS Cite

Examining the Interface of Lego Mindstorms Ev3 Robot Programming

Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 28 - 46, 31.01.2018
https://doi.org/10.31681/jetol.372826

Abstract

Nowadays, the value of programming education is increasing and the
starting age of education has decreased to primary schools. Parallel to this,
programming tools have also been diversified. Classical programming seems
difficult for beginners and especially young children. So block programming
languages have been developed. Block programming is easier for beginners to
adapt. With the spread of programming education, block programming has been
developed, many languages and materials have been developed for programming robots
with blocks. One of the most widely used among these robots is the Lego
Mindstorms EV3 robot. In this context, the aim this study is to introduce Lego
EV3, to examine the programming interface and to provide information on how to
use it.

References

  • Akpınar, Y. ve Altun, Y. (2014). Bilgi toplumu okullarında programlama eğitimi gereksinimi. İlköğretim Online, 13 (1), 1-4.
  • Başer, M. (2013). Bilgisayar programlamaya karşı tutum ölçeği geliştirme çalışması. The Journal Of Academic Social Science Studies, 6 (6), 199-215.
  • Çakıroğlu, Ü., Sarı, E. & Akkan, Y. (2011). The view of the teachers about the contribution of teaching programming to the gifted students ın the problem solving. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 22-24 September 2011, Fırat University, Elazığ.
  • Demirer, V. ve Sak, N. (2016). Programming Education and New Approaches Around The World and in Turkey / Dünyada ve Türkiye'de Programlama Eğitimi ve Yeni Yaklaşımlar. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12(3), 521-546.
  • Ersoy, H., Madran, R. O. ve Gülbahar, Y. (2016). Programlama Dilleri Öğretimine Bir Model Önerisi: Robot Programlama. Akademik Bilişim’11-XIII. Konferansı, Kütahya.
  • Fidan, U. ve Yalçın, Y. (2012). Robot Eğitim Seti Lego Nxt. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 12 (2012) 01510, 1-8.
  • Hubwieser, P., Giannakos, M. N., Berges, M., et al., (2015). A Global Snapshot of Computer Science Education in K-12 Schools. In Proceedings of the 2015 ITiCSE on Working Group (pp. 65-83). ACM.
  • Yükseltürk, E. ve Altıok, S. (2016). Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Programlama Öğretiminde Scratch Aracının Kullanımına İlişkin Algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (1).

LEGO MINDSTORMS EV3 ROBOT PROGRAMLAMA ARAYÜZÜNÜN İNCELENMESİ

Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 28 - 46, 31.01.2018
https://doi.org/10.31681/jetol.372826

Abstract

Günümüzde programlama eğitiminin değeri giderek arttığı ve bu eğitimin ilkokul düzeyinde verilmeye başladığı
görülmüştür. Bununla paralel olarak programlama araçları da çeşitlilik kazanmıştır. Klasik programlama eğitiminin yeni
başlayanlar ve özellikle yaşı küçük çocuklar için zor olabilmesi nedeniyle blok programlama dilleri geliştirilmiştir. Blok
programlama şeklinde yeni başlayan öğrenenler programlama öğrenmeye daha kolay adapte olmaktadır. Programlama
eğitiminin yaygınlaşmasıyla blok programlama da gelişmiş ve robotların bloklarla programlanması için birçok dil ve
materyal geliştirilmiştir. Bunlar arasında en yaygın olarak kullanılanlardan biri Lego Mindstorms EV3 robotu ve yazılımı
olmuştur. Bu çalışmanın amacı programlama eğitiminde kullanılan Lego Mindstorms EV3 robotunu tanıtmak,
programlama arayüzünü incelemek ve nasıl kullanılabileceğine yönelik bilgiler vermektir. 

References

  • Akpınar, Y. ve Altun, Y. (2014). Bilgi toplumu okullarında programlama eğitimi gereksinimi. İlköğretim Online, 13 (1), 1-4.
  • Başer, M. (2013). Bilgisayar programlamaya karşı tutum ölçeği geliştirme çalışması. The Journal Of Academic Social Science Studies, 6 (6), 199-215.
  • Çakıroğlu, Ü., Sarı, E. & Akkan, Y. (2011). The view of the teachers about the contribution of teaching programming to the gifted students ın the problem solving. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 22-24 September 2011, Fırat University, Elazığ.
  • Demirer, V. ve Sak, N. (2016). Programming Education and New Approaches Around The World and in Turkey / Dünyada ve Türkiye'de Programlama Eğitimi ve Yeni Yaklaşımlar. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12(3), 521-546.
  • Ersoy, H., Madran, R. O. ve Gülbahar, Y. (2016). Programlama Dilleri Öğretimine Bir Model Önerisi: Robot Programlama. Akademik Bilişim’11-XIII. Konferansı, Kütahya.
  • Fidan, U. ve Yalçın, Y. (2012). Robot Eğitim Seti Lego Nxt. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 12 (2012) 01510, 1-8.
  • Hubwieser, P., Giannakos, M. N., Berges, M., et al., (2015). A Global Snapshot of Computer Science Education in K-12 Schools. In Proceedings of the 2015 ITiCSE on Working Group (pp. 65-83). ACM.
  • Yükseltürk, E. ve Altıok, S. (2016). Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Programlama Öğretiminde Scratch Aracının Kullanımına İlişkin Algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (1).
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

İsmail Kunduracıoğlu 0000-0002-4270-2153

Publication Date January 31, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Kunduracıoğlu, İ. (2018). Examining the Interface of Lego Mindstorms Ev3 Robot Programming. Journal of Educational Technology and Online Learning, 1(1), 28-46. https://doi.org/10.31681/jetol.372826


22029

JETOL is abstracted and indexed by ERIC - Education Resources Information Center.