Bu çalışmanın amacı, içerik ipuçlarını kullanarak ikinci dil (L2)
kelime öğrenme konusunda son on yıl içerisinde yapılmış deneysel çalışmaları
incelemektir. Alanyazında yapılmış çalışmalar incelendiğinde, içerik ipuçlarını
kullanarak bilinmeyen kelimeleri tahmin etmenin etkili bir kelime öğrenme
yöntemi olmadığı görülmüştür. Bu yöntemin tek başına kullanılmasının yerine
tamamlayıcı bir yaklaşım olarak kullanılması gerektiği söylenebilir. İncelenen
çalışmalarda yabancı dilde kelime öğrenmenin sadece içerik ipuçlarına
dayandırılmasının da etkili bir yöntem olmadığı sonucuna varılmıştır.
Öğrencilerin dil yeterliliği ile öğrenme faaliyetlerinin gerçekleşmesi arasındaki
ilişkinin yüksek olduğu alanyazında ifade edilmiştir. Bununla birlikte yapılan
araştırmalarda okuma etkinliklerinin tesadüfi kelime öğrenmede etkili olduğu
söylenebilir. Her geçen gün bu alanda çalışan araştırmacılar da içerikleri
kullanarak anlam çıkarmak için uygun kelime tiplerini ve etkili öğrenme
yöntemlerini keşfetmeye çalışmaktadırlar. Ayrıca bu çalışmada dijital
ortamlarda yabancı dil kelime öğretiminin pedagojik etkilerine de yer
verilmiştir.
This
article reviews empirical studies from the past decade in learning second
language (L2) vocabulary from context clues. Previous studies conclude that
guessing unknown words from context clues is not an effective vocabulary
learning strategy. Rather, it should be employed as a complementary approach.
In alignment with this standpoint, review of the most recent empirical studies
reveals that merely relying on context clues does not lead to the most
effective L2 vocabulary learning. The learning result highly correlates with
the learners’ language proficiency. However, recent studies did not downplay
the role of incidental vocabulary learning from reading. More researchers
explore the appropriate types of vocabulary for inferring from the contexts and
the corresponding pedagogical strategies. This article concludes with
pedagogical implications of teaching L2 vocabulary in digital environment.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |