Bağlantıcı dijital teknolojiler 21. yüzyılda yaşamın tüm alanlarında derin etkilere neden olmaktadır. Bu durum yaşadığımız çağın ötesinde bir çağa - dijital çağa – eriştiğimizin bir göstergesidir. Bu yeni çağda bireylerin toplum içinde etkin bir şekilde rol alabilmeleri için yeniden tasarlanması gereken alanlardan biri de eğitimdir. Sanayi çağının şartları ve gereklilikleri üzerine kurulu okul paradigması 21. yüzyılda öğrenenlerin ihtiyaç ve isteklerini karşılamada eksik kalmaktadır. Günümüzde ortaya çıkan bağlantıcı dijital teknolojiler ve bu teknolojilerin tetiklediği açık eğitim kaynakları (open educational resources), kitlesel açık çevrimiçi dersler (massive online open courses) ve öğrenme analitikleri gibi yenilikçi eğitim uygulamaları sanayi devriminden kalma öğrenme süreç ve yapılarını derinden etkilemektedir. Bu nedenle, yeni bir eğitim paradigması geliştirilmesine ihtiyaç duyulmaktadır. Sözü edilen yenilikçi eğitim uygulamaları, yeni çevrimiçi sosyal platformlarda yapılandırılmamış (informal) ve zenginleştirilmiş öğrenme deneyimleri sağlayarak öğrenmenin geleneksel eğitim kurumlarının dışına taşınmasına imkan tanımaktadır. Ayrıca bu yenilikler öğreneni zaman sınırlarından kurtarmakta ve öğrenenler hem bilgiye erşme hem de sosyal etkileşim ve işbirliği yoluyla bilgi inşa etme fırsatı elde etmektedir. İçinde yaşadığımız çağ yükseköğretim açısından köklü değişim sancılarına ve fırsatlara gebedir. Bu nedenle, eğitimle ilgilenen politika üreticiler ve yöneticiler bağlantıcı dijital teknolojilerin eğitim alanı bağlamında sağladığı fırsatları ve surunları değerlendirerek yükseköğretime dair katma değeri yüksek politikalar ve uygulamalar geliştirmelidir. Bu makalede yükseköğretime ilişkin öğrenen, öğreten, öğrenme ortamları ve yönetim boyutlarının bağlantıcı dijital teknolojilerden nasıl etkilendiği ele alınacak ve sonuç olarak bu çağda daha iyi işleyebilmesi açısından yükseköğretim için yol haritası önerilecektir.
Dijital teknolojiler yükseköğretim paradigma değişimi dijital çağ açık eğitim kaynakları (OER) kitlesel açık çevrimiçi dersler (MOOCs)
The dominant roles that digital connective technologies have in the 21st century are causing profound changes in all domains of life, which signal that we have reached a new age: the digital age. Education is one of the fundamental domains of life re-engineered to adopt to the changing landscape of what it means to function in this new age. The school paradigm which rests on the conditions and requirements of the industrial age appears to fall short in terms of meeting the needs and demands of the 21st century learner. The emerging digital connective technologies and the educational innovations they triggered such as open educational resources (OER), massive online open courses (MOOCs) and learning analytics are disrupting the learning processes and structures of the industrial age such that it is now an imperative to develop a new educational paradigm. These new innovations enable learners to extend learning outside the boundaries of traditional learning institutions through informal and enriched learning experiences using online communities on new platforms such as social media and other social platforms. The digital innovations aforementioned also free the learners from the shackles of time so that learners can, not only access but also create knowledge through social interaction and collaboration. The age we live in is ripe for unprecedented fundamental changes and opportunities for higher education (HE). Therefore, policymakers involved in education need to re-think the implications of digital connective technologies, the challenges and opportunities they bring to the educational scene while developing value-added policies regarding HE. This paper addresses the learner, instructor, learning environments and the administration dimensions of HE and how the digital connective technologies are impacting on these dimensions in the digital age. The paper also offers, as a conclusion, a road map for HE to better function in this age.
Digital technologies higher education paradigm shift digital age open educational resources (OER) massive online open courses (MOOCs)
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 1 |