Research Article
BibTex RIS Cite

How to use Excel to teach fractions?

Year 2025, Volume: 8 Issue: 1, 1 - 23
https://doi.org/10.31681/jetol.1566017

Abstract

This study aimed to examine the effect of using Excel in teaching fractions in a 6th grade mathematics course on students' academic achievement and attitudes. To achieve this, a quasi-experimental design with a pretest-posttest control group was implemented. The research involved 62 students from a public secondary school in a central province of eastern Turkey over a period of 12 class hours (3 weeks). Prior to the study, experimental and control groups were randomly assigned, and efforts were made to balance the groups based on various factors (e.g., pass marks, pretest scores). A mathematics achievement test (MAT) comprising 18 multiple-choice questions, and a 20-item mathematics attitude scale (MAS) were employed to collect data. The experimental group was taught using the Excel program, while the control group received instruction via traditional teaching methods outlined in the curriculum. Data collected after the intervention were analyzed using t-tests in the SPSS program. The results revealed a significant improvement in the academic achievement of the experimental group compared to the control group, indicating the effectiveness of using Excel-based teaching materials. Additionally, both groups showed positive changes in their attitudes towards mathematics; however, no significant difference was found between the groups in terms of the impact of the teaching method on students' attitudes.

References

  • Aksoy, N. C. (2010). Oyun destekli matematik öğretiminin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin kesirler konusundaki başarı, başarı güdüsü, öz-yeterlik ve tutumalarının gelişimlerine etkisi [Master’s thesis, Gazi University]. YÖK Thesis Center.
  • Aksoy, N., Çalık, N., & Çinar, C. (2012, Jun). Excel ile matematik öğretiminin öğretmen adaylarının fonksiyon grafikleri çizimi üzerindeki etkisi [Oral presentation]. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye.
  • Alkan, C. (1986). Bilgisayarın eğitimde kullanımı. Eğitim ve Bilim, 11(62), 10-11.
  • Arslan, B. (2003). Bilgisayar destekli eğitime tabi tutulan ortaöğretim öğrencileriyle bu süreçte eğitici olarak rol alan öğretmenlerin BDE'e ilişkin görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(4), 67-75. http://www.tojet.net/articles/v2i4/2410.pdf
  • Arslan, S. (2006). Matematik öğretiminde teknoloji kullanımı [Use of technology in mathematics teaching]. In H. Gür (Ed.), Matematik Öğretimi [Mathematics Teaching] (pp. 347-378). Lisans.
  • Arslan-Kılcan, S. (2006). İlköğretim matematik öğretmenlerinin kesirlerle bölmeye ilişkin kavramsal bilgi düzeyleri [Master’s thesis, Abant İzzet Baysal University]. YÖK Thesis Center.
  • Aşkar, P., Yavuz, H., & Köksal, M. (1993). Ders yazılımlarının değerlendirilmesi. Çağdaş Eğitim, 14-19.
  • Babapour Golezani, A. (2012). Bilgisayar destekli matematik öğretiminin lisans öğrencilerinin matematik algılarına etkisi: K. K. Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Bölümü örneği [Master’s thesis, Atatürk University]. YÖK Thesis Center.
  • Baki, A. (1996). Matematik öğretiminde bilgisayar herşey midir? Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (12), 135-143. https://dergipark.org.tr/tr/pub/hunefd/issue/7825/102864
  • Baki, A. (2000). Bilgisayar donanımlı ortamda matematik öğrenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (19), 186-193. https://dergipark.org.tr/tr/pub/hunefd/issue/7819/102757
  • Baki, A. (2002). Öğrenen ve öğretenler için bilgisayar destekli matematik. Ceren Yayın Dağıtım.
  • Başaran Şimşek, E. (2012). Dinamik geometri yazılımı kullanmanın ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki akademik başarılarına ve uzamsal yeteneklerine etkisi [Master’s thesis, Gazi University]. YÖK Thesis Center.
  • Bayraktar, E. (2008). Matematik öğretmenlerinin bilgisayar destekli matematik öğretimi deneyimleri [Master’s thesis, Karadeniz Technical University]. YÖK Thesis Center.
  • Bayturan, S. (2011). Ortaöğretim matematik eğitiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin başarıları, tutumları ve bilgisayar öz-yeterlik algıları üzerindeki etkisi [Doctoral dissertation, Dokuz Eylül University]. YÖK Thesis Center.
  • Beck, J., Haney, H., Sargent, B., & Toelaer, A. (2014, May 16). Spreadsheets: An EXCEL-lent way to learn. http://webpages.uah.edu/~haneyh/Group%206--Excel.doc
  • Berika Kansoy, M., & Sert Çıbık, A. (2022). Investigation of the effect of guided inquiry approach supported by digital stories on attitude towards inquiry. Journal of Educational Technology & Online Learning, 5(3), 600-618. https://doi.org/10.31681/jetol.1110578
  • Birgin, O., Kutluca, T., & Gürbüz, R. (2008). Yedinci sınıf matematik dersinde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi [Oral presentation]. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, Eskişehir, Türkiye.
  • Birgin, O., & Kutluca, T. (2007). 7. sınıf matematik dersinde Excel ve Coypu programları yardımıyla çalışma yapraklarının geliştirilmesi. Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2).
  • Bozkurt, A., & Cilavdaroğlu, A. (2011). Matematik ve sınıf öğretmenlerinin teknolojiyi kullanma ve derslerine teknolojiyi entegre etme algıları. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 859-870. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/49049/625724
  • Budak, İ. (2000). Sayılar konusu için bilgisayar destekli matematik öğretimi materyalinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi [Master’s thesis, Karadeniz Technical University]. YÖK Thesis Center.
  • Buran, E. (2005). İkinci dereceden denklemler ve fonksiyonların gerçekçi problem durumları ile öğretimesinde teknoloji destekli ve geleneksel yöntemlerin etkililiği [Master’s thesis, Abant İzzet Baysal University]. YÖK Thesis Center.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (12th ed.). Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Funda, D. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri [Scientific research methods] (11th ed.). Pegem Akademi.
  • Christensen, A., & Stephens, L. (2003). Microsoft Excel as a supplement in a high school statistics course. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 34(6), 881-885. http://dx.doi.org/10.1080/00207390310001595546
  • Çankaya, S., & Karamete, A. (2008). Eğitsel bilgisayar oyunlarının öğrencilerin matematik dersine ve eğitsel bilgisayar oyunlarına yönelik etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 115-127. https://doi.org/10.17860/efd.31845
  • Dede, Y., & Argün, Z. (2003). Matematik öğretiminde elektronik tabloların kullanımı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 113-131. https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11129/133097
  • Dell'omodarme, M., & Valle, G. (2006). Teaching statistics with Excel and R. ArXiv Physics. http://arxiv.org/ftp/physics/papers/0601/0601083.pdf
  • Duller, C. (2008). Teaching statistics with Excel: A big challenge for students and lecturers. Austrian Journal of Statistics, 37(2), 195-206. https://doi.org/10.17713/ajs.v37i2.300
  • El-Awad, M., & Elseory, A. (2012, May). Excel as a teaching aid for thermodynamics [Oral presentation]. International Conference on Automotive, Mechanical and Materials Engineering, Penang, Malasia.
  • Erbaş, A. K. (2005). Çoklu gösterimlerle problem çözme ve teknolojinin yeri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(4). http://www.tojet.net/articles/v4i4/4412.pdf
  • Ganguli, A. B. (1990). The microcomputer as a demonstration tool for instruction in mathematics. Journal for Research in Mathematics Education, (21), 154-159. https://doi.org/10.2307/749142
  • Güven, B., & Karataş, İ. (2003). Dinamik geometri yazılımı Cabri ile geometri öğrenme: Öğrenci görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(2), 67-78. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8609/107243
  • Hangül, T. (2010). Bilgisayar destekli öğretimin 8. sınıf matematik öğretiminde öğrenci tutumuna etkisi ve BDÖ hakkında öğrenci görüşleri [Master’s thesis, Balıkesir University]. YÖK Thesis Center.
  • Helvacı, B. T. (2010). Bilgisayar destekli öğretimin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin matematik dersi çokgenler konusundaki akademik başarılarına ve tutumalarına etkisi [Master’s thesis, Gazi University]. YÖK Thesis Center.
  • Işıksal, M., & Aşkar, P. (2005). The effect of spreadsheet dynamic geometry software on the achievement and self-efficacy on 7th grade students. Educational Research, 47(3). https://doi.org/10.1080/00131880500287815
  • Keser, H. (1988). Bilgisayar destekli eğitim için bir model önerisi [Doctoral dissertation, Ankara University]. YÖK Thesis Center.
  • Köse-Yavuzsoy, N. (2008). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin dinamik geometri yazılımı Cabri geometriyle simetriyi anlamlandırmalarının belirlenmesi: Bir eylem araştırması [Doctoral dissertation, Anadolu University]. YÖK Thesis Center.
  • Kutluca, T. (2009). İkinci dereceden fonksiyonlr için tasarlanan bilgisayar destekli öğrenme ortamının değerlendirilmesi [Doctoral dissertation, Karadeniz Technical University]. YÖK Thesis Center.
  • Kutluca, T., & Birgin, O. (2007). Doğru denklemi konusunda geliştirilen bilgisayar destekli öğretim materyali hakkında matematik öğretmen adaylarının görüşlerinin değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2), 81-97. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6750/90764
  • Microsoft Excel (2024, Aug 18). In Wikipedia. https://tr.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Excel
  • Monk, E., Brady, J., & Cook, G. (2012). Problem-solving cases Microsoft Access and Excel. Course Technology.
  • Nazlıçiçek, N., & Erktin, E. (2002, Sep). İlköğretim matematik öğretmenleri için kısaltılmış matematik tutum ölçeği [Oral presentation]. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye.
  • Neurath, R., & Stephens, L. (2006). The effect of using Microsoft Excel in high school algebra class. International Journal of Mathematics Education in Science and Technology, 37(6), 721-756. https://doi.org/10.1080/00207390600989251
  • Nwabueze, K. K. (2006). Technology class format versus traditional class format in undergraduate algebra. Technology. Pedagogy and Education, 15(1), 79-93. https://doi.org/10.1080/14759390500435788
  • Orak, C., & Turan, Z. (2024). Using artificial intelligence in digital video production: A systematic review study. Journal of Educational Technology & Online Learning, 7(3), 286-307. http://doi.org/10.31681/jetol.1459434
  • Özdemir Erdoğan, E., & Turan, P. (2014). Elektronik tablo ortamında ilköğretim öğrencilerinin örüntüleri araştırma süreçleri. Eğitim ve Bilim, 39(173), 181-196.
  • Özen, E. & Kurtuluş, A. (2023). A study on mathematics teachers' technological pedagogical content knowledge (TPACK) and frequency of use of educational information network (EBA) assessment tools. Journal of Educational Technology & Online Learning, 6(4), 1009-1026. https://doi.org/10.31681/jetol.1335993
  • Öztekin, B. (2001). Excel yardımıyla birinci ve ikinci dereceden fonksiyonlar konusunun öğretimi:tasarım, uygulama, değerlendirme [Master’s thesis, Karadeniz Technical University]. YÖK Thesis Center.
  • Özüsağlam, E., Mersin, E., & Atalay, A. (2009, Dec). Excel ve V-Basic yardımıyla matrisler konusunun öğretimi [Oral presentation]. 8. Matematik Sempozyumu, Ankara, Türkiye.
  • Peker, M., & Bağcı, H. (2008). Matematik öğretmeni adaylarının elektronik tablo hazırlama deneyimleri ve elektronik tabloların kullanımı hakkındaki görüşleri. Journal of Qafqaz University, (24), 258-268.
  • Stephens, L. J. (2003). Microsoft Excel as a suplement to intermediate algebra. International Journal of Mathematics Education in Science and Technology, 34(4), 575-579. http://dx.doi.org/10.1080/0020739031000148976
  • Taşlıbeyaz, E. (2010). Ortaöğretim öğrencilerinin bilgisayar destekli matematik öğretiminde matematik algılarına yönelik durum çalışması: Lise 3 uygulaması [Master’s thesis, Atatürk University]. YÖK Thesis Center.
  • Tayan, E. (2011). Doğrusal denklemler ve grafikler konusunun öğretiminde bilgisayar destekli öğretim yönteminin başarıya etkisi [Master’s thesis, Atatürk University]. YÖK Thesis Center.
  • Temel, H., & Gür, H. (2022). Opinions of elementary mathematics teacher candidates on the use of digital technologies in mathematics education. Journal of Educational Technology & Online Learning, 5(4), 864-889. http://doi.org/10.31681/jetol.1151382
  • The National Centre for Technology in Education & Project Maths Development Team. (2010). Excel for teaching statistics. ICT and Maths Modules. http://www.projectmaths.ie/documents/ict_course_notes/ict_notes_excel_2007.pdf
  • Tutak, T. (2008). Somut nesneler ve dinamik geometri yazılımı kullanımının öğrencilerin bilişsel öğrenmelerine, tutumlarına ve Van Hiele geometri anlama düzeylerine etkisi [Doctoral dissertation, Karadeniz Technical University]. YÖK Thesis Center.
  • Uşun, S. (2013). Bilgisayar Destekli Öğretimin Temelleri (3rd ed.). Nobel Akademi.
  • Van De Walle, J., Karp, K., & Bay-Williams, J. (2013). İlkokul ve ortaokul matematiğ: Gelişimsel yaklaşımla öğretim [Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally]. (S. Durmuş (Ed. & Trans.)). Nobel Akademik.
  • Yahşi Sarı, H. (2012). İlköğretim 7. sınıf matematik dersi "dönüşüm geometrisi" alt öğrenme alanının öğretiminde dinamik geometri yazılımlarından Sketchpad ile Geogera'nın kullanımlarının öğrencilerin başarısına ve öğrenmelerin kalıcılığına etkilerinin karşılaştırılması [Master’s thesis, Gazi University]. YÖK Thesis Center.
  • Yavuz, İ., & Baştürk, S. (2008, May). Öğretmen adayları tarafından hazırlanan ve Excel kullanımı gerektiren etkinliklerin niteliğinin incelenmesi [Oral presentation]. International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye.
  • Yavuz, İ., & Can, R. (2010). Cabri geometriyle tanıştırılan öğretmen adaylarının teknoloji ile matematik öğretimine yaklaşımlarının incelenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, (32), 181-198. https://dergipark.org.tr/tr/pub/maruaebd/issue/357/1955
  • Yenilmez, K., & Ersoy, M. (Mayıs, 2008). Matematik öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitim yapmaya yönelik tutumları [Oral presentation]. 8. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, Eskişehir, Türkiye.
  • Zengin, Y. (2011). Dinamik geometri yazılımı Geogebranın öğrencilerin başarılarına ve tutumlarına etkisi [Master’s thesis, Sütçü İmam University]. YÖK Thesis Center.
Year 2025, Volume: 8 Issue: 1, 1 - 23
https://doi.org/10.31681/jetol.1566017

Abstract

References

  • Aksoy, N. C. (2010). Oyun destekli matematik öğretiminin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin kesirler konusundaki başarı, başarı güdüsü, öz-yeterlik ve tutumalarının gelişimlerine etkisi [Master’s thesis, Gazi University]. YÖK Thesis Center.
  • Aksoy, N., Çalık, N., & Çinar, C. (2012, Jun). Excel ile matematik öğretiminin öğretmen adaylarının fonksiyon grafikleri çizimi üzerindeki etkisi [Oral presentation]. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye.
  • Alkan, C. (1986). Bilgisayarın eğitimde kullanımı. Eğitim ve Bilim, 11(62), 10-11.
  • Arslan, B. (2003). Bilgisayar destekli eğitime tabi tutulan ortaöğretim öğrencileriyle bu süreçte eğitici olarak rol alan öğretmenlerin BDE'e ilişkin görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(4), 67-75. http://www.tojet.net/articles/v2i4/2410.pdf
  • Arslan, S. (2006). Matematik öğretiminde teknoloji kullanımı [Use of technology in mathematics teaching]. In H. Gür (Ed.), Matematik Öğretimi [Mathematics Teaching] (pp. 347-378). Lisans.
  • Arslan-Kılcan, S. (2006). İlköğretim matematik öğretmenlerinin kesirlerle bölmeye ilişkin kavramsal bilgi düzeyleri [Master’s thesis, Abant İzzet Baysal University]. YÖK Thesis Center.
  • Aşkar, P., Yavuz, H., & Köksal, M. (1993). Ders yazılımlarının değerlendirilmesi. Çağdaş Eğitim, 14-19.
  • Babapour Golezani, A. (2012). Bilgisayar destekli matematik öğretiminin lisans öğrencilerinin matematik algılarına etkisi: K. K. Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Bölümü örneği [Master’s thesis, Atatürk University]. YÖK Thesis Center.
  • Baki, A. (1996). Matematik öğretiminde bilgisayar herşey midir? Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (12), 135-143. https://dergipark.org.tr/tr/pub/hunefd/issue/7825/102864
  • Baki, A. (2000). Bilgisayar donanımlı ortamda matematik öğrenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (19), 186-193. https://dergipark.org.tr/tr/pub/hunefd/issue/7819/102757
  • Baki, A. (2002). Öğrenen ve öğretenler için bilgisayar destekli matematik. Ceren Yayın Dağıtım.
  • Başaran Şimşek, E. (2012). Dinamik geometri yazılımı kullanmanın ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki akademik başarılarına ve uzamsal yeteneklerine etkisi [Master’s thesis, Gazi University]. YÖK Thesis Center.
  • Bayraktar, E. (2008). Matematik öğretmenlerinin bilgisayar destekli matematik öğretimi deneyimleri [Master’s thesis, Karadeniz Technical University]. YÖK Thesis Center.
  • Bayturan, S. (2011). Ortaöğretim matematik eğitiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin başarıları, tutumları ve bilgisayar öz-yeterlik algıları üzerindeki etkisi [Doctoral dissertation, Dokuz Eylül University]. YÖK Thesis Center.
  • Beck, J., Haney, H., Sargent, B., & Toelaer, A. (2014, May 16). Spreadsheets: An EXCEL-lent way to learn. http://webpages.uah.edu/~haneyh/Group%206--Excel.doc
  • Berika Kansoy, M., & Sert Çıbık, A. (2022). Investigation of the effect of guided inquiry approach supported by digital stories on attitude towards inquiry. Journal of Educational Technology & Online Learning, 5(3), 600-618. https://doi.org/10.31681/jetol.1110578
  • Birgin, O., Kutluca, T., & Gürbüz, R. (2008). Yedinci sınıf matematik dersinde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi [Oral presentation]. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, Eskişehir, Türkiye.
  • Birgin, O., & Kutluca, T. (2007). 7. sınıf matematik dersinde Excel ve Coypu programları yardımıyla çalışma yapraklarının geliştirilmesi. Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2).
  • Bozkurt, A., & Cilavdaroğlu, A. (2011). Matematik ve sınıf öğretmenlerinin teknolojiyi kullanma ve derslerine teknolojiyi entegre etme algıları. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 859-870. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/49049/625724
  • Budak, İ. (2000). Sayılar konusu için bilgisayar destekli matematik öğretimi materyalinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi [Master’s thesis, Karadeniz Technical University]. YÖK Thesis Center.
  • Buran, E. (2005). İkinci dereceden denklemler ve fonksiyonların gerçekçi problem durumları ile öğretimesinde teknoloji destekli ve geleneksel yöntemlerin etkililiği [Master’s thesis, Abant İzzet Baysal University]. YÖK Thesis Center.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (12th ed.). Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Funda, D. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri [Scientific research methods] (11th ed.). Pegem Akademi.
  • Christensen, A., & Stephens, L. (2003). Microsoft Excel as a supplement in a high school statistics course. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 34(6), 881-885. http://dx.doi.org/10.1080/00207390310001595546
  • Çankaya, S., & Karamete, A. (2008). Eğitsel bilgisayar oyunlarının öğrencilerin matematik dersine ve eğitsel bilgisayar oyunlarına yönelik etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 115-127. https://doi.org/10.17860/efd.31845
  • Dede, Y., & Argün, Z. (2003). Matematik öğretiminde elektronik tabloların kullanımı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 113-131. https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11129/133097
  • Dell'omodarme, M., & Valle, G. (2006). Teaching statistics with Excel and R. ArXiv Physics. http://arxiv.org/ftp/physics/papers/0601/0601083.pdf
  • Duller, C. (2008). Teaching statistics with Excel: A big challenge for students and lecturers. Austrian Journal of Statistics, 37(2), 195-206. https://doi.org/10.17713/ajs.v37i2.300
  • El-Awad, M., & Elseory, A. (2012, May). Excel as a teaching aid for thermodynamics [Oral presentation]. International Conference on Automotive, Mechanical and Materials Engineering, Penang, Malasia.
  • Erbaş, A. K. (2005). Çoklu gösterimlerle problem çözme ve teknolojinin yeri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(4). http://www.tojet.net/articles/v4i4/4412.pdf
  • Ganguli, A. B. (1990). The microcomputer as a demonstration tool for instruction in mathematics. Journal for Research in Mathematics Education, (21), 154-159. https://doi.org/10.2307/749142
  • Güven, B., & Karataş, İ. (2003). Dinamik geometri yazılımı Cabri ile geometri öğrenme: Öğrenci görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(2), 67-78. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8609/107243
  • Hangül, T. (2010). Bilgisayar destekli öğretimin 8. sınıf matematik öğretiminde öğrenci tutumuna etkisi ve BDÖ hakkında öğrenci görüşleri [Master’s thesis, Balıkesir University]. YÖK Thesis Center.
  • Helvacı, B. T. (2010). Bilgisayar destekli öğretimin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin matematik dersi çokgenler konusundaki akademik başarılarına ve tutumalarına etkisi [Master’s thesis, Gazi University]. YÖK Thesis Center.
  • Işıksal, M., & Aşkar, P. (2005). The effect of spreadsheet dynamic geometry software on the achievement and self-efficacy on 7th grade students. Educational Research, 47(3). https://doi.org/10.1080/00131880500287815
  • Keser, H. (1988). Bilgisayar destekli eğitim için bir model önerisi [Doctoral dissertation, Ankara University]. YÖK Thesis Center.
  • Köse-Yavuzsoy, N. (2008). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin dinamik geometri yazılımı Cabri geometriyle simetriyi anlamlandırmalarının belirlenmesi: Bir eylem araştırması [Doctoral dissertation, Anadolu University]. YÖK Thesis Center.
  • Kutluca, T. (2009). İkinci dereceden fonksiyonlr için tasarlanan bilgisayar destekli öğrenme ortamının değerlendirilmesi [Doctoral dissertation, Karadeniz Technical University]. YÖK Thesis Center.
  • Kutluca, T., & Birgin, O. (2007). Doğru denklemi konusunda geliştirilen bilgisayar destekli öğretim materyali hakkında matematik öğretmen adaylarının görüşlerinin değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2), 81-97. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6750/90764
  • Microsoft Excel (2024, Aug 18). In Wikipedia. https://tr.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Excel
  • Monk, E., Brady, J., & Cook, G. (2012). Problem-solving cases Microsoft Access and Excel. Course Technology.
  • Nazlıçiçek, N., & Erktin, E. (2002, Sep). İlköğretim matematik öğretmenleri için kısaltılmış matematik tutum ölçeği [Oral presentation]. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye.
  • Neurath, R., & Stephens, L. (2006). The effect of using Microsoft Excel in high school algebra class. International Journal of Mathematics Education in Science and Technology, 37(6), 721-756. https://doi.org/10.1080/00207390600989251
  • Nwabueze, K. K. (2006). Technology class format versus traditional class format in undergraduate algebra. Technology. Pedagogy and Education, 15(1), 79-93. https://doi.org/10.1080/14759390500435788
  • Orak, C., & Turan, Z. (2024). Using artificial intelligence in digital video production: A systematic review study. Journal of Educational Technology & Online Learning, 7(3), 286-307. http://doi.org/10.31681/jetol.1459434
  • Özdemir Erdoğan, E., & Turan, P. (2014). Elektronik tablo ortamında ilköğretim öğrencilerinin örüntüleri araştırma süreçleri. Eğitim ve Bilim, 39(173), 181-196.
  • Özen, E. & Kurtuluş, A. (2023). A study on mathematics teachers' technological pedagogical content knowledge (TPACK) and frequency of use of educational information network (EBA) assessment tools. Journal of Educational Technology & Online Learning, 6(4), 1009-1026. https://doi.org/10.31681/jetol.1335993
  • Öztekin, B. (2001). Excel yardımıyla birinci ve ikinci dereceden fonksiyonlar konusunun öğretimi:tasarım, uygulama, değerlendirme [Master’s thesis, Karadeniz Technical University]. YÖK Thesis Center.
  • Özüsağlam, E., Mersin, E., & Atalay, A. (2009, Dec). Excel ve V-Basic yardımıyla matrisler konusunun öğretimi [Oral presentation]. 8. Matematik Sempozyumu, Ankara, Türkiye.
  • Peker, M., & Bağcı, H. (2008). Matematik öğretmeni adaylarının elektronik tablo hazırlama deneyimleri ve elektronik tabloların kullanımı hakkındaki görüşleri. Journal of Qafqaz University, (24), 258-268.
  • Stephens, L. J. (2003). Microsoft Excel as a suplement to intermediate algebra. International Journal of Mathematics Education in Science and Technology, 34(4), 575-579. http://dx.doi.org/10.1080/0020739031000148976
  • Taşlıbeyaz, E. (2010). Ortaöğretim öğrencilerinin bilgisayar destekli matematik öğretiminde matematik algılarına yönelik durum çalışması: Lise 3 uygulaması [Master’s thesis, Atatürk University]. YÖK Thesis Center.
  • Tayan, E. (2011). Doğrusal denklemler ve grafikler konusunun öğretiminde bilgisayar destekli öğretim yönteminin başarıya etkisi [Master’s thesis, Atatürk University]. YÖK Thesis Center.
  • Temel, H., & Gür, H. (2022). Opinions of elementary mathematics teacher candidates on the use of digital technologies in mathematics education. Journal of Educational Technology & Online Learning, 5(4), 864-889. http://doi.org/10.31681/jetol.1151382
  • The National Centre for Technology in Education & Project Maths Development Team. (2010). Excel for teaching statistics. ICT and Maths Modules. http://www.projectmaths.ie/documents/ict_course_notes/ict_notes_excel_2007.pdf
  • Tutak, T. (2008). Somut nesneler ve dinamik geometri yazılımı kullanımının öğrencilerin bilişsel öğrenmelerine, tutumlarına ve Van Hiele geometri anlama düzeylerine etkisi [Doctoral dissertation, Karadeniz Technical University]. YÖK Thesis Center.
  • Uşun, S. (2013). Bilgisayar Destekli Öğretimin Temelleri (3rd ed.). Nobel Akademi.
  • Van De Walle, J., Karp, K., & Bay-Williams, J. (2013). İlkokul ve ortaokul matematiğ: Gelişimsel yaklaşımla öğretim [Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally]. (S. Durmuş (Ed. & Trans.)). Nobel Akademik.
  • Yahşi Sarı, H. (2012). İlköğretim 7. sınıf matematik dersi "dönüşüm geometrisi" alt öğrenme alanının öğretiminde dinamik geometri yazılımlarından Sketchpad ile Geogera'nın kullanımlarının öğrencilerin başarısına ve öğrenmelerin kalıcılığına etkilerinin karşılaştırılması [Master’s thesis, Gazi University]. YÖK Thesis Center.
  • Yavuz, İ., & Baştürk, S. (2008, May). Öğretmen adayları tarafından hazırlanan ve Excel kullanımı gerektiren etkinliklerin niteliğinin incelenmesi [Oral presentation]. International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye.
  • Yavuz, İ., & Can, R. (2010). Cabri geometriyle tanıştırılan öğretmen adaylarının teknoloji ile matematik öğretimine yaklaşımlarının incelenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, (32), 181-198. https://dergipark.org.tr/tr/pub/maruaebd/issue/357/1955
  • Yenilmez, K., & Ersoy, M. (Mayıs, 2008). Matematik öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitim yapmaya yönelik tutumları [Oral presentation]. 8. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, Eskişehir, Türkiye.
  • Zengin, Y. (2011). Dinamik geometri yazılımı Geogebranın öğrencilerin başarılarına ve tutumlarına etkisi [Master’s thesis, Sütçü İmam University]. YÖK Thesis Center.
There are 63 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Instructional Technologies
Journal Section Articles
Authors

Fahrettin Aşıcı 0000-0002-7329-6418

Cengiz Çinar 0000-0001-9720-5149

Publication Date
Submission Date October 12, 2024
Acceptance Date November 4, 2024
Published in Issue Year 2025 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Aşıcı, F., & Çinar, C. (n.d.). How to use Excel to teach fractions?. Journal of Educational Technology and Online Learning, 8(1), 1-23. https://doi.org/10.31681/jetol.1566017


22029

JETOL is abstracted and indexed by ERIC - Education Resources Information Center.