Eğitici dijital kaçış oyunları (EDKO), oyuncuların kilitli bir odadan kaçmak için bulmacaları çözmeleri ve zorlukları tamamlamaları gereken sürükleyici oyunlar olan kaçış odalarının dijital versiyonlarıdır. EDKO'lar matematik de dahil olmak üzere çeşitli konuları öğretmenin etkili bir yoludur. Bu çalışmada, EDKO' ların ilkokul öğrencilerinin matematik dersindeki akademik başarıları ve motivasyonları üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Dijital kaçış oyunlarının matematik dersindeki akademik başarıya etkisini belirlemek amacıyla yapılan bu çalışmada açıklayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Bu karma yöntem deseni, ölçülen özelliğin başlangıç noktasının bilinmesini ve buna bağlı olarak oluşacak değişimin ölçülüp test edilmesini mümkün kılmaktadır. Çalışmanın katılımcıları İstanbul'daki özel bir ilkokuldan 45 üçüncü sınıf öğrencisidir. Öğrenciler, dört hafta boyunca Genially adlı bir EDKO oynayan deney grubuna ya da aynı süre boyunca geleneksel matematik eğitimi alan kontrol grubuna rastgele atanmışlardır. Çalışmanın sonunda öğrencilere akademik başarı testi ve motivasyon anketi uygulanmıştır. Akademik başarı testinin sonuçları, EDKO oynayan deney grubu öğrencilerinin kontrol grubu öğrencilerinden ortalama olarak daha iyi performans gösterdiğini ortaya koymuştur. Ancak motivasyon açısından iki grup arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Bu çalışmanın bulguları, EDKO' ların öğrencilerin matematikteki akademik başarılarını artırmak için etkili bir yol olabileceğini göstermektedir. Ancak, EDKO' ların öğrencilerin öğrenmesi ve motivasyonu üzerindeki uzun vadeli etkilerini incelemek için daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır. Çalışma, dijital çağda öğrenciler için çekici bir öğrenme aracı olarak eğitsel dijital kaçış oyunlarının potansiyelini vurgulamakta ve matematik öğrenimini daha etkili ve eğlenceli hale getirmektedir.
Eğitsel dijital kaçış oyunları oyun tabanlı öğrenme matematik eğitimi akademik başarı motivasyon
Educational digital escape games (EDEGs) are digital versions of escape rooms where players solve puzzles and complete challenges to achieve educational goals. This study investigates the effects of EDEGs on the academic achievement and motivation of elementary school students in mathematics. Using an explanatory sequential mixed-method design, 45 third-grade students from a private school in Istanbul were divided into experimental and control groups. The experimental group used an EDEG designed with the ADDIE model over four weeks, while the control group followed traditional teaching methods. Results show the experimental group’s academic achievement significantly improved compared to the control group, but no significant difference in motivation was observed. The study highlights EDEGs as effective tools for enhancing mathematics learning while emphasizing the need for further research on their long-term impacts.
Educational digital escape games game-based learning mathematics education academic achievement motivation
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Instructional Technologies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2025 |
Submission Date | December 17, 2024 |
Acceptance Date | January 31, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 8 Issue: 1 |