Abstract
Amaç: Hayatımızda yadsınamaz bir yeri olan iletişim, sağlık bakımında da bir kalite
göstergesi olarak kabul edilmektedir. Farklı özellikte çok sayıda hasta
grubuyla etkileşim içindeki eczacılar, etkili iletişim araç ve yöntemlerini
kullanma ihtiyacındadır. İletişimin uygulanabilir yöntem ve teknikleri farklı
bölgelerde başlıca kültür, demografik yapı vb. etkenler sebebiyle farklılıklar
göstermektedir. Yapılan çalışma ile eczacı-hasta iletişimine yönelik aksaklıkların
tespiti; buna bağlı olarak eczacılık eğitiminin yapılandırılmasına temel
oluşturulması amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Literatür
incelemeleri sonucu hazırlanan sorular ile eczacılar ve eczane çıkışı
hastalarla yüz yüze görüşmeler yapılarak, eczacı–hasta iletişimindeki temel
sorunlar, eczacı ve hastaların beklenti, görüş vb. yaklaşımlar incelenmiştir.
Sonuç ve Tartışma: Çalışma sonucunda, serbest eczacının ilgili ve çözüm odaklı oluşu,
hastaları anlamaya çaba göstermesi gibi konularda eczacıların hastaların
beklentisini karşıladığı; ancak etkin iletişimin en önemli unsurlarından, doğru
soru sorma, geri bildirim gibi ana konularda ise hastaların beklentisinin
altında kalındığı belirlenmiştir. Bu sebeple, iletişim becerilerini geliştirmek
üzere eczacılık eğitiminde revizyon yapılması; mezun eczacılar için eğitim
programları düzenlenmesi gerekliliği görülmektedir.