Amaç: Hayatımızda yadsınamaz bir yeri olan iletişim, sağlık bakımında da bir kalite
göstergesi olarak kabul edilmektedir. Farklı özellikte çok sayıda hasta
grubuyla etkileşim içindeki eczacılar, etkili iletişim araç ve yöntemlerini
kullanma ihtiyacındadır. İletişimin uygulanabilir yöntem ve teknikleri farklı
bölgelerde başlıca kültür, demografik yapı vb. etkenler sebebiyle farklılıklar
göstermektedir. Yapılan çalışma ile eczacı-hasta iletişimine yönelik aksaklıkların
tespiti; buna bağlı olarak eczacılık eğitiminin yapılandırılmasına temel
oluşturulması amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Literatür
incelemeleri sonucu hazırlanan sorular ile eczacılar ve eczane çıkışı
hastalarla yüz yüze görüşmeler yapılarak, eczacı–hasta iletişimindeki temel
sorunlar, eczacı ve hastaların beklenti, görüş vb. yaklaşımlar incelenmiştir.
Sonuç ve Tartışma: Çalışma sonucunda, serbest eczacının ilgili ve çözüm odaklı oluşu,
hastaları anlamaya çaba göstermesi gibi konularda eczacıların hastaların
beklentisini karşıladığı; ancak etkin iletişimin en önemli unsurlarından, doğru
soru sorma, geri bildirim gibi ana konularda ise hastaların beklentisinin
altında kalındığı belirlenmiştir. Bu sebeple, iletişim becerilerini geliştirmek
üzere eczacılık eğitiminde revizyon yapılması; mezun eczacılar için eğitim
programları düzenlenmesi gerekliliği görülmektedir.
Objective: Communication which
has an undeniable place in our lives is accepted as a quality indicator in
health care. Pharmacists interact with many patient groups in different
features need to use effective communication tools and methods. Applicable
methods and techniques to communicate change in different regions by the
factors, mainly culture, demographic structure etc. In this study, determining
the shortcomings for the pharmacist-patient-communication; accordingly forming
a basis for structuring the pharmacy education was aimed.
Material and Method: With the questions prepared as a
result of literature reviews face to face interviews with pharmacists and
pharmacy outpatients were conducted to evaluate the subjects such as main
problems in communication, expectations and opinions of pharmacists and
patients.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 27 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 29 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 43 Sayı: 1 |
Kapsam ve Amaç
Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Dergisi, açık erişim, hakemli bir dergi olup Türkçe veya İngilizce olarak farmasötik bilimler alanındaki önemli gelişmeleri içeren orijinal araştırmalar, derlemeler ve kısa bildiriler için uluslararası bir yayım ortamıdır. Bilimsel toplantılarda sunulan bildiriler supleman özel sayısı olarak dergide yayımlanabilir. Ayrıca, tüm farmasötik alandaki gelecek ve önceki ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılar ile sosyal aktiviteleri içerir.