Türkiye`de üstün/özel yetenekli çocuklar için pek çok farklı çalışma yapılmaktadır. Milli Eğitim bakanlığına bağlı olarak hizmet veren 80 ilde kurulan 106 Bilim ve Sanat Merkezi (BILSEM) bu tür kurumların en yaygın olanlarıdır. Bu merkezlerde öğretmenlerinin tavsiyesi üzerine tarama sınavlarını geçen farkındalık ve destek eğitimine tabi tutulmaktadır. Ayrıca 2015-2016 öğretim yılından itibaren ülke genelinde bir çok okulda bu çocukların kaynaştırma ve bütünleştirme yoluyla da kendi okullarında hatta kendi sınıflarında eğitim almalarını sağlayan destek eğitim odaları oluşturulmuştur. Bu araştırmanın amacı, destek eğitim odalarında eğitim alan öğrenciler için birden fazla disiplinin bir arada kullanıldığı STEM`e dayalı materyaller geliştirmektir. Bu yolla üstün yetenekli öğrencilerin bilişsel anlamda ihtiyaçlarının karşılanması hedeflenmiştir. Çalışma örnek ders etkinliklerinin yer aldığı teorik bir çalışmadır. Oluşturulan örnek etkinlikler, Kayseri ilinde bir İlkokulda yer alan 4. Sınıfı destek eğitim odalarında eğitim alan üstün yetenekli 4 öğrenciye uygulanmıştır. Uygulamalar haftada 8 saat ve okul dışı zamanlarda gerçekleştirilmiş, öğrencilerden alınan dönütler yoluyla tasarlanan materyaller üzerinde düzeltmeler yapılarak materyallere son şekli verilmiştir. Geliştirilen STEM materyallerinin üstün yetenekli öğrencileri bilişsel olarak destekleyeceği, üstün yetenekli öğrencilerle çalışan öğretmenler için rehber niteliğinde olacağı ve bu alanda yapılacak başka çalışmalara da ışık tutacağı öngörülmektedir. Ayrıca uygulamalar sırasında öğrenciler gözlemlenerek gözlemler kaydedilmiştir. Gözlem sonuçlarına göre; uygulamalar esnasında öğrencilerin çalışmalardan oldukça keyif aldıkları, derslere zamanında gelip gittikleri, okuldaki diğer derslere göre daha aktif katılım eğilimi gösterdikleri, destek eğitim odalarında öğrenmiş oldukları STEM çalışmalarını evde de devam ettirdikleri şeklinde sonuçlara ulaşılmıştır. Bu sonuçlardan yola çıkılarak destek eğitim odalarında STEM eğitimi gibi farklı stratejilere yer verilmesi ve ilgili öğretmenlerin bu konuda eğitilerek desteklenmesi şeklinde önerilerde bulunulmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Gifted education policy |
Authors | |
Publication Date | August 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 2 |
Türkiye'den makaleleri gönderen akademisyenlerin Türkçe olarak makalelerini yüklemeleri, tüm hakemlik süreçlerinden sonra kabul edilirse ingilizce çevirisinin yapılması önemle duyurulur.