Research Article
BibTex RIS Cite

Üstün Yetenekli Çocukların Fen Eğitiminde Bilim Deney Merkezlerinin Rolü

Year 2018, Volume: 5 Issue: 2, 59 - 66, 15.08.2018

Abstract

Bir tanıma göre zeka; beynin tüm aygıtlarının uyumlu, verimli ve etkili çalışmalarının davranış üzerinde gözlemlenen etkisine verilen soyut bir addır. Üstün Yetenekli bireylerin belirlenmesinde ise çocukluk yaşlarında uygulanan testler aracılığı ile bu kanıya varılıyor. Bilim Deney Merkezleri, özellikle çocukların ve genç neslin bilime, bilimsel düşünceye, gelişen teknolojilerekarşı ilgilerini arttırmak ve yakından takip etmelerini sağlamak, bilgibecerive üretim yeteneklerinin gelişmesine aktif, uygulamalı ve deneyimsel eğitim ve öğretim ile katkıda bulunmak amacıyla eğitim sağlayan ortamlara verilen isimdir. Üstün yetenekli öğrenciler, ülkemizde sayıları her geçen gün artan Bilim Deney Merkezleri’nde kendini ifade edebileceği deney düzenekleri ve görevlilerle karşılaşabilir. Bu çalışmada Bilim Deney Merkezleri’nin üstün yetenekli çocukların eğitiminin bir parçası olabileceği bir model üzerinde durulmuştur. 

References

  • Sak, U. (2011). Üstün Zekalılar, s. 3. Maya Akademi Yayınevi.
  • https://www.tubitak.gov.tr/tr/kurumsal/bilim-ve-teknoloji-yuksek-kurulu/toplantilar/icerik-bilim-ve-teknoloji-yuksek-kurulu-23toplantisi-27-aralik-2011.
  • (https://www.stem.org.uk/).
  • Sak, U., (2011). Üstün Zekalılar, s. 204. Maya Akademi Yayınevi.
  • Kılıç A., Şenel A.İ., (1991). Fen Laboratuvarlarında Verimliliği Arttırma Yöntemi, Milli Prodüktivite Merkezi.
Year 2018, Volume: 5 Issue: 2, 59 - 66, 15.08.2018

Abstract

References

  • Sak, U. (2011). Üstün Zekalılar, s. 3. Maya Akademi Yayınevi.
  • https://www.tubitak.gov.tr/tr/kurumsal/bilim-ve-teknoloji-yuksek-kurulu/toplantilar/icerik-bilim-ve-teknoloji-yuksek-kurulu-23toplantisi-27-aralik-2011.
  • (https://www.stem.org.uk/).
  • Sak, U., (2011). Üstün Zekalılar, s. 204. Maya Akademi Yayınevi.
  • Kılıç A., Şenel A.İ., (1991). Fen Laboratuvarlarında Verimliliği Arttırma Yöntemi, Milli Prodüktivite Merkezi.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Gifted education policy
Authors

Abidin Kılıç

Publication Date August 15, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Kılıç, A. (2018). Üstün Yetenekli Çocukların Fen Eğitiminde Bilim Deney Merkezlerinin Rolü. Journal of Gifted Education and Creativity, 5(2), 59-66.

Türkiye'den makaleleri gönderen akademisyenlerin Türkçe olarak makalelerini yüklemeleri, tüm hakemlik süreçlerinden sonra kabul edilirse ingilizce çevirisinin yapılması önemle duyurulur.