Üstün yetenekli çocuklar sosyoduygusal gelişim
açısından normallere göre farklılık gösteren bir gruptur. Bu grubun psikolojik
özellikleri yaşadıkları problemler üzerine oldukça sınırlı araştırma
yapılmıştır. Araştırmaların çoğu bu çocukların eğitimleri üzerine
yoğunlaşmıştır. Üstün yetenekliler ile ilgili yapılan ilk araştırmalar bu
kişilerin psikolojik iyi oluşları, iş ve gündelik yaşamlarındaki başarıları,
evlilik hayatları gibi merak edilen konular üzerine araştırmalardır. Günümüzde
de ailelerin çoğu üstün zekalı çocuğunun öncelikle mutluluğuna yönelmektedir.
Bu çocukların mutluluk ile ilgili algılarının ne olduğu, zihnilerinde bıraktığı
çağrışımın ortaya konması oldukça önemlidir. Normal bireyler ile üstün
yetenekli çocukların mutluluk algılarının farklılaşma durumuna, farklı
değişkenlere göre değişimine ve psikoloji araştırmalarına önemli katkılar
sunacaktır. Bu çalışmada üstün yetenekli çocuklarda mutluluk kavramı
tartışılmaktadır. Literatürdeki bulgular ile desteklenerek mutluluk kavramının
üstün yetenekli çocuklar açısından nasıl değerlendirileceği ile ilgili yeni bir
bakış açısı ile sunulmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Gifted education policy |
Authors | |
Publication Date | August 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 2 |