Engelli bireyler içinde,
en fazla zorluk çeken gruplardan birisi görme engelli bireylerdir. Engel
durumlarından dolayı bireyler, özel ve kamusal alanda; eğitim eksikliği, destek
ve ekipman eksikliği, önyargılar gibi fiziksel, çevresel ve toplumsal birçok sorunla
karşılaşmaktadır. Ayrıca bir insana bağlı yaşamak, ayrımcılık ve toplumsal
önyargılar görme engelli bireylerin yaşam doyumu düzeylerini olumsuz
etkilemektedir. Bu olumsuzlukları azaltmak ve görme engelli bireylerin hayata
kolay uyum sağlayabilmesi ve bir insana bağlı olarak yaşama durumunun onlara
verdiği psikolojik yükten kurtulması adına, yenilikçi teknolojiler ve onun
insana sağladığı kolaylaştırıcı erişilebilir teknolojik araçlar devreye
girmektedir. Son zamanlarda adını sıkça duyduğumuz
erişilebilir yenilikçi teknolojik araçların sağladığı avantajlarından en
önemlisi, görme engelli bireylerin beklentilerine ve ihtiyaçlarına en kısa
sürede ve istenilen ölçüde cevap vermeyi hedeflemesi ve eğitim, iletişim,
haberleşme gibi hızla gelişen alanlarda farklı alternatifler sunmasıdır. Bu
sayede, erişilebilir yenilikçi teknolojik araçların görme engelli bireylerin
yaşam doyumlarına katkısı sağlayacağı söylenebilir.
Among the disabled individuals, one of the groups with
the most difficulties is the visually impaired. Because of the obstacles,
individuals, private and public areas; There are many physical, environmental
and social problems such as lack of education, lack of support and equipment,
prejudice. Moreover, living a human being,
discrimination and social prejudices negatively affect the level of life
satisfaction of visually impaired individuals. Innovative technologies and
facilitating accessible technological tools for human beings come into play in
order to reduce these negativities and to help the visually impaired
individuals to adapt to life easily and to save the psychological burden of
living due to a human being. Most importantly, the advantages of accessible
innovative technological tools we have heard often in recent times are aimed at
responding to expectations and needs of visually impaired individuals as
quickly and as desired, and offering alternatives to rapidly developing areas
such as education, communication and communication. At this point, it can be
said that accessible innovative technological tools will contribute to the life
satisfaction of visually impaired individuals.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Gifted education policy |
Authors | |
Publication Date | August 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 2 |
Türkiye'den makaleleri gönderen akademisyenlerin Türkçe olarak makalelerini yüklemeleri, tüm hakemlik süreçlerinden sonra kabul edilirse ingilizce çevirisinin yapılması önemle duyurulur.