Bu çalışmada, üstün zekâlı ve yetenekli
çocukların aile içi ilişkileri ve duygusal özellikleri araştırılmıştır. Bu
özellikler arasında; yakınlık kurulan kişiler, mesafe konulan kişiler,
mutluluk, kardeş kıskançlığı, huzursuz aile ortamı, dışlanma ve gelecek
öngörüsü sayılabilir. Üstün zekâlı ve yetenekli bireyler var oldukları ortama
ayak uydurabilmek için farklı yollar denemeyi tercih ederler. Gruptan
kendilerini ayrıştırma, dikkat çekme ve grup içinde kabul görme amaçlı
gösterilerde bulunma ve çevresindeki bireyler gibi davranma davranışları
gösterebilirler. Çevresi tarafından yalnızca yetenekleri ve zekâ kapasiteleri
tarafından ilgi gören üstün bireyler yaşadıkları duygusal problemleri
çevrelerine anlatmada zorluklar yaşarlar. Bu da onlarda duygusal travmalar
yaşama ihtimaline neden olabilmektedir. Bu çalışmanın sonucunda resim analizi
çalışmalarının üstün öğrencilerin duygularını açığa çıkarmada ne kadar etkili
olabileceği ortaya çıkarılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Gifted education policy |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 3 |
Türkiye'den makaleleri gönderen akademisyenlerin Türkçe olarak makalelerini yüklemeleri, tüm hakemlik süreçlerinden sonra kabul edilirse ingilizce çevirisinin yapılması önemle duyurulur.