Aim:
To determine the
opinions and solution of nurses working in pediatric clinics for problems they
experience with student nurses in practice.
Materials
and Methods: This
is a qualitative descriptive study. Individual and audiotaped interviews were conducted
with twelve pediatric nurses. Data were acquired via semi-structured interviews
and voice recordings. Transcribed semi-structured interviews were qualitatively
analyzed.
Results:
Four principal
themes emerged from the study: professionalism,
role model status, malpractice possibility, and communication.
.
Conclusion:
The problems
that nurses experience with student nurses in practice considerably affect the clinical
training dimension of the nursing profession. There is a need for new studies that
thoroughly qualitatively analyze problems that cause gaps between clinical
practice and training in order to develop nurses who are more competent in the
field.
Giriş:Hemşirelik eğitimi, öğrencilere hemşirelik
mesleğinin gerektirdiği özellikleri kazandırmayı amaçlayan, kuramsal bilgi, laboratuvar
ve klinik uygulamalara ilişkin eğitimleri içermektedir.Bu araştırmanın amacı pediatri kliniklerinde çalışan hemşirelerin uygulamada öğrenci hemşirelerle
yaşadıkları problemlere ilişkin görüş ve çözümlerini belirlemektir,
Yöntem:Araştırma
kalitatif yöntem kullanılarak yapıldı ve çalışmanın örneklem grubunu, bir
hastanenin çocuk kliniklerinde çalışan, öğrenci hemşirelerin klinik
uygulamalarında görev alan ve çalışmaya katılmayı kabul eden 12 hemşire
oluşturdu. Araştırmanın verileri hemşirelerin, öğrenci hemşirelerin klinik
uygulamalarında yaşadıkları sorunları ve çözüm önerilerini yazmaları için
hazırlanan yarı yapılandırılmış form ve yazılı formlardan elde edilen veri
analizi sonrası odak grup görüşmesi yapılarak ile toplandı. Veriler yüz yüze
görüşme yöntemiyle toplanmış olup, odak grup görüşmesi sırasında ses kayıt
cihazı kullanıldı.
Bulgular:Çalışmadan
dört ana tema ortaya çıktı: profesyonellik, rol model durumu, yanlış uygulama
olasılığı ve iletişim.
Sonuç ve Öneriler:Hemşirelerin uygulamada öğrenci hemşirelerle yaşadıkları problemler,
hemşirelik mesleğinin klinik eğitim boyutunu önemli ölçüde etkilemektedir. Alanında
daha yetkin hemşireler yetiştirmek için klinik uygulama ile eğitim arasında
boşluklara neden olan problemleri niteliksel olarak analiz eden yeni
çalışmalara ihtiyaç vardır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2019 |
Submission Date | November 18, 2019 |
Acceptance Date | December 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 1 |
Journal of General Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).