Review
BibTex RIS Cite

Health literacy İn School Age Children

Year 2022, Volume: 4 Issue: 3, 330 - 338, 25.12.2022

Abstract

References

  • Referans1) Akbal E, Gökler, M.(2020). Covid-19 salgını sürecinde eksikliği ortaya çıkan bir gerçek: sağlık okuryazarlığı. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi, 5, 149.Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1186507 (Erişim Tarihi 4 Eylül 2021).
  • Referans2) Akça A.(2019). ‘’Hemşirelik öğrencilerine verilen sağlık okuryazarlığı eğitiminin sağlık okuryazarlığı düzeyine etkisi’’. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. 16-18. Erişim Adresi: http:// tez.yok.gov.tr (Erişim Tarihi 5 Eylül 2021).

Okul Çağı Çocuklarında Sağlık Okuryazarlığı ve Okul Sağlığı Hemşireliği

Year 2022, Volume: 4 Issue: 3, 330 - 338, 25.12.2022

Abstract

Okullar çocukların sağlığının korunması ve gelişimi için en uygun ortamlardır. Ayrıca nüfusun büyük çoğunluğunun olduğu yerlerdir. Okul sağlığı hizmetleri çocuklara sağlık davranışları kazandırmada büyük rol oynamaktadır. Okul sağlığı hizmetleri genel olarak sağlık eğitimleri ile kendini göstermektedir. Çocuklara düzenli olarak verilen sağlık eğitimleri ile onların sağlıkları geliştirilerek gelecekte gelişebilecek kronik hastalıklar da en aza indirilmiş olabilmektedir. Okul sağlığı hizmetleri dünyada ve ülkemizde halen daha istenilen seviyeye ulaşamamıştır. Okul sağlığı hizmetlerinin verilmesinde en önemli rol okul sağlığı hemşirelerine düşmektedir. Her okulda bulunması gereken okul sağlığı hemşireleri gerek sağlık eğitimlerinin sürdürülmesinde gerekse çocukların sağlık taramalarının takibinde önemli rol oynamaktadır. Okul sağlığı hemşireleri bu görevlerini uygularken diğer okul çalışanlarıyla da işbirliği içerisinde olabilmektedir. Okul sağlığı hemşirelerinin verdikleri sağlık eğitimleri ile bu dönemde önemli bir kavram olan sağlık okuryazarlığı kavramı da ortaya çıkmaktadır. Çocukların sağlık okuryazarlıklarının gelişimi küçük yaşlarda okulda başlamaktadır. Çocukların bu dönemde kendi sağlık sorumluluklarını almaları, sağlıkları ile ilgili bilgi seviyelerinin yeterliliği, sağlıklarının gelişiminde ve zamanla gelişebilecek olan olumlu sağlık davranışlarının kazandırılmasında büyük önem taşıyabilmektedir. Bu derlemede amaç okul çağı çocuklarında sağlık okuryazarlığının önemini ortaya çıkarmak ve bunun yanında sağlık okuryazarlığı gelişimi için gerekli olan okul sağlığı hizmetleri ve bunları uygulayacak olan okul sağlığı hemşirelerinin önemini ortaya koymaktır.

References

  • Referans1) Akbal E, Gökler, M.(2020). Covid-19 salgını sürecinde eksikliği ortaya çıkan bir gerçek: sağlık okuryazarlığı. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi, 5, 149.Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1186507 (Erişim Tarihi 4 Eylül 2021).
  • Referans2) Akça A.(2019). ‘’Hemşirelik öğrencilerine verilen sağlık okuryazarlığı eğitiminin sağlık okuryazarlığı düzeyine etkisi’’. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. 16-18. Erişim Adresi: http:// tez.yok.gov.tr (Erişim Tarihi 5 Eylül 2021).
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Derlemeler
Authors

Rasiha Güler 0000-0002-5982-2485

Publication Date December 25, 2022
Submission Date December 14, 2021
Acceptance Date March 28, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 4 Issue: 3

Cite

APA Güler, R. (2022). Okul Çağı Çocuklarında Sağlık Okuryazarlığı ve Okul Sağlığı Hemşireliği. Genel Sağlık Bilimleri Dergisi, 4(3), 330-338.


                                                Journal of General Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).