Amaç: Canlı derslerin uzaktan eğitim faaliyetleri üzerine olan etkinlik ve kalite düzeyinin belirlenmesi ve iyileştirilmesi, uzaktan eğitim canlı ders sisteminin alt yapısı ile ilişkili olan sınırlandırıcı etkenlerin ortaya çıkarılması ve düzeltilmesi amacıyla planlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Çalışmanın örneklemini Pamukkale Üniversitesi Denizli Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören 641 öğrenci ve Ege Bölgesinde yer alan üniversitelerde farklı bölümlerde görev yapan öğretim elemanları oluşturmuştur.
Öğrencilere ait veriler; 7- 28 Haziran 2021 tarihleri arasında “Tanıtıcı bilgi formu” ve “Uzaktan eğitim sürecine ilişkin durum saptama ve görüşlerini içeren soru formu” ile öğretim elemanlarına ait veriler online toplanmıştır. Veriler SPSS 22.0 paket programıyla analiz edilmiştir. Sürekli değişkenler ortalama±standart sapma ve kategorik değişkenler sayı ve yüzde olarak verilmiştir.
Bulgular: Öğrencilerin teorik derslerde çoğunluğunun uzaktan eğitim için dizüstü bilgisayar kullandığı (%52.8) belirlenirken, dersleri arşivden takip eden öğrenci sayısının fazla olduğu (%57.3) ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin ve öğretim elemanlarının uzaktan eğitim sürecine yönelik olumlu ve olumsuz görüşleri belirlenmiştir.
Sonuç: Pandemiyle birlikte eğitim-öğretim sisteminde hızlı bir değişim yaşanmış ve bu durum sağlıkla ilişkili bölümlerde eğitim-öğretimine devam eden üniversite öğrencilerini büyük ölçüde olumsuz yönde etkilemiştir. Yaşanan sorunlarla ilgili yükseköğretim kurumlarında akut çözümler üretilmiştir
pandemi koronavirüs uzaktan eğitim sağlık hizmetleri meslek yüksekokulları sorunlar ve çözümler
Dr. Öğretim Üyesi Bilgin KIRAY VURAL’a istatistik analizi konusunda desteği için teşekkür ederiz.
Aim: It is planned to determine and improve the effectiveness and quality level of live lessons on distance education activities, and to reveal and correct the limiting factors associated with the infrastructure of the distance education live lesson system.
Materials and Methods: The sample of the study consisted of 641 students studying at Pamukkale University Denizli Vocational School of Health Services and lecturers working in different departments at universities in the Aegean Region.
Data belonging to students; Between 7-28 June 2021, the data of the instructors were collected online with the "Introductory information form" and "Questionnaire containing the situation determination and opinions on the distance education process". The data were analyzed with the SPSS 22.0 package program. Continuous variables are given as mean±standard deviation and categorical variables as numbers and percentages.
Results: While it was determined that the majority of the students (52.8%) used laptops for distance education in theoretical courses, it was found that the number of students who followed the courses from the archive was high (57.3%). The positive and negative opinions of students and instructors about the distance education process were determined.
Conclusion: Along with the pandemic, there has been a rapid change in the education system, and this has greatly affected university students who continue their education in health-related departments. Acute solutions have been produced in higher education institutions regarding the problems experienced.
pandemic coronavirus distance education health service vocational schools problems and solutions
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | March 28, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 1 |