Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bir Meslek Yüksekokulunda Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitimin Değerlendirilmesi

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 1, 10 - 16, 28.03.2022
https://doi.org/10.29228/JOHSE.15

Öz

Amaç: Canlı derslerin uzaktan eğitim faaliyetleri üzerine olan etkinlik ve kalite düzeyinin belirlenmesi ve iyileştirilmesi, uzaktan eğitim canlı ders sisteminin alt yapısı ile ilişkili olan sınırlandırıcı etkenlerin ortaya çıkarılması ve düzeltilmesi amacıyla planlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Çalışmanın örneklemini Pamukkale Üniversitesi Denizli Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören 641 öğrenci ve Ege Bölgesinde yer alan üniversitelerde farklı bölümlerde görev yapan öğretim elemanları oluşturmuştur.
Öğrencilere ait veriler; 7- 28 Haziran 2021 tarihleri arasında “Tanıtıcı bilgi formu” ve “Uzaktan eğitim sürecine ilişkin durum saptama ve görüşlerini içeren soru formu” ile öğretim elemanlarına ait veriler online toplanmıştır. Veriler SPSS 22.0 paket programıyla analiz edilmiştir. Sürekli değişkenler ortalama±standart sapma ve kategorik değişkenler sayı ve yüzde olarak verilmiştir.
Bulgular: Öğrencilerin teorik derslerde çoğunluğunun uzaktan eğitim için dizüstü bilgisayar kullandığı (%52.8) belirlenirken, dersleri arşivden takip eden öğrenci sayısının fazla olduğu (%57.3) ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin ve öğretim elemanlarının uzaktan eğitim sürecine yönelik olumlu ve olumsuz görüşleri belirlenmiştir.
Sonuç: Pandemiyle birlikte eğitim-öğretim sisteminde hızlı bir değişim yaşanmış ve bu durum sağlıkla ilişkili bölümlerde eğitim-öğretimine devam eden üniversite öğrencilerini büyük ölçüde olumsuz yönde etkilemiştir. Yaşanan sorunlarla ilgili yükseköğretim kurumlarında akut çözümler üretilmiştir

Teşekkür

Dr. Öğretim Üyesi Bilgin KIRAY VURAL’a istatistik analizi konusunda desteği için teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • 1. Can E. Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Derg [Internet]. 2020 Apr 30 [cited 2021 Oct 24];6(2):11–53. Available from: https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/761354
  • 2. T.C. Sağlık Bakanlığı. COVID-19 nedir ? [Internet]. 2021. Available from: https://covid19.saglik.gov.tr/TR-66300/covid-19-nedir-.html
  • 3. Durak G, Çankaya S, İzmirli S. COVID-19 pandemi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektron Fen ve Mat Eğitimi Derg [Internet]. 2020 Jun 30 [cited 2021 Oct 24];14(1):787–809. Available from: https://dergipark.org.tr/tr/pub/balikesirnef/743080
  • 4. Daniel SJ. Education and the COVID-19 pandemic. Prospects [Internet]. 2020 [cited 2021 Oct 21];49(1–2):91–6. Available from: https://doi.org/10.1007/s11125-020-09464-3
  • 5. YÖK. YÖK Koronavirüs (Covid-19) bilgilendirme notu-1 [Internet]. 2020 [cited 2021 Oct 24]. Available from: https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/coronavirus_bilgilendirme_1.aspx
  • 6. Dikmen S. Covid-19 pandemisi sürecinde yükseköğretim kurumlarının uzaktan eğitime yönelik stratejileri: Fırat Üniversitesi örneği. Turkish J Educ Stud. 2020;7(2):78–98.
  • 7. Altıparmak M, Dürdane Kurt İ. E-Öğrenme ve uzaktan eğitimde açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemleri. In: Akademik Bilişim’11 - XIII Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri Kitabı [Internet]. Makatya; 2011 [cited 2021 Oct 24]. p. 319–27. Available from: https://ab.org.tr/ab11/kitap/altiparmak_kurt_AB11.pdf
  • 8. Şahin M. Dünyada ve Türkiyede yükseköğretimde uzaktan eğitimin tarihi ve gelişim süreci. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Derg. 2021;5(7):91–113.
  • 9. Akyürek Mİ. Uzaktan eğitim. bir alanyazın taraması. Medeni Eğitim Araştırmaları Derg [Internet]. 2020 Jun 30 [cited 2021 Oct 24];4(1):1–9. Available from: https://dergipark.org.tr/tr/pub/mead/711904
  • 10. Solak Hİ, Ütebay G, Yalçın B. Uzaktan eğitim öğrencilerinin basılı ve dijital ortamdaki sınav başarılarının karşılaştırılması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Derg. 2020;6(1):41–52.
  • 11. Kürtüncü M, Kurt A. COVID-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sos ve Ekon Araştırmaları Derg [Internet]. 2020 [cited 2021 Oct 24];2:66–77. Available from: http://www.surveey.com/’
  • 12. Arık M. Türkiye’de koronavirüsün eğitime etkileri-IV, Dijital uçurum uzaktan eğitimi nasıl etkiliyor? [Internet]. Eğitim Reformu Girişimi. 2020. Available from: https://www.egitimreformugirisimi.org/koronavirusun-egitime-etkileri-iv-dijital-ucurum-uzaktan-egitimi-nasil-etkiliyor/
  • 13. Inciso AAC. Higher education during COVID-19 pandemic: distance education and online learning. Int J Researc Publ. 2021;343:60–5.
  • 14. YÖK. YÖK üniversitelerde uygulanacak Uzaktan eğitime ilişkin açıklama [Internet]. 2020 [cited 2021 Oct 24]. Available from: https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx
  • 15. Herand D, Hatipoğlu ZA. Uzaktan eğitim ve uzaktan eğitim platformları’nın karşılaştırılması. Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilim Fakültesi Derg [Internet]. 2014 Jun 1 [cited 2021 Oct 24];18(1):65–75. Available from: https://dergipark.org.tr/tr/pub/cuiibfd/54386
  • 16. İzmirli S, Akyüz Hİ. Eş zamanlı sanal sınıf yazılımlarının incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygul [Internet]. 2017 [cited 2021 Oct 24];13(4):788–810. Available from: https://www.researchgate.net/publication/321197567_Izmirli_S_Akyuz_H_I_2017_Es_zamanli_Sanal_Sinif_Yazilimlarinin_Incelenmesi_Egitimde_Kuram_ve_Uygulama_13_4_788-810
  • 17. Vlachopoulos D. Covid-19: threat or opportunity for online education? High Learn Res Commun. 2020;10(1).
  • 18. Sindiani AM, Obeidat N, Alshdaifat E, Elsalem L, Alwani MM, Rawashdeh H, et al. Distance education during the COVID-19 outbreak: A cross-sectional study among medical students in North of Jordan. Ann Med Surg [Internet]. 2020 Nov 1 [cited 2021 Oct 24];59:186–94. Available from: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33042535/
  • 19. Wang C, Cheng Z, Yue X-G, McAleer M. Risk management of COVID-19 by universities in China. J Risk Financ Manag 2020, Vol 13, Page 36 [Internet]. 2020 Feb 19 [cited 2021 Oct 24];13(2):36. Available from: https://www.mdpi.com/1911-8074/13/2/36/htm
  • 20. Öztürk H. Meslek yüksekokulu öğretim elemanlarının uzaktan eğitim sürecinde uyumlarının incelenmsi: nitel bi araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Derg [Internet]. 2021 Jan 30 [cited 2021 Oct 24];(57):74–97. Available from: https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/808846
  • 21. Kurumu Tİ. Hanehalkı bilişim teknolojileri (BT) kullanım araştırması, 2020 [Internet]. TUİK. 2020 [cited 2021 Oct 24]. Available from: https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Survey-on-Information-and-Communication-Technology-(ICT)-Usage-in-Households-and-by-Individuals-2021-37437
  • 22. Türkiye İstatistik Kurumu. Hanehalkı bilişim teknolojileri (BT) kullanım araştırması, 2021 [Internet]. TUİK. 2021 [cited 2021 Oct 24]. Available from: https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Survey-on-Information-and-Communication-Technology-(ICT)-Usage-in-Households-and-by-Individuals-2020-33679
  • 23. Cao W, Fang Z, Hou G, Han M, Xu X, Dong J, et al. The psychological impact of the COVID-19 epidemic on college students in China. Psychiatry Res [Internet]. 2020 May 1 [cited 2021 Oct 24];287. Available from: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32229390/
  • 24. Al-Mawee W, Kwayu KM, Gharaibeh T. Student’s perspective on distance learning during COVID-19 pandemic: A case study of Western Michigan University, United States. Int J Educ Res Open. 2021;2–2:100080.
  • 25. Chakraborty P, Mittal P, Gupta MS, Yadav S, Arora A. Opinion of students on online education during the COVID-19 pandemic. Hum Behav Emerg Technol [Internet]. 2021 Jul 1 [cited 2021 Oct 24];3(3):357–65. Available from: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/hbe2.240
  • 26. Joshi O, Chapagain B, Kharel G, Poudyal NC, Murray B, Mehmood SR. enefits and challenges of online instruction inagriculture and natural resource education. Interact Learn Environ. 2020;
  • 27. Khalaf K, El-Kishawi M, Moufti MA, Kawas S Al. Introducing a comprehensive high-stake online exam to final-year dental students during the COVID-19 pandemic and evaluation of its effectiveness. Med Educ Online [Internet]. 2020 Jan 1 [cited 2021 Oct 24];25(1). Available from: /pmc/articles/PMC7580847/
  • 28. Arora S, Chaudhary P, Singh RK. Impact of coronavirus and online exam anxiety on self-efficacy: the moderating role of coping strategy. Interact Technol Smart Educ. 2021 Oct 4;18(3):475–92.
  • 29. Afacan Adanir G, Ismailova R, Omuraliev A, Muhametjanova G. Learners’ perceptions of online exams: A comparative study in Turkey and Kyrgyzstan. Int Rev Res Open Distance Learn. 2020;21(3):1–17.
  • 30. Sahu P. Closure of Universities Due to Coronavirus Disease 2019 (COVID-19): Impact on Education and Mental Health of Students and Academic Staff. Cureus [Internet]. 2020 Apr 4 [cited 2021 Oct 24];12(4). Available from: /pmc/articles/PMC7198094/
  • 31. Wang D, Hu B, Hu C, Zhu F, Liu X, Zhang J, et al. Clinical Characteristics of 138 Hospitalized Patients with 2019 Novel Coronavirus-Infected Pneumonia in Wuhan, China. JAMA - J Am Med Assoc. 2020 Mar 17;323(11):1061–9.
  • 32. Zuccoli F, Teruggi L. University teaching in the days of COVID-19. In: Proceedings of EDULEARN 20 Conference 6th. Italy; 2020. p. 6397–403.
  • 33. YÖK. YÖK’ten hemşirelik programlarındaki son sınıf öğrencileri için alınan yeni karar. [Internet]. 2020 [cited 2021 Oct 24]. Available from: https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/hemsirelik-programlarindaki-ogrencilere-uzaktan-egitim-imkani.aspx

Evaluation of distance education during the pandemic process in a vocational school

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 1, 10 - 16, 28.03.2022
https://doi.org/10.29228/JOHSE.15

Öz

Aim: It is planned to determine and improve the effectiveness and quality level of live lessons on distance education activities, and to reveal and correct the limiting factors associated with the infrastructure of the distance education live lesson system.
Materials and Methods: The sample of the study consisted of 641 students studying at Pamukkale University Denizli Vocational School of Health Services and lecturers working in different departments at universities in the Aegean Region.
Data belonging to students; Between 7-28 June 2021, the data of the instructors were collected online with the "Introductory information form" and "Questionnaire containing the situation determination and opinions on the distance education process". The data were analyzed with the SPSS 22.0 package program. Continuous variables are given as mean±standard deviation and categorical variables as numbers and percentages.
Results: While it was determined that the majority of the students (52.8%) used laptops for distance education in theoretical courses, it was found that the number of students who followed the courses from the archive was high (57.3%). The positive and negative opinions of students and instructors about the distance education process were determined.
Conclusion: Along with the pandemic, there has been a rapid change in the education system, and this has greatly affected university students who continue their education in health-related departments. Acute solutions have been produced in higher education institutions regarding the problems experienced.

Kaynakça

  • 1. Can E. Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Derg [Internet]. 2020 Apr 30 [cited 2021 Oct 24];6(2):11–53. Available from: https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/761354
  • 2. T.C. Sağlık Bakanlığı. COVID-19 nedir ? [Internet]. 2021. Available from: https://covid19.saglik.gov.tr/TR-66300/covid-19-nedir-.html
  • 3. Durak G, Çankaya S, İzmirli S. COVID-19 pandemi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektron Fen ve Mat Eğitimi Derg [Internet]. 2020 Jun 30 [cited 2021 Oct 24];14(1):787–809. Available from: https://dergipark.org.tr/tr/pub/balikesirnef/743080
  • 4. Daniel SJ. Education and the COVID-19 pandemic. Prospects [Internet]. 2020 [cited 2021 Oct 21];49(1–2):91–6. Available from: https://doi.org/10.1007/s11125-020-09464-3
  • 5. YÖK. YÖK Koronavirüs (Covid-19) bilgilendirme notu-1 [Internet]. 2020 [cited 2021 Oct 24]. Available from: https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/coronavirus_bilgilendirme_1.aspx
  • 6. Dikmen S. Covid-19 pandemisi sürecinde yükseköğretim kurumlarının uzaktan eğitime yönelik stratejileri: Fırat Üniversitesi örneği. Turkish J Educ Stud. 2020;7(2):78–98.
  • 7. Altıparmak M, Dürdane Kurt İ. E-Öğrenme ve uzaktan eğitimde açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemleri. In: Akademik Bilişim’11 - XIII Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri Kitabı [Internet]. Makatya; 2011 [cited 2021 Oct 24]. p. 319–27. Available from: https://ab.org.tr/ab11/kitap/altiparmak_kurt_AB11.pdf
  • 8. Şahin M. Dünyada ve Türkiyede yükseköğretimde uzaktan eğitimin tarihi ve gelişim süreci. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Derg. 2021;5(7):91–113.
  • 9. Akyürek Mİ. Uzaktan eğitim. bir alanyazın taraması. Medeni Eğitim Araştırmaları Derg [Internet]. 2020 Jun 30 [cited 2021 Oct 24];4(1):1–9. Available from: https://dergipark.org.tr/tr/pub/mead/711904
  • 10. Solak Hİ, Ütebay G, Yalçın B. Uzaktan eğitim öğrencilerinin basılı ve dijital ortamdaki sınav başarılarının karşılaştırılması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Derg. 2020;6(1):41–52.
  • 11. Kürtüncü M, Kurt A. COVID-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sos ve Ekon Araştırmaları Derg [Internet]. 2020 [cited 2021 Oct 24];2:66–77. Available from: http://www.surveey.com/’
  • 12. Arık M. Türkiye’de koronavirüsün eğitime etkileri-IV, Dijital uçurum uzaktan eğitimi nasıl etkiliyor? [Internet]. Eğitim Reformu Girişimi. 2020. Available from: https://www.egitimreformugirisimi.org/koronavirusun-egitime-etkileri-iv-dijital-ucurum-uzaktan-egitimi-nasil-etkiliyor/
  • 13. Inciso AAC. Higher education during COVID-19 pandemic: distance education and online learning. Int J Researc Publ. 2021;343:60–5.
  • 14. YÖK. YÖK üniversitelerde uygulanacak Uzaktan eğitime ilişkin açıklama [Internet]. 2020 [cited 2021 Oct 24]. Available from: https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx
  • 15. Herand D, Hatipoğlu ZA. Uzaktan eğitim ve uzaktan eğitim platformları’nın karşılaştırılması. Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilim Fakültesi Derg [Internet]. 2014 Jun 1 [cited 2021 Oct 24];18(1):65–75. Available from: https://dergipark.org.tr/tr/pub/cuiibfd/54386
  • 16. İzmirli S, Akyüz Hİ. Eş zamanlı sanal sınıf yazılımlarının incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygul [Internet]. 2017 [cited 2021 Oct 24];13(4):788–810. Available from: https://www.researchgate.net/publication/321197567_Izmirli_S_Akyuz_H_I_2017_Es_zamanli_Sanal_Sinif_Yazilimlarinin_Incelenmesi_Egitimde_Kuram_ve_Uygulama_13_4_788-810
  • 17. Vlachopoulos D. Covid-19: threat or opportunity for online education? High Learn Res Commun. 2020;10(1).
  • 18. Sindiani AM, Obeidat N, Alshdaifat E, Elsalem L, Alwani MM, Rawashdeh H, et al. Distance education during the COVID-19 outbreak: A cross-sectional study among medical students in North of Jordan. Ann Med Surg [Internet]. 2020 Nov 1 [cited 2021 Oct 24];59:186–94. Available from: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33042535/
  • 19. Wang C, Cheng Z, Yue X-G, McAleer M. Risk management of COVID-19 by universities in China. J Risk Financ Manag 2020, Vol 13, Page 36 [Internet]. 2020 Feb 19 [cited 2021 Oct 24];13(2):36. Available from: https://www.mdpi.com/1911-8074/13/2/36/htm
  • 20. Öztürk H. Meslek yüksekokulu öğretim elemanlarının uzaktan eğitim sürecinde uyumlarının incelenmsi: nitel bi araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Derg [Internet]. 2021 Jan 30 [cited 2021 Oct 24];(57):74–97. Available from: https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/808846
  • 21. Kurumu Tİ. Hanehalkı bilişim teknolojileri (BT) kullanım araştırması, 2020 [Internet]. TUİK. 2020 [cited 2021 Oct 24]. Available from: https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Survey-on-Information-and-Communication-Technology-(ICT)-Usage-in-Households-and-by-Individuals-2021-37437
  • 22. Türkiye İstatistik Kurumu. Hanehalkı bilişim teknolojileri (BT) kullanım araştırması, 2021 [Internet]. TUİK. 2021 [cited 2021 Oct 24]. Available from: https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Survey-on-Information-and-Communication-Technology-(ICT)-Usage-in-Households-and-by-Individuals-2020-33679
  • 23. Cao W, Fang Z, Hou G, Han M, Xu X, Dong J, et al. The psychological impact of the COVID-19 epidemic on college students in China. Psychiatry Res [Internet]. 2020 May 1 [cited 2021 Oct 24];287. Available from: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32229390/
  • 24. Al-Mawee W, Kwayu KM, Gharaibeh T. Student’s perspective on distance learning during COVID-19 pandemic: A case study of Western Michigan University, United States. Int J Educ Res Open. 2021;2–2:100080.
  • 25. Chakraborty P, Mittal P, Gupta MS, Yadav S, Arora A. Opinion of students on online education during the COVID-19 pandemic. Hum Behav Emerg Technol [Internet]. 2021 Jul 1 [cited 2021 Oct 24];3(3):357–65. Available from: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/hbe2.240
  • 26. Joshi O, Chapagain B, Kharel G, Poudyal NC, Murray B, Mehmood SR. enefits and challenges of online instruction inagriculture and natural resource education. Interact Learn Environ. 2020;
  • 27. Khalaf K, El-Kishawi M, Moufti MA, Kawas S Al. Introducing a comprehensive high-stake online exam to final-year dental students during the COVID-19 pandemic and evaluation of its effectiveness. Med Educ Online [Internet]. 2020 Jan 1 [cited 2021 Oct 24];25(1). Available from: /pmc/articles/PMC7580847/
  • 28. Arora S, Chaudhary P, Singh RK. Impact of coronavirus and online exam anxiety on self-efficacy: the moderating role of coping strategy. Interact Technol Smart Educ. 2021 Oct 4;18(3):475–92.
  • 29. Afacan Adanir G, Ismailova R, Omuraliev A, Muhametjanova G. Learners’ perceptions of online exams: A comparative study in Turkey and Kyrgyzstan. Int Rev Res Open Distance Learn. 2020;21(3):1–17.
  • 30. Sahu P. Closure of Universities Due to Coronavirus Disease 2019 (COVID-19): Impact on Education and Mental Health of Students and Academic Staff. Cureus [Internet]. 2020 Apr 4 [cited 2021 Oct 24];12(4). Available from: /pmc/articles/PMC7198094/
  • 31. Wang D, Hu B, Hu C, Zhu F, Liu X, Zhang J, et al. Clinical Characteristics of 138 Hospitalized Patients with 2019 Novel Coronavirus-Infected Pneumonia in Wuhan, China. JAMA - J Am Med Assoc. 2020 Mar 17;323(11):1061–9.
  • 32. Zuccoli F, Teruggi L. University teaching in the days of COVID-19. In: Proceedings of EDULEARN 20 Conference 6th. Italy; 2020. p. 6397–403.
  • 33. YÖK. YÖK’ten hemşirelik programlarındaki son sınıf öğrencileri için alınan yeni karar. [Internet]. 2020 [cited 2021 Oct 24]. Available from: https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/hemsirelik-programlarindaki-ogrencilere-uzaktan-egitim-imkani.aspx
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tugba Sarı 0000-0003-3204-2371

Tuğçe Yeşilyaprak 0000-0001-9955-8677

Hilal Parlak Sert 0000-0002-8556-1434

Huriye Demirhan 0000-0002-9480-2199

Deniz Koçyiğit 0000-0003-4729-5582

Taha Yusuf Kebapcı 0000-0001-8885-5545

Mehmet Halil Öztürk 0000-0002-8536-6428

Yayımlanma Tarihi 28 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sarı, T., Yeşilyaprak, T., Parlak Sert, H., Demirhan, H., vd. (2022). Bir Meslek Yüksekokulunda Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitimin Değerlendirilmesi. Sağlık Hizmetleri Ve Eğitimi Dergisi, 6(1), 10-16. https://doi.org/10.29228/JOHSE.15
AMA Sarı T, Yeşilyaprak T, Parlak Sert H, Demirhan H, Koçyiğit D, Kebapcı TY, Öztürk MH. Bir Meslek Yüksekokulunda Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitimin Değerlendirilmesi. SHED. Mart 2022;6(1):10-16. doi:10.29228/JOHSE.15
Chicago Sarı, Tugba, Tuğçe Yeşilyaprak, Hilal Parlak Sert, Huriye Demirhan, Deniz Koçyiğit, Taha Yusuf Kebapcı, ve Mehmet Halil Öztürk. “Bir Meslek Yüksekokulunda Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitimin Değerlendirilmesi”. Sağlık Hizmetleri Ve Eğitimi Dergisi 6, sy. 1 (Mart 2022): 10-16. https://doi.org/10.29228/JOHSE.15.
EndNote Sarı T, Yeşilyaprak T, Parlak Sert H, Demirhan H, Koçyiğit D, Kebapcı TY, Öztürk MH (01 Mart 2022) Bir Meslek Yüksekokulunda Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitimin Değerlendirilmesi. Sağlık Hizmetleri ve Eğitimi Dergisi 6 1 10–16.
IEEE T. Sarı, T. Yeşilyaprak, H. Parlak Sert, H. Demirhan, D. Koçyiğit, T. Y. Kebapcı, ve M. H. Öztürk, “Bir Meslek Yüksekokulunda Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitimin Değerlendirilmesi”, SHED, c. 6, sy. 1, ss. 10–16, 2022, doi: 10.29228/JOHSE.15.
ISNAD Sarı, Tugba vd. “Bir Meslek Yüksekokulunda Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitimin Değerlendirilmesi”. Sağlık Hizmetleri ve Eğitimi Dergisi 6/1 (Mart 2022), 10-16. https://doi.org/10.29228/JOHSE.15.
JAMA Sarı T, Yeşilyaprak T, Parlak Sert H, Demirhan H, Koçyiğit D, Kebapcı TY, Öztürk MH. Bir Meslek Yüksekokulunda Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitimin Değerlendirilmesi. SHED. 2022;6:10–16.
MLA Sarı, Tugba vd. “Bir Meslek Yüksekokulunda Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitimin Değerlendirilmesi”. Sağlık Hizmetleri Ve Eğitimi Dergisi, c. 6, sy. 1, 2022, ss. 10-16, doi:10.29228/JOHSE.15.
Vancouver Sarı T, Yeşilyaprak T, Parlak Sert H, Demirhan H, Koçyiğit D, Kebapcı TY, Öztürk MH. Bir Meslek Yüksekokulunda Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitimin Değerlendirilmesi. SHED. 2022;6(1):10-6.