Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2020, , 1 - 19, 15.06.2020
https://doi.org/10.29228/jiae.1

Abstract

References

  • References Aksoy, Y. (2015). Özengen keman eğitiminde video destekli öğretimin keman performansına etkisi (Unpublished master thesis). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Arslan, Ö. (2018). Çevrimiçi uzaktan eğitim öğrencilerinin programları terk etme nedenlerinin incelenmesi (Unpublished master thesis). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Balta, Y. (2014). Türkiye’de çevrimiçi eğitimde ders veren öğretim elemanlarının çevrimiçi ölçme değerlendirme yöntemlerine ilişkin görüşleri (Unpublished master thesis). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Brandström, S., Wiklund, C., & Lundström, E. (2012). Developing distance music education in Arctic Scandinavia: Electric guitar teaching and master classes. Music Education Research, 14(4), 448–456.
  • Çepni, S. (2018). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (8th ed.). Trabzon: Celepler Matbaacılık Yayın ve Dağıtım.
  • Dereli, B. (2013). Yeni medya olarak çevrimiçi video portalları ve video portallarının incelenmesi (Unpublished master thesis). İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul.
  • Digolo, B. A., Andang’o, E. A., & Katuli, J. (2011). E-Learning as a strategy for enhancing access to music education. International Journal of Business and Social Science, 2(11), 135–139.
  • Erim, A., & Yöndem, S. (2009). Video model destekli öğretimin gitar performansına etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 45–55.
  • Gammeren, D. van, & Szram, A. (2019). Threshold concepts in online music education: transforming conservatoire training. Proceedings of the European Conference on E-Learning, ECEL, 2019-Novem, 588–592.
  • Güzel, B. B., Çakır, H., & Çelen, Y. (2020). Youtube üzerinden video destekli keman öğretimine ilişkin öğrenci görüşleri. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 4(1), 31–43.
  • Holdcroft, Z. T. (1999). String techniques, notation systems and symbols ın selected 20th century string quartets (Unpublished doctoral thesis). University of South Africa, Pretorya.
  • Homone, A. (2019). Rolul aplicațiilor online în organizarea orei de educație muzicală / The role of online applications in organizing the music education class. Tehnologii Informatice Şi de Comunicatie in Domeniul Muzical, 10(2), 13-23.
  • Kesendere, Y. (2018a). Bursa’da özengen keman eğitimi alan bireylerin keman eğitimine yönelik video desteği kullanımının etkilerinin değerlendirilmesi (Unpublished master thesis). Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • King, A., Prior, H., & Waddington-Jones, C. (2019). Connect resound: using online technology to deliver music education to remote communities. Journal of Music, Technology and Education, 12(2), 201–217.
  • Koçer, E. (2001). Web tabanlı uzaktan eğitim (Unpublished master thesis). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Lenzo, T. B. (2019). Design and implementation of an online music education program for child care and preschool teachers. Perspectives: Journal of the Early Childhood Music & Movement Association, 11(1), 23–27.
  • Levendoğlu, O. (2004). Teknoloji destekli çağdaş müzik eğitimi. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu'nda Sunulan Bildiri. Erişim: https://www.mgu.edu.tr/uploadedfiles/tez_yazim_kilavuzu.pdf.
  • Odabaş, H. (2003). İnternet tabanlı uzaktan eğitim ve bilgi ve belge yönetimi bölümleri. Hakemli Yazılar Türk Kütüphaneciliği, 17(1), 22–36.
  • Okan, S. (2017). Uzaktan öğretim modelinin keman öğrenimine etkisi (Unpublished doctoral thesis). TC İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Özçelik, D. (2016). Keman eğitimininin öğretim elemanı ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi ve “bir model önerisi” “müzik öğretmenliği programı” (Unpublished doctoral thesis). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Öztürk, H. (2016). Yüz yüze ve çevrimiçi tartışmacı yazma eğitiminin öğretmen adaylarının tartışmacı yazma becerilerine ve yazma kaygılarına etkisi (Unpublished master thesis). Abant İzzet Baykal Üniversitesi, Bolu.
  • Sever, G. (2014). Bireysel çalgı keman derslerinde çevrilmiş öğrenme modelinin uygulanması. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi - ENAD, 2(2), 27–41.
  • Tecimer, B. (2006). İnternet ve yaşam boyu müzik eğitimi. Müzed'te sunulan bildiri. Erişim: http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/makale/B-Tecimer_12.pdf
  • Uçan, A. (2005). Müzik eğitimi: temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar ve Türkiye’deki durum. Ankara: Evrensel Müzikevi. Yungul, O. (2018). Müzik eğitiminde web tabanlı uzaktan eğitim. International Journal Of Turkish Literature Culture Education, 7(2), 1333–1348.
  • Web References
  • Akadema. (2015). Çalgı Eğitmenliği. Anadolu Üniversitesi. http://akadema.anadolu.edu.tr/program/74/calgi-egitmenligi
  • Akın, A. (2020). Canlı Ders. Akın Dil. https://www.yds.net/
  • Becker, J. A. (2013). How to Do Vibrato | Violin Lessons. Howcast. https://www.youtube.com/watch?v=YoXZfvf5Teg
  • Davenport, E. (2014). Pretwinkle: Suzuki violin lessons. Eric Davenport. https://www.youtube.com/watch?v=9gsGR4scvzw
  • Dotz, P. (2017). ViolinLab Workshop 2017 - Masterclass with Beth. MsPolkaDotz. https://www.youtube.com/watch?v=Fjmh2fdolJ4
  • Friend, R. (2019). RAM Masterclass : The Violin in 5ths Explained by Rodney Friend. Beares Publishing. https://www.youtube.com/watch?v=3MTE7aPDM3Y
  • Galano, K., Li, B., Park, S., Miao, H., & Thoroughman, L. (2007). Violinmasterclass. Violinmasterclass. https://www.youtube.com/user/Violinmasterclass
  • Hancock, H. (2019). Herbie Hancock Teaches Jazz. MasterClass. https://www.masterclass.com/classes/herbie-hancock-teaches-jazz
  • Heifetz, J. (1962). Heifetz Masterclass 2 - violin. National Educational Television and Radio Center. https://www.youtube.com/watch?v=d3pLwVhm7xY
  • Heifetz, J. (2011). Heifetz Masterclass 1 - violin. Kamngaty. https://www.youtube.com/watch?v=szXaTRE3tL0
  • Kesendere, Y. (2018b). YENİ! Başlangıç Keman Dersi 1 - Keman Öğreniyorum 1. Yigitcan Kesendere. https://www.youtube.com/watch?v=IAY2KRJGso4&list=PL-AO3G0B4YxQ7wsEWWIqJKhouxzSPMtav&index=7&t=21s
  • Kesendere, Y. (2019). Keman Dersi - Amatörler için sıfırdan detaylı başlangıç. Udemy. https://www.udemy.com/course/keman-dersi/
  • Kesendere, Y. (2020). Bez Keman. Can Müzik Sanat Merkezi. http://www.canmuzik.net/2832/bez-keman--yay-cekme-yardimcisi.html
  • Markov, A. (2014). Alexander Markov - Six String Violin. Channel Six. https://www.youtube.com/watch?v=0ZkxHNIIIL4
  • Perlman, I. (2019). Itzhak Perlman Teaches Violin | Official Trailer | MasterClass. MasterClass. https://www.youtube.com/watch?v=jlp67BlkomA
  • Tunca, O. E., & Tunca, E. (2020). Bez Çalgılar. OzArt. https://www.ozartakademi.com/bez-calgilar
  • Troussov, K. (2020). Kirill Troussov - Masterclass for Violin - “Carmen-Fantasy.” Kirill Troussov. https://www.youtube.com/watch?v=csKCSf0yMCA
  • Vengerov, M. (2012). Maxim Vengerov - Masterclass. Warner Classics. https://www.youtube.com/watch?v=Wpp7oxrBUq0
  • Zimmer, H. (2019). Hans Zimmer Teaches Film Scoring. MasterClass2. https://www.masterclass.com/classes/hans-zimmer-teaches-film-scoring

Educators’ views on online/distance violin education at Covid-19 outbreak term

Year 2020, , 1 - 19, 15.06.2020
https://doi.org/10.29228/jiae.1

Abstract

Distance education studies, which are increasing in number of applications every day, have increased its importance especially with the Covid-19 outbreak. Although there are many sub-branches of distance education, it is divided into general lines as synchronous and asynchronous. Online/distance education studies, which are used in music education and instrument education, are used to improve students’ musical knowledge and skills. Thanks to the technology developed with online/distance instrument education as in other fields, it is desired to reach the targeted goal, skill, and acquisition in a shorter time, more permanently, easier and more economically. This research was carried out in order to determine the educator’s views on the use of online, video calling or other distance methods in violin education. The topic planned and started to be investigated before the Covid-19 outbreak. After the outbreak, this topic gained importance with the Covid-19 outbreak and even caused changes in the views of the educators. Interview technique, one of the qualitative research methods, was used in the research. The interview form formed in the semi-structured interview questions as a data collection tool was transferred to the online environment through “Google Forms” in order to reach the violin educators more easily. The study group of the research consists of thirteen educators who teach lessons to violin students aged seven and over working in different institutions. In addition to taking the opinions of the educators about online/distance violin education, it was also tried to determine the use of auxiliary apparatus and materials during violin education. As a result of the interviews, it is found that educators benefit from both innovative materials, internet websites and applications. Also determined that educators have positive and negative opinions about online/distance education but also think that the negativities can be eliminated with face to face education support.

References

  • References Aksoy, Y. (2015). Özengen keman eğitiminde video destekli öğretimin keman performansına etkisi (Unpublished master thesis). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Arslan, Ö. (2018). Çevrimiçi uzaktan eğitim öğrencilerinin programları terk etme nedenlerinin incelenmesi (Unpublished master thesis). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Balta, Y. (2014). Türkiye’de çevrimiçi eğitimde ders veren öğretim elemanlarının çevrimiçi ölçme değerlendirme yöntemlerine ilişkin görüşleri (Unpublished master thesis). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Brandström, S., Wiklund, C., & Lundström, E. (2012). Developing distance music education in Arctic Scandinavia: Electric guitar teaching and master classes. Music Education Research, 14(4), 448–456.
  • Çepni, S. (2018). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (8th ed.). Trabzon: Celepler Matbaacılık Yayın ve Dağıtım.
  • Dereli, B. (2013). Yeni medya olarak çevrimiçi video portalları ve video portallarının incelenmesi (Unpublished master thesis). İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul.
  • Digolo, B. A., Andang’o, E. A., & Katuli, J. (2011). E-Learning as a strategy for enhancing access to music education. International Journal of Business and Social Science, 2(11), 135–139.
  • Erim, A., & Yöndem, S. (2009). Video model destekli öğretimin gitar performansına etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 45–55.
  • Gammeren, D. van, & Szram, A. (2019). Threshold concepts in online music education: transforming conservatoire training. Proceedings of the European Conference on E-Learning, ECEL, 2019-Novem, 588–592.
  • Güzel, B. B., Çakır, H., & Çelen, Y. (2020). Youtube üzerinden video destekli keman öğretimine ilişkin öğrenci görüşleri. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 4(1), 31–43.
  • Holdcroft, Z. T. (1999). String techniques, notation systems and symbols ın selected 20th century string quartets (Unpublished doctoral thesis). University of South Africa, Pretorya.
  • Homone, A. (2019). Rolul aplicațiilor online în organizarea orei de educație muzicală / The role of online applications in organizing the music education class. Tehnologii Informatice Şi de Comunicatie in Domeniul Muzical, 10(2), 13-23.
  • Kesendere, Y. (2018a). Bursa’da özengen keman eğitimi alan bireylerin keman eğitimine yönelik video desteği kullanımının etkilerinin değerlendirilmesi (Unpublished master thesis). Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • King, A., Prior, H., & Waddington-Jones, C. (2019). Connect resound: using online technology to deliver music education to remote communities. Journal of Music, Technology and Education, 12(2), 201–217.
  • Koçer, E. (2001). Web tabanlı uzaktan eğitim (Unpublished master thesis). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Lenzo, T. B. (2019). Design and implementation of an online music education program for child care and preschool teachers. Perspectives: Journal of the Early Childhood Music & Movement Association, 11(1), 23–27.
  • Levendoğlu, O. (2004). Teknoloji destekli çağdaş müzik eğitimi. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu'nda Sunulan Bildiri. Erişim: https://www.mgu.edu.tr/uploadedfiles/tez_yazim_kilavuzu.pdf.
  • Odabaş, H. (2003). İnternet tabanlı uzaktan eğitim ve bilgi ve belge yönetimi bölümleri. Hakemli Yazılar Türk Kütüphaneciliği, 17(1), 22–36.
  • Okan, S. (2017). Uzaktan öğretim modelinin keman öğrenimine etkisi (Unpublished doctoral thesis). TC İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Özçelik, D. (2016). Keman eğitimininin öğretim elemanı ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi ve “bir model önerisi” “müzik öğretmenliği programı” (Unpublished doctoral thesis). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Öztürk, H. (2016). Yüz yüze ve çevrimiçi tartışmacı yazma eğitiminin öğretmen adaylarının tartışmacı yazma becerilerine ve yazma kaygılarına etkisi (Unpublished master thesis). Abant İzzet Baykal Üniversitesi, Bolu.
  • Sever, G. (2014). Bireysel çalgı keman derslerinde çevrilmiş öğrenme modelinin uygulanması. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi - ENAD, 2(2), 27–41.
  • Tecimer, B. (2006). İnternet ve yaşam boyu müzik eğitimi. Müzed'te sunulan bildiri. Erişim: http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/makale/B-Tecimer_12.pdf
  • Uçan, A. (2005). Müzik eğitimi: temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar ve Türkiye’deki durum. Ankara: Evrensel Müzikevi. Yungul, O. (2018). Müzik eğitiminde web tabanlı uzaktan eğitim. International Journal Of Turkish Literature Culture Education, 7(2), 1333–1348.
  • Web References
  • Akadema. (2015). Çalgı Eğitmenliği. Anadolu Üniversitesi. http://akadema.anadolu.edu.tr/program/74/calgi-egitmenligi
  • Akın, A. (2020). Canlı Ders. Akın Dil. https://www.yds.net/
  • Becker, J. A. (2013). How to Do Vibrato | Violin Lessons. Howcast. https://www.youtube.com/watch?v=YoXZfvf5Teg
  • Davenport, E. (2014). Pretwinkle: Suzuki violin lessons. Eric Davenport. https://www.youtube.com/watch?v=9gsGR4scvzw
  • Dotz, P. (2017). ViolinLab Workshop 2017 - Masterclass with Beth. MsPolkaDotz. https://www.youtube.com/watch?v=Fjmh2fdolJ4
  • Friend, R. (2019). RAM Masterclass : The Violin in 5ths Explained by Rodney Friend. Beares Publishing. https://www.youtube.com/watch?v=3MTE7aPDM3Y
  • Galano, K., Li, B., Park, S., Miao, H., & Thoroughman, L. (2007). Violinmasterclass. Violinmasterclass. https://www.youtube.com/user/Violinmasterclass
  • Hancock, H. (2019). Herbie Hancock Teaches Jazz. MasterClass. https://www.masterclass.com/classes/herbie-hancock-teaches-jazz
  • Heifetz, J. (1962). Heifetz Masterclass 2 - violin. National Educational Television and Radio Center. https://www.youtube.com/watch?v=d3pLwVhm7xY
  • Heifetz, J. (2011). Heifetz Masterclass 1 - violin. Kamngaty. https://www.youtube.com/watch?v=szXaTRE3tL0
  • Kesendere, Y. (2018b). YENİ! Başlangıç Keman Dersi 1 - Keman Öğreniyorum 1. Yigitcan Kesendere. https://www.youtube.com/watch?v=IAY2KRJGso4&list=PL-AO3G0B4YxQ7wsEWWIqJKhouxzSPMtav&index=7&t=21s
  • Kesendere, Y. (2019). Keman Dersi - Amatörler için sıfırdan detaylı başlangıç. Udemy. https://www.udemy.com/course/keman-dersi/
  • Kesendere, Y. (2020). Bez Keman. Can Müzik Sanat Merkezi. http://www.canmuzik.net/2832/bez-keman--yay-cekme-yardimcisi.html
  • Markov, A. (2014). Alexander Markov - Six String Violin. Channel Six. https://www.youtube.com/watch?v=0ZkxHNIIIL4
  • Perlman, I. (2019). Itzhak Perlman Teaches Violin | Official Trailer | MasterClass. MasterClass. https://www.youtube.com/watch?v=jlp67BlkomA
  • Tunca, O. E., & Tunca, E. (2020). Bez Çalgılar. OzArt. https://www.ozartakademi.com/bez-calgilar
  • Troussov, K. (2020). Kirill Troussov - Masterclass for Violin - “Carmen-Fantasy.” Kirill Troussov. https://www.youtube.com/watch?v=csKCSf0yMCA
  • Vengerov, M. (2012). Maxim Vengerov - Masterclass. Warner Classics. https://www.youtube.com/watch?v=Wpp7oxrBUq0
  • Zimmer, H. (2019). Hans Zimmer Teaches Film Scoring. MasterClass2. https://www.masterclass.com/classes/hans-zimmer-teaches-film-scoring
There are 44 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Articles
Authors

Yiğitcan Kesendere This is me

Ajda Şenol Sakin This is me

Ahmet Kerim Acar

Publication Date June 15, 2020
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Kesendere, Y., Şenol Sakin, A., & Acar, A. K. (2020). Educators’ views on online/distance violin education at Covid-19 outbreak term. Journal for the Interdisciplinary Art and Education, 1(1), 1-19. https://doi.org/10.29228/jiae.1

27919