Research Article
BibTex RIS Cite

Pandemi Sonrası Çocukların Rekreasyonu

Year 2024, , 165 - 181, 31.08.2024
https://doi.org/10.57135/jier.1461308

Abstract

Günümüzde, savaş, afetler, pandemi, göç, ayrılık gibi nedenlerle, çocuklar pek çok travmaya maruz kalmaktadır. Mevcut istikrar ve düzenin bozulması; maddi ve manevi ihtiyaçların giderilmemesi; yakınların, rutin ve güvenliğin yitimi; aile düzeninin, eğitim ve oyunun sekteye uğraması bu travmalardan bazılarıdır. Dünyada her gün, pek çok çocuk, bu sorunlarla mücadele ederken; Türkiye’de de önce pandemi, sonra büyük deprem facialarıyla benzer süreçler yaşanmıştır. Travmaların üstesinden gelmek, fizyolojik ve psikolojik yaraları sarmak, sevgi ve rekreatif faaliyetlerle, bir nebze olsun mümkündür. Bu makalede Trakya Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü öğrencileriyle, Topluma Hizmet Uygulamaları dersinde, Sosyal Sorumluluk Projesi kapsamında, 2022-2023-2024 Bahar dönemlerinde gerçekleştirilen, uygulamalı bir çalışmanın sonuçlarından yola çıkarak; travma sonrası çocuklar için neler yapılabilir? sorusu irdelenmiş; alan yazın taraması ve benzer uygulamalardan örnekler ile konu desteklenmiştir.

Ethical Statement

Etiğe aykırı yönü yoktur ve proje öncesinde etik raporu alınmıştır.

Supporting Institution

Trakya Üniversitesi

Project Number

2022/71 TÜBAP SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ

Thanks

TEŞEKKÜR: Çalışmada emeği geçen başta proje ve Topluma Hizmet Uygulamaları dersi öğretim elemanları ve öğrencilerine, okul müdürleri ve öğretmenlerine, kurumlardaki görevlilere, İlk ve Ortaöğretimdeki öğrencilere çok teşekkür ederiz. Proje Öğretim Elemanlarına yardımları ve danışmanlıkları için teşekkür ederiz. Trakya Üniversitesi ve TÜBAP birimine teşekkür ederiz. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisine teşekkür ederiz.

References

  • And, M. (2012). Oyun ve Bügü , (1. Basım 1974), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • Baran, M. (1993) . Çocuk Oyunları, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları
  • Ece, C., Ünsal, G., Çalık, F. (2023). Türklerde Çocuklar İçin Uygulanan Rekreatif Faaliyetler. Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 5(2), 96-107. doi: 10.52272/srad.1327408
  • Eo., A. (2018). The importance of outdoor recreation on child’s mental development: focus on the child’s first day in school (Review) . Int J Complement Alt Med. 2018;11(6):333 - 335. doi: 10.15406/ijcam.2018.11.00420
  • Ferry , B. (2017) . The Amygdala Where Emotions Shape Perception, Learning and Memories, Croatia: InTech
  • Hoffer, A. (2023). Using Recreation to Support the Social Well-Being of Children and Youth Institute on Community Integration, Impact, University of Minnesota Fall 2023. Erişim adresi: https://publications.ici.umn.edu/impact/24-1/social-and-emotional-well-being-of-children-and-youth-with-disabilities-a-brief-overview
  • Kodaman,M. (2023). "Bilim Sanat Müzeleri ve Okullarda Mikro Modelleri" Edirne İl Milli Eğitim Müdürlüğü Yönetici Akademisi - 15 Haz 2023 15:00 İstanbul. Zoom Toplantısı. Erişim adresi: https://us06web.zoom.us/j/83597028553?pwd=MWlXQlkrYWZvWUpMYmQxR0t1Rzg5QT09 Toplantı Kimliği: 835 9702 8553 Parola: 2222
  • Kodaman,M., Girgin,F., Uzunköprü,Ş.G.,Özdemir,Ş.C., Tuzcu.Ö., Fazlıoğlu,Y., Toksöz,İ., Kurt,C., Bacıoğlu, S.D., Bayır,E. (2024). Pandemi Sonrası İlk Ve Orta Dereceli Okullardaki Çocukların Bilim-Sanat-Spor-Oyun Birlikteliği İle Rekreasyonu, Proje No: 2022/71 TÜBAP, Trakya Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Sosyal Sorumluluk Projesi
  • Morales S.C, Lorenzo A.F., Rosa, F.L.C. (2016) Recreation activities to improve social behavior. Study in children and adolescents aged 9-14. Revista Cubana de Medicina General Integral [Internet]. 2016 [citado 17 Mar 2024]; 32 (3) Erişim adresi: https://revmgi.sld.cu/index.php/mgi/article/view/269
  • Sallabaş, M., E. (2020). Halk Biliminin İşlevleri Bağlamında Geleneksel Çocuk Oyunları: Rtük Çocuk Oyunları, Millî Folklor, 2020, Yıl 32, Cilt 16, Sayı 126:s. 99-109
  • Vester, F. (1978). Düşünmek Öğrenmek Unutmak( Denken, Lemen, Vergessen ©: 1978) (Çev.Aydın Arıtan) 1991. İstanbul: Arıtan Yayınevi
  • Yaman, M. ve Arslan, S. (2009). Çocuk ve gençlik suçlarının önlenmesinde rekreatif sporlar. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 2009, 6.1: 445-459.
Year 2024, , 165 - 181, 31.08.2024
https://doi.org/10.57135/jier.1461308

Abstract

Project Number

2022/71 TÜBAP SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ

References

  • And, M. (2012). Oyun ve Bügü , (1. Basım 1974), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • Baran, M. (1993) . Çocuk Oyunları, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları
  • Ece, C., Ünsal, G., Çalık, F. (2023). Türklerde Çocuklar İçin Uygulanan Rekreatif Faaliyetler. Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 5(2), 96-107. doi: 10.52272/srad.1327408
  • Eo., A. (2018). The importance of outdoor recreation on child’s mental development: focus on the child’s first day in school (Review) . Int J Complement Alt Med. 2018;11(6):333 - 335. doi: 10.15406/ijcam.2018.11.00420
  • Ferry , B. (2017) . The Amygdala Where Emotions Shape Perception, Learning and Memories, Croatia: InTech
  • Hoffer, A. (2023). Using Recreation to Support the Social Well-Being of Children and Youth Institute on Community Integration, Impact, University of Minnesota Fall 2023. Erişim adresi: https://publications.ici.umn.edu/impact/24-1/social-and-emotional-well-being-of-children-and-youth-with-disabilities-a-brief-overview
  • Kodaman,M. (2023). "Bilim Sanat Müzeleri ve Okullarda Mikro Modelleri" Edirne İl Milli Eğitim Müdürlüğü Yönetici Akademisi - 15 Haz 2023 15:00 İstanbul. Zoom Toplantısı. Erişim adresi: https://us06web.zoom.us/j/83597028553?pwd=MWlXQlkrYWZvWUpMYmQxR0t1Rzg5QT09 Toplantı Kimliği: 835 9702 8553 Parola: 2222
  • Kodaman,M., Girgin,F., Uzunköprü,Ş.G.,Özdemir,Ş.C., Tuzcu.Ö., Fazlıoğlu,Y., Toksöz,İ., Kurt,C., Bacıoğlu, S.D., Bayır,E. (2024). Pandemi Sonrası İlk Ve Orta Dereceli Okullardaki Çocukların Bilim-Sanat-Spor-Oyun Birlikteliği İle Rekreasyonu, Proje No: 2022/71 TÜBAP, Trakya Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Sosyal Sorumluluk Projesi
  • Morales S.C, Lorenzo A.F., Rosa, F.L.C. (2016) Recreation activities to improve social behavior. Study in children and adolescents aged 9-14. Revista Cubana de Medicina General Integral [Internet]. 2016 [citado 17 Mar 2024]; 32 (3) Erişim adresi: https://revmgi.sld.cu/index.php/mgi/article/view/269
  • Sallabaş, M., E. (2020). Halk Biliminin İşlevleri Bağlamında Geleneksel Çocuk Oyunları: Rtük Çocuk Oyunları, Millî Folklor, 2020, Yıl 32, Cilt 16, Sayı 126:s. 99-109
  • Vester, F. (1978). Düşünmek Öğrenmek Unutmak( Denken, Lemen, Vergessen ©: 1978) (Çev.Aydın Arıtan) 1991. İstanbul: Arıtan Yayınevi
  • Yaman, M. ve Arslan, S. (2009). Çocuk ve gençlik suçlarının önlenmesinde rekreatif sporlar. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 2009, 6.1: 445-459.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Psychology, Physical Training and Sports
Journal Section Eğitim Bilimleri
Authors

Mehtap Kodaman 0000-0003-2051-6621

Şahin Mammadov 0009-0009-3354-8391

Project Number 2022/71 TÜBAP SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ
Publication Date August 31, 2024
Submission Date March 29, 2024
Acceptance Date July 25, 2024
Published in Issue Year 2024

Cite

APA Kodaman, M., & Mammadov, Ş. (2024). Pandemi Sonrası Çocukların Rekreasyonu. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(18), 165-181. https://doi.org/10.57135/jier.1461308

The Aim of The Journal

The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.

JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.

JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.

JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education