Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2018, Volume: 2 Issue: 3, 28 - 37, 01.07.2018

Abstract

References

  • Allen, E., Seaman, J. & Garrett, R. (2007). Blending in the extent and promise of blended education in The United States.
  • Bergmann, J., Overmyer, & Wilie. (2012). The flipped class: What it is and what it is not. The Daily Riff.
  • Bergmann, J., Sams, A. (2012). Flip your clasroom. Reach every student in every class every day.
  • Cisco.http://www.cisco.com/c/dam/en_us/solutions/industries/docs/education/flipped_classroom_whitepaper.pdf
  • Engin, M. (2014). Extending the flipped classroom model: Developing second language writing skills through student-created digital videos. Journal of the Scholarship of Teaching and Learning, Vol. 14, No. 5, December 2014
  • Engin, M., Donancı, S. (2014). Flipping the classroom in an academic writing course. Journal of Teaching and Learning with Technology, Vol. 3.
  • Fer, S. ve Cırık, İ. (2006). Yapılandırmacı öğrenme ortamı ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 13-15 Eylül 2006, Muğla.
  • Fulton, K. (2012, April). Inside the flipped classroom. The Journal. http://thejournal.com/ articles/2012/04/11/the-flipped-classroom.aspx
  • Green, G. (2012). The flipped classroom and school approach: Clintondale High School. Presented at the annual Building Learning Communities Education Conference, Boston, MA. http://2012.blcconference.com/documents/flipped-classroom-school-approach.pdf
  • Hamdan, N., Arfstrom, K., McKnight, K. & McKnight, P. (2013). A review of flipped learning. George Mason Üniversitesi. Pearson. ITap, (2013). Best practices for the flipped classroom. Purdue Üniversitesi.
  • Kara, C. O. (2016). Ters yüz sınıf. Tıp Eğitim Dünyası. Ocak – Nisan 2016, sayı 45.
  • Karahan, M. (2001). Eğitimde bilgi teknolojileri. Malatya, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Böte ders notları.
  • Kaya, S., Özkeş, B. (2015). Etkinlik örnekleriyle güncel öğrenme-öğretme yaklaşımları-III, döndürülmüş sınıf (flipped classroom) temelli öğrenme-öğretme yaklaşımı.
  • Michael, J. (2006). Where’s the evidence that active learning works? Advances Physiology Education, 30, 159–167.
  • Muldrow, K. (2013). A new approach to language instruction— flipping the classroom. Special Focus on Instruction.
  • Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants, On the Horizon, 9(5), 1-6. MCB University Press, Vol. 9 No. 5.
  • Toto, R., & Nguyen, H. (2009). Flipping the work design in an industrial engineering course. Paper presented at the ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference, San Antonio, TX.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları
  • Yoshida, H. (2015). Perceived usefulness of “flipped learning” on instructional design for elementary and secondary education: with focus on pre-service teacher education.

İlkokul İngilizce Dersinde Ters Yüz Sınıf (Flipped Classroom) Modeli Uygulamasının Değerlendirilmesi

Year 2018, Volume: 2 Issue: 3, 28 - 37, 01.07.2018

Abstract

Bu
çalışma 2015-2016 eğitim öğretim yılında Gaziantep ilinde bulunan bir özel
ilkokulun dördüncü sınıf İngilizce dersinde uygulanan ters yüz sınıf (flipped
classroom) öğrenme modelinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Nitel bir
durum çalışması olarak yürütülen araştırmada İngilizce öğretmeninin ve yirmi
yedi öğrencinin görüşleri ve araştırmacının gözlemleri vasıtasıyla ters yüz
sınıf öğrenme modelinin ilkokul öğrencileri için uygunluğunun ve etkililiğinin
değerlendirilmesi yapılmıştır. Uygulayıcı öğretmen bu yeni modelin uygulanması sürecinde
edmodo, yourlearningplace ve youtube gibi çevrimiçi programlardan faydalanmıştır.
Sonuç olarak öğrenciler ters yüz sınıf uygulamasını farklı ve eğlenceli
bulurken, uygulayıcı öğretmen ters yüz sınıf modelinin her ne kadar örneklemi
oluşturan ilkokul sınıf seviyesi için uygun olmasa da keyifli bir çalışma
olduğunu, öğrencilerin öğrenme şevkini artırdığını ifade etmiştir. 

References

  • Allen, E., Seaman, J. & Garrett, R. (2007). Blending in the extent and promise of blended education in The United States.
  • Bergmann, J., Overmyer, & Wilie. (2012). The flipped class: What it is and what it is not. The Daily Riff.
  • Bergmann, J., Sams, A. (2012). Flip your clasroom. Reach every student in every class every day.
  • Cisco.http://www.cisco.com/c/dam/en_us/solutions/industries/docs/education/flipped_classroom_whitepaper.pdf
  • Engin, M. (2014). Extending the flipped classroom model: Developing second language writing skills through student-created digital videos. Journal of the Scholarship of Teaching and Learning, Vol. 14, No. 5, December 2014
  • Engin, M., Donancı, S. (2014). Flipping the classroom in an academic writing course. Journal of Teaching and Learning with Technology, Vol. 3.
  • Fer, S. ve Cırık, İ. (2006). Yapılandırmacı öğrenme ortamı ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 13-15 Eylül 2006, Muğla.
  • Fulton, K. (2012, April). Inside the flipped classroom. The Journal. http://thejournal.com/ articles/2012/04/11/the-flipped-classroom.aspx
  • Green, G. (2012). The flipped classroom and school approach: Clintondale High School. Presented at the annual Building Learning Communities Education Conference, Boston, MA. http://2012.blcconference.com/documents/flipped-classroom-school-approach.pdf
  • Hamdan, N., Arfstrom, K., McKnight, K. & McKnight, P. (2013). A review of flipped learning. George Mason Üniversitesi. Pearson. ITap, (2013). Best practices for the flipped classroom. Purdue Üniversitesi.
  • Kara, C. O. (2016). Ters yüz sınıf. Tıp Eğitim Dünyası. Ocak – Nisan 2016, sayı 45.
  • Karahan, M. (2001). Eğitimde bilgi teknolojileri. Malatya, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Böte ders notları.
  • Kaya, S., Özkeş, B. (2015). Etkinlik örnekleriyle güncel öğrenme-öğretme yaklaşımları-III, döndürülmüş sınıf (flipped classroom) temelli öğrenme-öğretme yaklaşımı.
  • Michael, J. (2006). Where’s the evidence that active learning works? Advances Physiology Education, 30, 159–167.
  • Muldrow, K. (2013). A new approach to language instruction— flipping the classroom. Special Focus on Instruction.
  • Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants, On the Horizon, 9(5), 1-6. MCB University Press, Vol. 9 No. 5.
  • Toto, R., & Nguyen, H. (2009). Flipping the work design in an industrial engineering course. Paper presented at the ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference, San Antonio, TX.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları
  • Yoshida, H. (2015). Perceived usefulness of “flipped learning” on instructional design for elementary and secondary education: with focus on pre-service teacher education.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Temel Eğitim
Authors

Mustafa Şenel

Recep Kahramanoğlu

Publication Date July 1, 2018
Submission Date May 23, 2018
Acceptance Date July 19, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Şenel, M., & Kahramanoğlu, R. (2018). İlkokul İngilizce Dersinde Ters Yüz Sınıf (Flipped Classroom) Modeli Uygulamasının Değerlendirilmesi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 28-37.

The Aim of The Journal

The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.

JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.

JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.

JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education