Araştırmanın amacı, programın kazanım, içerik,
öğrenme-öğretme süreci ve ölçme-değerlendirme süreci boyutlarına göre program
değerlendirme alanında var olan problemleri (Samsun ili örneği üzerinden) belirlemek,
problemlerin çeşitli değişkenlere göre (sınıf düzeyi ve kıdem) anlamlı farlılık
gösterip göstermediğini araştırmaktır. Araştırmada nicel araştırma
yöntemlerinden betimsel araştırma türündeki survey (alan taraması) modeli
kullanılmıştır. Araştırmanın evreni Samsun ili, çalışma evreni Samsun ilinin
Atakum, Bafra, Canik ve İlkadım ilçeleridir. Araştırmanın örneklemi ise Samsun
ilinin Atakum, Bafra, Canik ve İlkadım ilçelerinden seçkisiz (random) örnekleme
yöntemlerinden tabakalı örnekleme ile seçilen ortaokul öğrencileri, Matematik
ve Fen Bilimleri branşlarından öğretmenler, maarif müfettişleri ve
ortaokullarda görev yapan idarecilerden oluşmaktadır. Araştırmada öğrencilere,
öğretmenlere ve müfettiş/idarecilerne “Program Değerlendirme İle İlgili
Problemleri Belirleme Anketi” uygulanmıştır. Katılımcıların programın farklı
boyutları ile ilgili problemleri incelendiğinde en çok karşılaştıkları
sorunlar, programın boyutlarının işlevsellik, esneklik, uygulanabilirlik,
bilimsellik ve güncellik açısından yetersiz olmasıdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Program Geliştirme ve Öğretim |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Submission Date | November 13, 2018 |
Acceptance Date | December 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 4 |