Bu araştırmada Milli Eğitim Bakanlığının sunmuş olduğu e-rehberlik modülünün, modülü kullanan okul psikolojik danışmanları tarafından nasıl algılandığı, modülün bakanlığın amaçladığı kazanımları karşılayıp karşılamadığı, sistemin devreye girdiği andan bugüne kadar nelere hizmet ettiği, modülün artı ve eksi yönleri, modülü kullanmanın zorluğu ve kolaylığı gibi durumlara ilişkin okul psikolojik danışmanlarının görüşlerinin neler olduğu tespit edilmeye çalışıldı. Bu araştırma nitel araştırma yaklaşımına dayalı bir durum çalışmasıdır. Modülü kullanan okul psikolojik danışmanları ile yarı yapılandırılmış görüşme mülakatları yapıldı ve görüşleri alındı. Araştırma sürecinde elde edilen veriler analiz edildi. Araştırmada katılımcılar ile yapılan nitel görüşmeler sunucunda dört tema (etkililik, görünürlük, izlenebilirlik, iyileştirilebilirlik) belirlendi. E-rehberlik modülünün en büyük katkısının rehberlik hizmetlerini daha düzenli ve sistemli hale getirmesi olduğu, psikolojik danışmanların da mesleki yaşamını etkilediği, daha düzenli, sistemli, planlı olmaları konusunda faydasının olduğu, psikolojik danışmanların bir şey yapmadıkları algısını kırdığı, modül sayesinde yapılan çalışmaların kayıtlı kalması ile nelerin yapıldığının somut olarak görüldüğü, izleme çalışmalarına katkısının olduğu bulundu, bazı öneriler sunuldu.
In this study how the e-guidance module offered by the Ministry of National Education is perceived by school psychological counselors using the module, whether the module meets the objectives of the ministry, what the system has served from the moment the system was activated until today, the pros and cons of the module, the difficulty and ease of using the modüle were tried to be determined. This research is a case study based on qualitative research approach. Semi-structured interview interviews were conducted with the school psychological counselors using the module and their opinions were received. The data obtained during the research process were analyzed. Four themes (effectiveness, visibility, traceability, curability) were determined in the qualitative interviews with the participants in the study. The biggest contribution of the e-guidance module is that it makes the guidance services more organized and systematic, it also affects the professional life of the psychological counselors, it helps to be more organized, systematic and planned, it breaks the perception that the psychological counselors do nothing, and the work done thanks to the module is registered. Some suggestions were made to see what was done in a concrete way and to contribute to monitoring studies.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Eğitim Bilimleri |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2020 |
Submission Date | December 6, 2020 |
Acceptance Date | December 11, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 8 |