In this study, teacher opinions were taken about the availability of digital storytelling in preschool values education. 7 pre-school teachers participated in the study, which was a phenomenology from qualitative research patterns. A semi-structured interview form prepared by the researchers was used as a data collection tool. The data obtained from the interviews were analyzed by content analysis method. At the end of the analysis the themes such as "Supportive material effect of digital storytelling", "Disadvantages in the use of digital storytelling", "Comparison of digital storytelling with traditional education" were obtained. In addition results such as “digital storytelling contributes positively to preschoolers gaining values”, “students are interested in the fact that digital stories are audio and video compared to traditional education”, “inability to use materials in case of lack of technological devices necessary for the preparation and presentation of materials” were reached.
Bu çalışmada okul öncesi değerler eğitiminde dijital hikaye anlatımının kullanılabilirliği konusunda öğretmen görüşleri alınmıştır. Nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji türünde olan çalışmaya 7 okul öncesi öğretmeni katılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Analiz sonunda "Dijital hikaye anlatımının destekleyici materyal etkisi", "Dijital hikaye anlatımının kullanımındaki dezavantajlar", "Dijital hikaye anlatımının geleneksel eğitimle karşılaştırılması" gibi temalar elde edilmiştir. Ayrıca "dijital hikaye anlatımının okul öncesi çocukların değerleri kazanmasında olumlu katkı sağladığı", "dijital hikayelerin geleneksel eğitime göre sesli ve görüntülü olması dolayısıyla öğrencilerin ilgisini çektiği", "materyallerin hazırlanması ve sunumu için gerekli teknolojik cihazların bulunmaması durumunda materyallerin kullanılamadığı" gibi sonuçlara ulaşıldı.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Eğitim Bilimleri |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2022 |
Submission Date | August 10, 2022 |
Acceptance Date | October 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 13 |