Transhümanizm insanların fiziksel ve zihinsel olarak yeteneklerini bilimsel ve teknolojik olarak desteklemeye yönelik olarak ortaya çıkan felsefi akım olarak bilinmektedir. Tanımından da anlaşıldığı üzere transhümanizmin insanın birtakım özelliklerine müdahaleyi konu ediniyor olması farklı bilim dallarını bu kavram ile yakından ilgilenmeye yöneltmiştir. Bu bağlamda eğitim bilimleri de transhümanizmin hedef kitlesi göz önünde bulundurulduğunda doğal olarak bu felsefi akım ile doğrudan ilişki içerisine girmiştir. Gerçekleştirilen bu çalışma da bahsedilen bu ilişkinin seyrinin hangi aşamada olduğuna yönelik transhümanizm temelinde gerçekleştirilen eğitim makalelerinin bibliyometrik yönlerini analiz etmek için gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda WoS, Scopus, PubMed, Dimensions ve Lens veri tabanlarından toplanan veri setini incelemek için R-Studio aracı kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre transhümanizm konusundaki çalışmaların seyrinin son yıllarda artış eğiliminde olduğu görülmüştür. Transhümanizm konusunda dünyadaki en fazla yayını ortaya koyan derginin Zygon olduğu bilinmektedir. Konuyla ilgili az da olsa dünyadaki bazı ülkelerin ve kuruluşların ilişki içerisinde oldukları görülmüştür. Transhümanizm üzerine kaleme alınan dergi makalelerinde transhumanism, posthumanism, education, artificial intelligence, biotechnology, enhancement gibi anahtar kelimelerin birlikte kullanıldıkları tespit edilmiştir. Mevcut araştırmanın transhümanizm konulu eğitim makaleleri için genel bir bakış açısı ortaka koymasını umuyoruz. Bu araştırmada WoS, Scopus, PubMed, Dimensions ve Lens veri tabanlarında bulunan 2025 yılına kadar yer alan makaleler incelenmiştir. Sonraki zamanlarda farklı yayın türlerini kapsayan farklı veri tabanlarındaki çalışmalar güncel eğilimleri takip ederek gerçekleştirilebilir.
Transhumanism is known as a philosophical movement aimed at scientifically and technologically supporting the physical and mental capabilities of humans. As can be inferred from its definition, the focus of transhumanism on intervening in certain human characteristics has led various scientific fields to closely engage with this concept. In this context, considering the target audience of transhumanism, educational sciences have naturally entered into a direct relationship with this philosophical movement. This study was conducted to analyze the bibliometric aspects of educational articles based on transhumanism in order to understand the progression of this relationship. To achieve this goal, the R-Studio tool was used to examine the data set collected from the WoS, Scopus, PubMed, Dimensions, and Lens databases. According to the results of the study, it was observed that the trend in transhumanism-related studies has been on the rise in recent years. The journal Zygon is known to be the most prolific in terms of publications on transhumanism. Although limited, it was found that some countries and organizations around the world have engaged with the topic. In journal articles written on transhumanism, keywords such as transhumanism, posthumanism, education, artificial intelligence, biotechnology, and enhancement were frequently used together. This study aims to provide an overview of educational articles on transhumanism. In this study, articles published up to the year 2025 in the WoS, Scopus, PubMed, Dimensions, and Lens databases were examined. In the future, studies covering different types of publications in various databases can be conducted in line with current trends.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social and Humanities Education (Excluding Economics, Business and Management) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | August 17, 2025 |
Publication Date | October 12, 2025 |
Submission Date | March 28, 2025 |
Acceptance Date | July 18, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 7 Issue: 2 |
The published articles in JIETP are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License