Bu çalışmanın amacı fen bilimleri öğretim programında
yer alan “enerji kaynakları” konusunun öğretimde, jigsaw tekniği
kullanılmasının öğrencilerin akademik başarıları ve fene yönelik tutumlarına
etkisini incelemektir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden eşitlenmemiş
gruplara ön test-son test uygulamasına dayalı yarı deneysel desen
kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi 8. Sınıfta öğrenim gören toplam 70
öğrenciden (28 kız-42 erkek) oluşmaktadır Araştırmada veri toplama aracı olarak Akademik Başarı
Testi, Fen Bilimlerine Yönelik Tutum Ölçeği ve Fen Öğrenme Yaklaşımlarına
Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Veriler, MANCOVA ve ANCOVA teknikleri ile
analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda; jigsaw tekniğinin öğrencilerin
akademik başarılarını olumlu yönde etkilediği, tutum ölçeklerinin ön test
puanlarının son test puanları üzerinde anlamlı etkiye sahip olduğu ancak, fen
bilimleri dersi ve fen öğrenme yaklaşımlarına yönelik tutum son testleri
üzerinde ise anlamlı bir etkisi olmadığı belirlenmiştir.
The aim of this study is to investigate the effect of using jigsaw
technique on teaching of “Energy Source and Recycle” which is included in
science curriculum, on the students' academic achievements and attitudes
towards science lesson. In the study, semi-experimental design which is one of
the quantitative research methods and which is based on pre-test-post-test
application for unequal groups was used. The sample of the study consisted of
70 students (28 girls and 42 boys) studying in the 8th grade. The data
collection instruments which were used in the study is Academic Achievement
Test, Attitude towards Physical Sciences Scale, Attitude towards Science
Learning Approach. The data were analyzed with MANCOVA and ANCOVA techniques. As a result of the research; It was
determined that jigsaw technique had a positive effect on students' academic
achievement and that did not have a significant
effect on the post-test of science course and attitude towards science learning
approaches.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 13, 2019 |
Submission Date | November 12, 2018 |
Acceptance Date | July 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |