The aim of this study is to examine the foreign theses on the use of
virtual tour applications in English language teaching and to present various
suggestions about teaching English in line with the results obtained from these
studies. For this reason, in the study, foreign postgraduate theses on the use
of virtual tour applications in English teaching between the years 2008-2018
were examined and evaluated. Meta-synthesis and document analysis methods were
used in the study. In the majority of studies, it was seen that the Second Life
portal was used as virtual tour application. The use of different computer
applications in the teaching of English for any meta-synthesis study to be
conducted in the context of English teaching should also be examined.
In addition, the adoption and use of virtual applications in the teaching of
English in Turkey will also be effective.
Bu
araştırmanın amacı, yurtdışında İngilizce öğretiminde sanal gezinti
uygulamaları kullanımı üzerine yapılmış lisansüstü tezleri incelemek ve bu
çalışmalardan elde edilen sonuçlar doğrultusunda İngilizce öğretiminde sanal
gezinti uygulamalarıyla ilgili çeşitli öneriler sunmaktır. Bu nedenle
araştırmada, 2008-2018 yılları arasında yurtdışında İngilizce öğretiminde sanal
gezinti uygulamaları kullanımı üzerine gerçekleştirilmiş lisansüstü tezlerin
incelenerek değerlendirilmesi yapılmıştır. Çalışmada meta-sentez ve doküman
incelemesi yöntemleri kullanılmıştır. Çalışmaların çoğunluğunda sanal gezinti
uygulamaları olarak Second Life portalının kullanıldığı görülmüştür. İngilizce
öğretimi kapsamında yapılacak olan herhangi bir meta-sentez çalışması için farklı
bilgisayar uygulamalarının da İngilizce öğretiminde kullanımının da incelenmesi
gerekir. Ayrıca, Türkiye’de de İngilizce öğretiminde sanal uygulamaların
kullanımının yaygınlaştırılması da etkili olacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | March 5, 2019 |
Acceptance Date | October 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |