Bu çalışmanın amacı UNESCO’nun kuruluşundan bugüne kadar sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili olarak yapmış olduğu yayınları değerlendirmektir. Bu yayınlar UNESCO’nun web sayfasındaki eğitim yayınları içerisinde yer alan makale, kitap, rapor ve dokümanlardan oluşmaktadır. Bu yayınlardan elde dilen 259 belge doküman incelemesi yoluyla değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Ayrıca bu yayınların incelenmesinde içerik analizine başvurulmuştur. Sosyal Bilgiler eğitimi yayınlarının öğretim materyalleri, ders kitapları, eğitim programları ve disiplinler arası sosyal bilgiler öğretimi gibi birkaç ana başlık altında yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca Sosyal Bilgiler Eğitimi’nin içeriğini oluşturan disiplinlerin öğretimiyle ilgili olan yayınlarda incelenmiştir. Konuya yönelik incelemede ders kitaplarında yer alan konu alanlarına ve dersin amaç niteliğine yönelik çalışmaların tüm çalışmalar içerisinde daha fazla bir ağırlığı olduğu görülmektedir. Yapılan değerlendirme ulusların birbirlerine kaynaştırılması ve dünya barışının ön planda yer alması gerektiğinin vurgulanması da ulaşılan sonuçlar arasında yer almaktadır. Diğer taraftan UNESCO ilk yıllarındaki dünya ve ulusal değerlerin ders kitaplarında nasıl yer aldığına yönelik büyük ve sistematik ilgisini son yıllarda devam ettirememiştir
Present research aims at examining the publications of UNESCO on teaching social sciences starting from its establishment. These publications consist of articles, books, reports and documents on the website of the organization. The 259 publications on the site were examined through document analysis. Content analysis was also conducted for these documents. The documents under the research were categorized under the titles of teaching materials, textbooks, curricula and interdisciplinary social science teaching. The publications on disciplines contributing to the content of social science teaching were examined as well. Publications dealing with objectives and quality of the courses were found to overweigh the remaining content. The emphasize on creation of international homogeneity and global peace were found to be prominent objectives in the publications. Nevertheless, the examination revealed that UNESCO lost its systematic and significant interest in how national and global values were addressed in textbooks.
Other ID | JA48YM42CG |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2016 |
Submission Date | July 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 1 Issue: 1 |