Teknoloji çağını yaşadığımız 21. Yüzyılda bilginin üretilip, işlenmesi
ve sonunda değerlendirilmesi süreçlerini başarı ile yerine getirebilen
işletmeler maddi imkânları doğrultusunda bu çağı yaşayabilmektedir. Saymış
olduğumuz süreçlerin tam anlamıyla yerine getirilmesi ise eğitimli iş gücünün
teknolojik gelişmelere uyumu ile mümkün olabilmektedir. Bir başka deyişle yeterlilikleri tam olan
bireylerin, kurumların rekabetlerinde etkin rol oynayacakları görülmektedir. Bu
nokta da Meslek Yüksekokullarında okumakta olan öğrencilerin uygulamalı
eğitimlerle desteklenerek mezun edilmeleri hem ara eleman ihtiyacının eğitimli
bir şekilde karşılanmasını hem de ülkemizin rekabet gücünün artmasında Meslek
Yüksekokullarının ne derecede önemli olduğunu göstermektedir. Bu bağlamda, bu
çalışma 2016-2017 eğitim-öğretim döneminde Selçuk Üniversitesi Çumra Meslek
Yüksekokulunda okumakta olan öğrencilerin demografik ve sosyo-ekonomik
özelliklerinin belirlenmesi ve sonucunda öğrencilerin eğitim sürecince
karşılaştıkları sorunların genel anlamda analiz edilebilmesi için 325 Öğrenciye
anket çalışması yapılarak uygulanmıştır. Elde edilen anket sonuçları SPSS paket
programında kullanılarak değerlendirilmiştir.
In the 21st century, when we live in the age
of technology, businesses that can successfully fulfil the processes of
producing, processing and eventually evaluating information can live in this
age in terms of material means. The fulfilment of the above mentioned processes
is possible through the adaptation of the educated workforce to the
technological developments. In other words, it is predictable that qualified
individuals will play an active role in the competitions of corporations. This
point also shows how important role Vocational Schools take in the graduation
of students who are studying there being supported by practical trainings, and
eventually meet the demand for intermediate educated staff and increase the
competitive power of our country. In this context, this study was carried out
with 325 student questionnaire studies in order to determine the demographic
and socio-economic characteristics of the students studying at Chumra
Vocational School of Selçuk University during 2016-2017 education period and
eventually to analyse the problems that students encounter during the education
process in general terms. The results of the questionnaires were evaluated
using SPSS package program.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 25, 2017 |
Submission Date | July 26, 2017 |
Acceptance Date | October 23, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 2 |