Research Article
BibTex RIS Cite

THE IMPACT OF NATIONAL STUDENT SYMPOSIUM OF SOCIAL SCIENCES HIGH SCHOOL ON STUDENTS' THINKING SKILLS, AFFECTIVE CHARACTERISTICS AND SOCIALIZATION SKILLS

Year 2017, Volume: 3 Issue: 2, 120 - 134, 25.12.2017

Abstract

In this study; It is aimed to determine the effect of the National Student
Symposium of Social Sciences High School organized by the General Directorate
of Secondary Education of the Ministry of National Education (MoNE). The study was
in the screening model. The scale was developed by the researchers to collect the
data. After the application of the scale trial after analyzing the validity and
reliability have been used in actual practice. The data obtained in the study were
transferred to the computer sing the SPSS 20.00 package program. This data was the
analyzed by the arithmetic mean, standard deviation, dependent t-test for two variables,
one-way variance analysis for three variables and Tukey test for Post-Hoc techniques
in case of difference in the analysis of variance. The effects of the National Student
Symposium of Social Sciences High School were evaluated before and after the symposium.
As a result of the research; it was seen that the opinions of administrators,
teachers and students were higher after the symposium than before the symposium
in terms of both their thinking skills and their ability to socialize with effective
characteristics. This difference in the views of the participants was statistically
a result of post-symposium at .05level.was also examined whether there was a
significant difference according to participant variables.
Regarding the participant variable; In the thinking skills, according to
the managers and teachers before the symposium, the students have seen themselves
more than enough. The emotional characteristics were found to be different in
socialization skills and overall scale after the symposium. It has been found that
this difference is due to the lower ratings of the students themselves.

References

  • KAYNAKÇA Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. Ve Yıldırım, E. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Sakarya Kitabevi Yayınları.
  • Bacanlı, H. (2005).Duyuşsal Davranış Eğitimi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş. (2006). Veri Analizi El Kitabı İstatistik, Araştırma Deseni SPSS Uygulamaları ve Yorum. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Güneş, F. (2012). Öğrencilerin düşünme becerilerini geliştirme. Türklük Bilimi AraştırmalarıDergisi. 32(32),syf.127-146. Erişim Tarihi: 16.10.2017 . http://dergipark.ulakbim.gov.tr/tubar/article/viewFile/5000073170/5000067393
  • Kalaycı, Ş. (2008). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kaptan, S. (1995).Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara:Tekışık Web Ofset.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kılıç, A. (2002). Duyuşsal Alan Özellikleri ve Bireye Kazandırılması, Eğitim Araştırmaları Dergisi, 153-164, sayı. 8.
  • Kızılçelik, S. Ve Erjem Y. (1992). Açıklamalı Sosyoloji Terimleri Sözlüğü. Göksu Matbaası ,Konya: Günay Ofset.
  • Krathwohl, D.R.,Bloom, B., S., AndMasia, B.B.(1964).Taxonomy Of EducationalObjectives: Handbook II: Affective Domain. New York: David McKayCo.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2017). Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği. 8 Haziran Tarihli 30090 Sayılı Resmi Gazete
  • Şişman, M. (2008). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Tavşancıl, E. (2006). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tekin, H (1996). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme.Ankara: Yargı Yayınları.
  • Topses, G. (2003). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ ULUSAL ÖĞRENCİ SEMPOZYUMLARININ ÖĞRENCİLERİN DÜŞÜNME BECERİLERİNE, DUYUŞSAL ÖZELLİKLERİNE VE SOSYALLEŞME BECERİLERİNE ETKİSİ

Year 2017, Volume: 3 Issue: 2, 120 - 134, 25.12.2017

Abstract

Gerçekleştirilen çalışmada; MEB Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
tarafından düzenlenen Sosyal Bilimler Liseleri Ulusal Öğrenci Sempozyumlarının
etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma tarama modelinde olup veri
toplanması için araştırmacılar tarafından ölçek geliştirilmiştir. Ölçeğin
deneme uygulamasından sonra geçerlilik ve güvenirliğine yönelik analizler
yapıldıktan sonra asıl uygulamada kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS 20.00
paket programı kullanılarak bilgisayara aktarılmış ve veriler aritmetik
ortalama, standart sapma, iki değişkenler için bağımlı gruplar t testi, üç
değişken için ise tek yönlü varyans analizi ve varyans analizinde fark çıkması
durumunda ise Post Hoc tekniklerinden Turkey testi yapılarak çözümlenmiştir.
Sosyal Bilimler Liseleri Ulusal Öğrenci Sempozyumlarının etkileri sempozyum
öncesi ve sonrası ele alınarak değerlendirilmiştir.  Araştırma sonucunda; gerek düşünme
becerileri, gerek duyuşsal özellikler gerekse sosyalleşme becerileri bakımından
yönetici, öğretmen ve öğrenci görüşlerinin, sempozyum öncesine göre sempozyum
sonrasında daha yüksek olduğu, görüşler de çıkan bu farklılığın istatistiki
olarak .05 düzeyinde sempozyum sonrası lehine manidar olduğu sonucuna
ulaşılmıştır. Ayrıca katılımcı değişkenine göre anlamlı farklılık olup olmadığı
da incelenmiştir. Katılımcı değişkenine ilişkin; düşünme becerilerinde
sempozyum öncesinde yönetici ve öğretmenlere göre öğrenciler; kendilerini daha
yeterli görürken; duyuşsal özelliklerde, sosyalleşme becerilerinde ve ölçeğin
genelinde sempozyum sonrasında fark olduğu ve bu farkın öğrencilerin kendilerini
daha düşük değerlendirmelerinden kaynaklandığı tespit edilmiştir.
  

References

  • KAYNAKÇA Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. Ve Yıldırım, E. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Sakarya Kitabevi Yayınları.
  • Bacanlı, H. (2005).Duyuşsal Davranış Eğitimi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş. (2006). Veri Analizi El Kitabı İstatistik, Araştırma Deseni SPSS Uygulamaları ve Yorum. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Güneş, F. (2012). Öğrencilerin düşünme becerilerini geliştirme. Türklük Bilimi AraştırmalarıDergisi. 32(32),syf.127-146. Erişim Tarihi: 16.10.2017 . http://dergipark.ulakbim.gov.tr/tubar/article/viewFile/5000073170/5000067393
  • Kalaycı, Ş. (2008). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kaptan, S. (1995).Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara:Tekışık Web Ofset.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kılıç, A. (2002). Duyuşsal Alan Özellikleri ve Bireye Kazandırılması, Eğitim Araştırmaları Dergisi, 153-164, sayı. 8.
  • Kızılçelik, S. Ve Erjem Y. (1992). Açıklamalı Sosyoloji Terimleri Sözlüğü. Göksu Matbaası ,Konya: Günay Ofset.
  • Krathwohl, D.R.,Bloom, B., S., AndMasia, B.B.(1964).Taxonomy Of EducationalObjectives: Handbook II: Affective Domain. New York: David McKayCo.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2017). Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği. 8 Haziran Tarihli 30090 Sayılı Resmi Gazete
  • Şişman, M. (2008). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Tavşancıl, E. (2006). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tekin, H (1996). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme.Ankara: Yargı Yayınları.
  • Topses, G. (2003). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
There are 15 citations in total.

Details

Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Ercan Türk This is me

Yaşar Koçak This is me

Selma Kaya

Publication Date December 25, 2017
Submission Date November 22, 2017
Acceptance Date December 3, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Türk, E., Koçak, Y., & Kaya, S. (2017). SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ ULUSAL ÖĞRENCİ SEMPOZYUMLARININ ÖĞRENCİLERİN DÜŞÜNME BECERİLERİNE, DUYUŞSAL ÖZELLİKLERİNE VE SOSYALLEŞME BECERİLERİNE ETKİSİ. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 3(2), 120-134.