Bu çalışmada, argümantasyon yönteminin kullanıldığı
deneysel çalışmalardan oluşan lisansüstü tezlerin çeşitli değişkenlere göre
incelenmesi amaçlanmıştır. 2007-2016 yılları arasında argümantasyon yönteminin
kullanıldığı deneysel çalışmalar içeren ve YÖK Ulusal Tez merkezi web sitesinde
erişime açık olan 33 lisansüstü tez çeşitli değişkenlere göre incelenmiştir.
Araştırmada, çalışmaların büyük bir bölümünün yüksek lisans tezi olduğu, daha
çok 2013 yılından itibaren artış gösteren çalışmaların yöntem, veri toplama araçları ve veri analizi türleri açısından ağırlıklı
olarak nicel bağlamda gerçekleştirilmiş olduğu, araştırmaların
büyük bir kısmının fen (fizik, kimya ve biyoloji) bilimleri eğitimi alanında
olduğu, daha çok ortaokul düzeyindeki öğrenciler üzerine odaklanıldığı,
ağırlıklı olarak tutum, akademik başarı, bilimsel süreç becerileri, tartışmaya
katılma istekliliği ve kavramsal anlayış gibi değişkenlere etkisinin
incelendiği, argümantasyon yönteminin akademik başarı, kavramsal anlayış,
tartışmaya katılma istekliliğini artırmada etkili olduğu görülmüştür.
In this study, it is
aimed to examine graduate theses consisting of experimental studies using
argumentation method according to various variables. Between 2007 and 2016, 33
postgraduate theses, which include experimental studies using argumentation
method and are accessible on the web site of YÖK National Thesis Center, have
been examined according to various variables. In the study, it was found that
most of the studies were master's thesis, and studies which increased since
2013 were carried out mainly in quantitative terms in terms of methods, data
collection tools and data analysis, and most of the researches were studied in
science (physics, chemistry and biology) sciences. In this study, it has been
observed that the effect of argumentation method on academic achievement,
conceptual understanding and willingness to participate in the discussion has
been observed, mainly focusing on secondary school students, mainly on
attitudes, academic achievement, scientific process skills, willingness to
participate in discussion and conceptual understanding.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 13, 2019 |
Submission Date | June 30, 2019 |
Acceptance Date | July 6, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 1 |