Bu araştırma; 2003-2020 yılları arasında kaynaştırma eğitimine ilişkin sosyal bilgiler alanında yapılan yüksek lisans, doktora tezleri ve makaleleri incelemektir. Bu kapsamda 7 yüksek lisan, 3 doktora tezi ve 14 ulusal veya uluslararası dergide yayınlanan makaleye ulaşılmıştır. Veri toplama aracı olarak doküman incelemesi, veri analiz yöntemi olarak ise içerik analizi kullanılmıştır. Veriler yayınlandıkları yıla, katılımcılarına, araştırmalarda kullanılan bilimsel araştırma yöntemine ve temalarına göre sınıflandırılarak içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda; kaynaştırma uygulamalarına yönelik sosyal bilgiler alanında yeterli bilimsel çalışmanın bulunmadığı gözlenmiştir. Araştırmaya konu olan çalışmaların bir kısmı doğrudan sosyal bilgiler eğitimi alanında yayınlanmışken bir kısmı da gerek konu gerekse katılımcılar yönünden alana temas etmektedir. Genel olarak sosyal bilgiler dersinin kaynaştırma uygulamalarında gerek öğretmen ve normal gelişim gösteren ya da kaynaştırma öğrencisi ekseninde gerekse fiziki alt yapı, okul yönetimi, veli ya da program noktasında birtakım problemlerin varlığı araştırmalarda öne çıkmaktadır. Araştırma sonuçları değerlendirildiğinde eğitimcilerin yeterlilikleri ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlama noktasında eksiklikler tespit edilmiştir. Ayrıca araştırma sonucunda bazı tezlerin aynı isimle makaleye dönüştüğü de gözlenmiştir.
This research; Between 2003 and 2020, master's, doctoral theses and articles where social studies related to inclusive education are made are examined. In this context, 7 master languages, 3 doctoral theses and 14 national or international journals have been found in the article. Document analysis was used as the data collection tool and content analysis was used as the data analysis method. Content analysis was made by classifying the data according to the year they were published, the participants, the scientific research method and themes used in the researches. As a result of the research; It is observed that there are not enough scientific studies in the field of social studies for inclusive practices. While some of the studies subject to the research are published directly in the field of social studies education, some of them are in contact with the field in terms of both subject and participants.
In general, in the mainstreaming practices of the social studies course, the existence of some problems both in the axis of the teacher and the normal development or the mainstreaming student, as well as the physical infrastructure, school management, parent or program point out in the researches. When the results of the research were evaluated, deficiencies were identified in the competencies of the educators and the preparation of the Individualized Education Program (IEP). In addition, as a result of the research, it was observed that some theses turned into articles with the same name.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Papers |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 1 |