Conference Paper
BibTex RIS Cite

Web Analitiğinde Sosyal Medya Kullanımı

Year 2019, Volume: 1 Issue: 1, 43 - 50, 30.12.2019

Abstract

Günümüzde web 2,0’ın gelişmesiyle geleneksel medyanın yerini yeni medya türü olan sosyal medya almaya başlamıştır. Sosyal medya, insanlara internet aracılığıyla birbirleriyle iletişime geçip çeşitli paylaşımlar (fotoğraf, video, URL, metin vb.) yapma fırsatı sağlamıştır. Sosyal medya artık sadece insanların birbiriyle iletişime geçip, kişisel paylaşımlar yaptığı mecralar olmaktan çıkarak insanların ve işletmelerin hedef kitlelerini etkileyebilecekleri reklam, pazarlama, haber, siyasi ve halkla ilişkiler gibi faaliyetlerini yürütebilecekleri dijital mecralar haline gelmiştir. Sosyal medya kullanılarak çeşitli verilerinin ölçülmesi, toplanması, analizi ve raporlanması işlemleri için web analitiği kullanılmaya başlanmıştır. Araştırmadaki amaç 2019 İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı seçimine dair sosyal medya üzerinden yapılan paylaşımların (başkan adaylarının, insanların başkan adayları ve partileri ile ilgili yaptığı paylaşımların) toplanıp analiz edilmesi olarak belirlenmiştir. Araştırmada; adayların attığı tweetlerin retweet alma ve favorilere eklenme oranlarının ne düzeyde olduğu, başkanlık seçimi ile ilgili haber kanallarından paylaşılan tweetlerin sayısı ile başkan adayı olan kişiler hakkındaki tweetlerinin sayısı arasında ilişki olup olmadığı, kişilerin paylaştıkları tweetlerin seçimin gerçekleşeceği İstanbul konumundan mı atıldığı sorularına cevap aranmıştır.

References

  • [1] Cizmeci, Esra. "Yeni Medya Ve Serbest Zaman." F. Aydoğan içinde, İletişim Çalışmaları İçinde (2015): 81-99.
  • [2] Lietsala, Katri, and Esa Sirkkunen. Social media. Introduction to the tools and processes of participatory economy. 2008.
  • [3] Safran, C. “Social media in education” Yayınlanmış Doktora Tezi, Graz University, Technology Institute for Information Systems and Computer Media, Austria. 2010.
  • [4] Miller, Daniel, et al. How the world changed social media. Vol. 1. UCL press, 2016.
  • [5] Korkmaz, İlhan. "Facebook ve mahremiyet: Görmek ve gözetle (n) mek." Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 3.5 (2013). 107-122.
  • [6] Kemp, S. “Dijital 2019: Global İnternet Kullanımı Artıyor” wearesocial.com, 30 Ocak 2019, Adres: https://wearesocial.com/blog/2019/01/digital-2019-global-internet-use-accelerates [19.05.2019]
  • [7] İçözü, T. “9 Maddeyle Türkiye’nin Dijital Dünyası” webrazzi.com, 5 Şubat 2019, Adres; https://webrazzi.com/2019/02/05/9-maddeyle-turkiyenin-dijital-dunyasi/ [19.05.2019]
  • [8] Wamba, Samuel Fosso, et al. "The primer of social media analytics." Journal of Organizational and End User Computing (JOEUC) 28.2 (2016): 1-12.
  • [9] Moore, L. “Is Your Advertising Campaign Driving Intent To Purchase?” fourthsource.com, 20 Mart 2014, Adres: https://www.fourthsource.com/social-media/advertising-campaign-driving-intent-purchase-16868 [19.05.2019]
  • [10] Kaplan, Andreas M., and Michael Haenlein. "Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media." Business horizons 53.1 (2010): 59-68.
  • [11] Nemschoff, Michele. "Social media marketing: how big data is changing everything." cmswire.com, 16 Eylül 2013. Adres: https://www.cmswire.com/cms/customer-experience/social-media-marketing-how-big-data-is-changing-everything-022488.php [19.05.2019]
  • [12] Kietzmann, Jan H., et al. "Social media? Get serious! Understanding the functional building blocks of social media." Business horizons 54.3 (2011): 241-251.
  • [13] Tumasjan, Andranik, et al. "Predicting elections with twitter: What 140 characters reveal about political sentiment." Fourth international AAAI conference on weblogs and social media. 2010. 178-185.
  • [14] Gayo-Avello, Daniel. "I Wanted to Predict Elections with Twitter and all I got was this Lousy Paper"--A Balanced Survey on Election Prediction using Twitter Data." arXiv preprint arXiv:1204.6441 2012.
Year 2019, Volume: 1 Issue: 1, 43 - 50, 30.12.2019

Abstract

References

  • [1] Cizmeci, Esra. "Yeni Medya Ve Serbest Zaman." F. Aydoğan içinde, İletişim Çalışmaları İçinde (2015): 81-99.
  • [2] Lietsala, Katri, and Esa Sirkkunen. Social media. Introduction to the tools and processes of participatory economy. 2008.
  • [3] Safran, C. “Social media in education” Yayınlanmış Doktora Tezi, Graz University, Technology Institute for Information Systems and Computer Media, Austria. 2010.
  • [4] Miller, Daniel, et al. How the world changed social media. Vol. 1. UCL press, 2016.
  • [5] Korkmaz, İlhan. "Facebook ve mahremiyet: Görmek ve gözetle (n) mek." Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 3.5 (2013). 107-122.
  • [6] Kemp, S. “Dijital 2019: Global İnternet Kullanımı Artıyor” wearesocial.com, 30 Ocak 2019, Adres: https://wearesocial.com/blog/2019/01/digital-2019-global-internet-use-accelerates [19.05.2019]
  • [7] İçözü, T. “9 Maddeyle Türkiye’nin Dijital Dünyası” webrazzi.com, 5 Şubat 2019, Adres; https://webrazzi.com/2019/02/05/9-maddeyle-turkiyenin-dijital-dunyasi/ [19.05.2019]
  • [8] Wamba, Samuel Fosso, et al. "The primer of social media analytics." Journal of Organizational and End User Computing (JOEUC) 28.2 (2016): 1-12.
  • [9] Moore, L. “Is Your Advertising Campaign Driving Intent To Purchase?” fourthsource.com, 20 Mart 2014, Adres: https://www.fourthsource.com/social-media/advertising-campaign-driving-intent-purchase-16868 [19.05.2019]
  • [10] Kaplan, Andreas M., and Michael Haenlein. "Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media." Business horizons 53.1 (2010): 59-68.
  • [11] Nemschoff, Michele. "Social media marketing: how big data is changing everything." cmswire.com, 16 Eylül 2013. Adres: https://www.cmswire.com/cms/customer-experience/social-media-marketing-how-big-data-is-changing-everything-022488.php [19.05.2019]
  • [12] Kietzmann, Jan H., et al. "Social media? Get serious! Understanding the functional building blocks of social media." Business horizons 54.3 (2011): 241-251.
  • [13] Tumasjan, Andranik, et al. "Predicting elections with twitter: What 140 characters reveal about political sentiment." Fourth international AAAI conference on weblogs and social media. 2010. 178-185.
  • [14] Gayo-Avello, Daniel. "I Wanted to Predict Elections with Twitter and all I got was this Lousy Paper"--A Balanced Survey on Election Prediction using Twitter Data." arXiv preprint arXiv:1204.6441 2012.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Vol 1 - Issue 1 - 30 December 2019 [en]
Authors

Reyhan Başbayram 0000-0002-6777-8779

İbrahim Burak Tosun This is me 0000-0002-0542-0237

Aykut Hamit Turan 0000-0002-8855-4643

Publication Date December 30, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Başbayram, R., Tosun, İ. B., & Turan, A. H. (2019). Web Analitiğinde Sosyal Medya Kullanımı. Journal of Information Systems and Management Research, 1(1), 43-50.