Günümüzde web 2,0’ın gelişmesiyle geleneksel medyanın yerini yeni medya türü olan sosyal medya almaya başlamıştır. Sosyal medya, insanlara internet aracılığıyla birbirleriyle iletişime geçip çeşitli paylaşımlar (fotoğraf, video, URL, metin vb.) yapma fırsatı sağlamıştır. Sosyal medya artık sadece insanların birbiriyle iletişime geçip, kişisel paylaşımlar yaptığı mecralar olmaktan çıkarak insanların ve işletmelerin hedef kitlelerini etkileyebilecekleri reklam, pazarlama, haber, siyasi ve halkla ilişkiler gibi faaliyetlerini yürütebilecekleri dijital mecralar haline gelmiştir. Sosyal medya kullanılarak çeşitli verilerinin ölçülmesi, toplanması, analizi ve raporlanması işlemleri için web analitiği kullanılmaya başlanmıştır. Araştırmadaki amaç 2019 İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı seçimine dair sosyal medya üzerinden yapılan paylaşımların (başkan adaylarının, insanların başkan adayları ve partileri ile ilgili yaptığı paylaşımların) toplanıp analiz edilmesi olarak belirlenmiştir. Araştırmada; adayların attığı tweetlerin retweet alma ve favorilere eklenme oranlarının ne düzeyde olduğu, başkanlık seçimi ile ilgili haber kanallarından paylaşılan tweetlerin sayısı ile başkan adayı olan kişiler hakkındaki tweetlerinin sayısı arasında ilişki olup olmadığı, kişilerin paylaştıkları tweetlerin seçimin gerçekleşeceği İstanbul konumundan mı atıldığı sorularına cevap aranmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Vol 1 - Issue 1 - 30 December 2019 [en] |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 1 |