Bu araştırmanın amacı, cebir eğitimi almamış öğrencilerin problem çözerken denklemleri kullanıp kullanamadıklarını araştırmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması yöntemi uygulanmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak Bolu ilinin sosyo-ekonomik düzeyi orta seviyede olan bir ilçesindeki bir ilköğretim okulunun 5. sınıflarından 4’ü kız, 4’ü erkek olmak üzere 8 öğrenci araştırmaya katılmıştır. Verilerin toplanması için araştırmacılar tarafından doğru orantı, ters orantı, lineer ilişki ve üslü sayı konularını içeren birer tane sorudan oluşan 4 soruluk bir test hazırlanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin sorularda verilen sayısal durumlarda ters orantı hariç sorun yaşamadıkları, verdikleri cevapları sözel olarak açıklayabildikleri bulunmuştur. Ayrıca cebir eğitimi almamış bu öğrencilerin verilen sorularla ilgili denklemler kurabildikleri ve farklı sayısal durumlar için bu denklemleri kullanabildikleri ortaya çıkmıştır.
The aim of the study is to investigate whether students who haven’t taken any algebra education use equations while solving problems or not. In the study, case study, one of the qualitative research methods, was used. Criterion sampling method of purposive sampling methods was used for selecting the participants. 8 students comprising of 4 girls and 4 boys of a 5th grade of an elementary school in a middle classed county of Bolu participated the study. A test including 4 questions namely, one right proportion, one inverse proportion, one linear relationship and one exponential number, was prepared by the researchers to collect data. As the result of the study it was found that while solving the questions, the students do not have any problems in numerical cases except inverse proportion and they can explain their answers orally. Additionally, it was appeared that the students who haven’t taken any algebra education can set up equations about the questions asked and use these equations for different numerical cases.
Other ID | JA34YC97YV |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2015 |
Submission Date | December 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 6 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.