Bu çalışmada, son yıllarda toplumsal tabakalaşma tartışmalarında merkezi bir yer edinen orta sınıf meselesi ele alınarak; bunların konut tercihleri açıklanmaya çalışılmıştır. Çalışmanın birinci bölümü, orta sınıfın; kimlerden oluştuğu, kimleri içerdiği ve dışladığı, neler yapıp ettiği, nasıl düşündüğü üzerinde yoğunlaşırken, ikinci bölümde kentli orta sınıfa yönelik üretilen konutların özellikleri televizyon reklamlarının incelenmesi yoluyla belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın kuramsal kısmında, toplumsal tabakalaşma ve sınıf yazını; Marksist ve Weberci yaklaşımlar kapsamında değerlendirilmiş, orta sınıf, kuramsal ve kavramsal düzeyde tartışılmıştır. Son olarak ise, kentli orta sınıfın mekânsal tercihleri göstergebilimsel yöntemlerle ortaya koyulmaya çalışılmıştır.
The purpose of this study is to identify housing preferences of middle class by discussing the question of that amidst social stratification arguments recently. The first phase of the study identifies the middle class of whom it is consist and reveals lifestyle of those who are included and excluded. The final phase identifies the features of houses built up for urbanized middle class via analysing TV ads. In the theoretical aspect of this study, social stratification and class literature is evaluated in the context of Marxist and Webern approaches. Besides the middle class is discussed in theoretical and conceptual level, middle classes’ housing preferences is identified by means of semiological methods.
Other ID | JA34YG73YY |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2015 |
Submission Date | December 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 6 Issue: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.