Türkiye’de tarım işletmelerinin pazarlama kabiliyetlerini geliştirmek için çalışma konularıyla
ilgili uygulayacakları projelerde kamu kurumları tarafından hibe şeklinde finansman desteği
verilmektedir. Bu desteklerin geri ödemesiz olarak veriliyor olması ve yapılacak yatırımlara
ciddi miktarlarda katkı sağlaması nedeniyle tarımsal pazarlama kanallarındaki aktörler
tarafından önemli bir fırsat olarak görülmektedirler. Bu hibeler Gıda Tarım ve Hayvancılık
Bakanlığı, Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu ve Kalkınma Ajansları olmak
üzere üç kurum tarafından verilmektedir. Çalışmada tarımsal pazarlama ve yukarıda ismi
geçen kurumların işleme, paketleme ve depolama gibi tarım işletmelerinin pazarlama
kabiliyetlerini geliştirmek için verdikleri hibe olanakları ortaya konulmuştur.
In Turkey, agricultural organizations are provided with grant supports by governmental
institutions. These grants are used in their projects implemented for the marketing capabilities
of agricultural organizations. These are non-repayable supports and they contribute
significantly to the investments. Thus, they are seen as important opportunities by the actors
in agricultural marketing channels. The grants are provided by three institutions: The Ministry
of Food, Agriculture and Livestock, Agriculture and Rural Development Support Agency and
the Regional Development Agencies. In the study, the grant opportunities (such as processing,
packaging and storage) provided by the mentioned institutions to improve the marketing
capabilities of agricultural organizations have been revealed.
Other ID | JA34YJ57MC |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2014 |
Submission Date | December 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 5 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.