BibTex RIS Cite

Öğretmen Adaylarının KPSS ve Alan Sınavına İlişkin Görüşleri

Year 2013, Volume: 4 Issue: 1, 223 - 236, 01.12.2013

Abstract

Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının Türkiye’de var olan Kamu Personeli Seçme
Sınavı (KPSS) ve yapılması planlanan alan sınavı hakkındaki görüşlerini ortaya koymaktır.
Araştırma, bir devlet üniversitesindeki Eğitim Fakültesinin farklı programlarında okuyan
toplam 110 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Özel durum yönteminin kullanıldığı bu
araştırmada, veri toplama aracı olarak açık uçlu sorulardan oluşan bir form kullanılmıştır.
Elde edilen veriler, betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir.
Yapılan analizler sonucunda, öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğunun (%75) KPSS
yerine alan sınavını tercih ettiği ve öğretmen seçiminde başka faktörlerin de göz önünde
bulundurulması gerektiği tespit edilmiştir.

References

  • Arslan, S., Özpınar, İ. (2008). Öğretmen nitelikleri: İlköğretim programlarının beklentileri ve eğitim fakültelerinin kazandırdıkları. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(1): 38-63.
  • Baki, A. (1997). Çağdaş gelişmeler ışığında matematik öğretmenliği eğitimi programları. Eğitim ve Bilim, 21(103): 46-54.
  • Ball, D.L. (1988). Knowledge and reasoning in mathematical pedagogy: Examining what prospective teachers bring to teacher education. Doctoral dissertation, Michigan StateUniversity, East Lansing.
  • Ball, D.L. (1990). The mathematical understanding sthat prospective teachers bring to teacher education. Elementary School Journal, 90: 449–466.
  • Barber, M., Mourshed, M. (2007). How theworld’sbest-performing school systems comeout on top. London: Mc Kinseyand Company.
  • Cankoy, O. (2010). Mathematics teachers’ topic-specific pedagogical content knowledge in thecon text of teaching a0, 0 and a ğ 0. Educational Sciences: Theory&Practice, 10(2): 749-769.
  • Çelikten, M., Şanal, M., Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik mesleği ve özellikleri. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2): 207-237.
  • Davis, B., Simmt, E. (2006). Mathematics-for-teaching: An ongoingin vestigation of the mathematics that teachers (needto) know. Educational Studies in Mathematics, 61: 293–319.
  • Demirel, Ö. (1999). Planlamadan değerlendirmeye öğretme sanatı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Dilekmen, M., Ercoşkun, M.H., Nalçacı, A. (2008). Öğretmen adaylarının akademik ve KPSS başarılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11: 304-315.
  • Eraslan, L. (2004). Öğretmenlik mesleğine girişte Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) yönteminin değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 1(1): 1-31.
  • Erginer, E. (1995). Alan bilgisi öğretimine dayalı ilköğretime sınıf öğretmeni yetiştirme modeli. Abant İzzet Baysal Üniversitesi İlköğretim ve Sorunları Sempozyumu, Bolu.
  • Hill, H.C., Rowan, B., Ball, D.L. (2005). Effects of teachers’ mathematical know ledge for teaching on student achievement. American Educational Research Journal, 42(2):371–406.
  • Hollins, E.R. (2011). Teacher preparation for quality teaching. Journal of Teacher Education, 62(4): 395-407.
  • Küçük, A., Demir, B., Baran, T. (2010). İlköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi alanındaki yeterlilik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 20-22 Mayıs 2010, Elazığ.
  • MEB (2009). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • MEB (2011). Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü. Öğretmen Yeterlikleri “Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri” ve “Özel Alan Yeterlikleri”. http://otmg.meb.gov.tr/
  • Nartgün, Ş.S. (2008). Aday öğretmenlerin gözüyle milli eğitim bakanlığına bağlı eğitim kurumlarına öğretmen atama esasları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2): 47-58.
  • Paliç, G., Keleş, E. (2011). Sınıf yönetimine ilişkin öğretmen görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(2): 199-220.
  • Peker, M. (2009). Genişletilmiş mikro öğretim yaşantıları hakkında matematik öğretmeni adaylarının görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2): 353-376.
  • Sezgin, F., Duran, E. (2011). Kamu Personeli Seçme Sınavı’nın (KPSS) öğretmen adaylarının akademik ve sosyal yaşantılarına yansımaları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 15(3): 9-22.
  • Shulman, L.S. (1986). Thosewhounderstand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2): 4–14.
  • Shulman, L.S. (1987). Knowledge andteaching: Foundation of thenew reform. Harvard Educational Review, 57(1): 1-22.
  • Smith, M. (2000). Redefining success in mathematics teaching and learning.Mathematics Teaching in the Middle School, 5(6): 378-389.
  • Şişman, M. (2007). Eğitim bilimine giriş. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Tchoshanov, M.A. (2011). Relation ship between teacher know ledge of concepts and connections, teaching practice, and student achievement in middle grades mathematics. Educational Studies in Mathematics, 76: 141-164.
  • Ubuz, B. (2002). Üniversite eğitimi ve öğretmenlik: Matematik öğretmenlerinin ve adayların görüşleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yin, R.K. (1994). Case study research design and methods. SAGE Publications.
  • Wilson, S.M., Shulman, L.S., Richert, A. (1987). 150 different ways of knowing: Representations of knowledge in teaching. In J. Calderhead (Ed.), Exploring teachers’ thinking (pp. 104–124). Sussex, England: Holt, Rinehart & Winston.

Prospective Teachers’ Opinions about CSSE and Field Examination

Year 2013, Volume: 4 Issue: 1, 223 - 236, 01.12.2013

Abstract

The aim of this study is to reveal the opinions of prospective teachers on Civil Servant
Selection Examination (CSSE) and field examination that is planned to be performed in
Turkey. The study conducted through case study method was carried out with a total of 110
prospective teachers who are studying in different programs at the faculty of education in a
state university. Data were gathered via a form, which is composed of open-ended questions.
The data were analysed using descriptive analysis and content analysis techniques. As a result
of the analysis, it was determined that a great majority of prospective teachers (%75)
preferred field examination instead of CSSE and some other factors should be considered in
the selection of teacher.

References

  • Arslan, S., Özpınar, İ. (2008). Öğretmen nitelikleri: İlköğretim programlarının beklentileri ve eğitim fakültelerinin kazandırdıkları. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(1): 38-63.
  • Baki, A. (1997). Çağdaş gelişmeler ışığında matematik öğretmenliği eğitimi programları. Eğitim ve Bilim, 21(103): 46-54.
  • Ball, D.L. (1988). Knowledge and reasoning in mathematical pedagogy: Examining what prospective teachers bring to teacher education. Doctoral dissertation, Michigan StateUniversity, East Lansing.
  • Ball, D.L. (1990). The mathematical understanding sthat prospective teachers bring to teacher education. Elementary School Journal, 90: 449–466.
  • Barber, M., Mourshed, M. (2007). How theworld’sbest-performing school systems comeout on top. London: Mc Kinseyand Company.
  • Cankoy, O. (2010). Mathematics teachers’ topic-specific pedagogical content knowledge in thecon text of teaching a0, 0 and a ğ 0. Educational Sciences: Theory&Practice, 10(2): 749-769.
  • Çelikten, M., Şanal, M., Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik mesleği ve özellikleri. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2): 207-237.
  • Davis, B., Simmt, E. (2006). Mathematics-for-teaching: An ongoingin vestigation of the mathematics that teachers (needto) know. Educational Studies in Mathematics, 61: 293–319.
  • Demirel, Ö. (1999). Planlamadan değerlendirmeye öğretme sanatı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Dilekmen, M., Ercoşkun, M.H., Nalçacı, A. (2008). Öğretmen adaylarının akademik ve KPSS başarılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11: 304-315.
  • Eraslan, L. (2004). Öğretmenlik mesleğine girişte Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) yönteminin değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 1(1): 1-31.
  • Erginer, E. (1995). Alan bilgisi öğretimine dayalı ilköğretime sınıf öğretmeni yetiştirme modeli. Abant İzzet Baysal Üniversitesi İlköğretim ve Sorunları Sempozyumu, Bolu.
  • Hill, H.C., Rowan, B., Ball, D.L. (2005). Effects of teachers’ mathematical know ledge for teaching on student achievement. American Educational Research Journal, 42(2):371–406.
  • Hollins, E.R. (2011). Teacher preparation for quality teaching. Journal of Teacher Education, 62(4): 395-407.
  • Küçük, A., Demir, B., Baran, T. (2010). İlköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi alanındaki yeterlilik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 20-22 Mayıs 2010, Elazığ.
  • MEB (2009). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • MEB (2011). Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü. Öğretmen Yeterlikleri “Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri” ve “Özel Alan Yeterlikleri”. http://otmg.meb.gov.tr/
  • Nartgün, Ş.S. (2008). Aday öğretmenlerin gözüyle milli eğitim bakanlığına bağlı eğitim kurumlarına öğretmen atama esasları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2): 47-58.
  • Paliç, G., Keleş, E. (2011). Sınıf yönetimine ilişkin öğretmen görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(2): 199-220.
  • Peker, M. (2009). Genişletilmiş mikro öğretim yaşantıları hakkında matematik öğretmeni adaylarının görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2): 353-376.
  • Sezgin, F., Duran, E. (2011). Kamu Personeli Seçme Sınavı’nın (KPSS) öğretmen adaylarının akademik ve sosyal yaşantılarına yansımaları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 15(3): 9-22.
  • Shulman, L.S. (1986). Thosewhounderstand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2): 4–14.
  • Shulman, L.S. (1987). Knowledge andteaching: Foundation of thenew reform. Harvard Educational Review, 57(1): 1-22.
  • Smith, M. (2000). Redefining success in mathematics teaching and learning.Mathematics Teaching in the Middle School, 5(6): 378-389.
  • Şişman, M. (2007). Eğitim bilimine giriş. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Tchoshanov, M.A. (2011). Relation ship between teacher know ledge of concepts and connections, teaching practice, and student achievement in middle grades mathematics. Educational Studies in Mathematics, 76: 141-164.
  • Ubuz, B. (2002). Üniversite eğitimi ve öğretmenlik: Matematik öğretmenlerinin ve adayların görüşleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yin, R.K. (1994). Case study research design and methods. SAGE Publications.
  • Wilson, S.M., Shulman, L.S., Richert, A. (1987). 150 different ways of knowing: Representations of knowledge in teaching. In J. Calderhead (Ed.), Exploring teachers’ thinking (pp. 104–124). Sussex, England: Holt, Rinehart & Winston.
There are 30 citations in total.

Details

Other ID JA34YK58GZ
Journal Section Articles
Authors

Emrullah Erdem This is me

Yasin Soylu This is me

Publication Date December 1, 2013
Submission Date December 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Erdem, E., & Soylu, Y. (2013). Öğretmen Adaylarının KPSS ve Alan Sınavına İlişkin Görüşleri. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1), 223-236.