Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının Türkiye’de var olan Kamu Personeli Seçme
Sınavı (KPSS) ve yapılması planlanan alan sınavı hakkındaki görüşlerini ortaya koymaktır.
Araştırma, bir devlet üniversitesindeki Eğitim Fakültesinin farklı programlarında okuyan
toplam 110 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Özel durum yönteminin kullanıldığı bu
araştırmada, veri toplama aracı olarak açık uçlu sorulardan oluşan bir form kullanılmıştır.
Elde edilen veriler, betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir.
Yapılan analizler sonucunda, öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğunun (%75) KPSS
yerine alan sınavını tercih ettiği ve öğretmen seçiminde başka faktörlerin de göz önünde
bulundurulması gerektiği tespit edilmiştir.
The aim of this study is to reveal the opinions of prospective teachers on Civil Servant
Selection Examination (CSSE) and field examination that is planned to be performed in
Turkey. The study conducted through case study method was carried out with a total of 110
prospective teachers who are studying in different programs at the faculty of education in a
state university. Data were gathered via a form, which is composed of open-ended questions.
The data were analysed using descriptive analysis and content analysis techniques. As a result
of the analysis, it was determined that a great majority of prospective teachers (%75)
preferred field examination instead of CSSE and some other factors should be considered in
the selection of teacher.
Other ID | JA34YK58GZ |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2013 |
Submission Date | December 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 4 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.