Bu makalede geçmişi çok eskilere dayanan çalgı yapımcılığın genel tarihsel gelişimi ve bu sanatın yakın zamanda üniversitelere taşınması sonrasında meydana gelen değişimin profili ortaya konmaya çalışılmıştır. İlk çağlardan günümüze kadar çalgıların doğuşu, gelişimi ve sektör haline gelme sürecinde geçirdiği evreler irdelenmiştir. Çalgı yapımcılığının dünya üzerindeki değişik ülkelerdeki durumu ve ülkemizdeki okullaşma serüveni anlatılmıştır.Okullaşma sürecinde, geleneksel usta çırak ilişkisinin akademik zemindeki işleyişi ve sonuçları değerlendirilmiştir. Üniversitelerimizde çalgı yapım eğitiminin bilim ve teknoloji destekli verilmeye başlanması ile birlikte, pozitif gelişmelerin olduğu ve bu sanatın daha iyi bir seviyeye taşınabileceği sonucuna varılmıştır.
In this article, we have tried to demonstrate the general historical development situation that has a long history in our country and the profile of the changes after this art had been taught at academic level in the universities. Since early ages, the invention and stages of development of the instruments have been searched. The situation of instrument-making in different countries on the world and the period of schooling in our country have been described. It has been examined that the running of traditional master/apprentice system at academic level and the results. The studies showed that the instrument making education supported by science and technology will provide positive advantages and developments in the art.
Other ID | JA34YK47GM |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2013 |
Submission Date | December 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 4 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.