Bu araştırmada, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Taşlıçiftlik Yerleşkesindeki öğrencilerin bazı
sosyo-ekonomik yapıları, kredi kartı kullanım durumları ve kredi kartı kullanımını etkilediği
düşünülen faktörlerin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmada kullanılan veriler Ocak-
2012 yılında 267 adet öğrenci ile yapılan anketlerden elde edilmiştir. Araştırma bulgularına
göre; öğrencilerin %47.57’si kredi kartı kullanmaktadır. Kredi kartı kullanan öğrencilerin
%78.74’ünün bireysel kredi kartı sahibi ve %37.00’sinin 1’den fazla kredi kartına sahip
olduğu belirlenmiştir. Araştırmada öğrencilerin kredi kartı kullanımında etkili olan faktörler
Khi-kare analizi ve kredi kartı kullanımı konusundaki düşünceler ise faktör analizi ile
değerlendirilmiştir. Yapılan Khi-kare analizinde öğrencilerin eğitimi, ailelerinin yaşadıkları
yerleşim birimleri, ailelerin gelirleri, öğrencinin eline geçen para ve öğrencilerin ikametgâh
yerlerinin kredi kartı kullanımında etkili olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca faktör analizi 30
değişkenle başlanıp 25 değişkenin 3 faktörde (avantaj, imaj ve dezavantaj) toplanması ile
sonuçlanmıştır.
In this study, some of socio-economic structures, credit card usage status and factors prevail
credit card usage of students located in Tasliciftlik Campus of Gaziosmanpasa University
were revealed. The data were obtained by the questionnaires conducted with 267 students in
January, 2012. The research findings showed that 47.57% of the students use the credit card.
Majority of the students (78.74%) used credit card have a single credit card and 37.00% of the
student have more than one credit card. The factors prevailed in the credit card use were
evaluated with chi-square analyses and the opinions on credit card use were interpreted by
factor analyses. The chi-square analyses revealed that training of students, settlement location
of families, family income, money received by the students and residence places of students
were the dominant factors on credit card use of the students. Factor analyses started with 30
variables and 25 variables were clustered under three factors (advantage, image and
disadvantage).
Other ID | JA34YK49BT |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2013 |
Submission Date | December 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 4 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.