Araştırmada, altı, yedi ve sekizinci sınıflara devam eden çocukların kitap, gazete ve dergi
okuma ve kütüphane kullanım durumları ile bu özelliklerin okuma tutumlarını etkileyip
etkilemediğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Çankırı il merkezindeki
Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ortaokullarda öğrenim gören çocuklar oluşturmuştur.
Araştırmaya, tabakalı örnekleme yöntemine göre belirlenen, alt, orta ve üst sosyo-ekonomik
düzeyde yer alan altı ortaokulun 6-8.sınıflarına devam eden 241 kız, 269 erkek toplam 510
çocuk dâhil edilmiştir. Veriler “Genel Bilgi Formu” ve Özbay ve Uyar (2009) tarafından
geliştirilen “İlköğretim İkinci Kademe Öğrencileri İçin Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği” ile
toplanmıştır. Verilerin analizinde Kolmogorov-Smirnov, Mann-Whitney U ve Kruskal Wallis
H testlerinden yararlanılmıştır. Sonuçta, kitap okumaya zaman bulan, annesi ve babası kitap
okuyan, ailesi gazete alan, kütüphaneye haftada iki-üç kez giden çocukların okumaya yönelik
tutum puanlarının anlamlı düzeyde yüksek olduğu belirlenmiştir (p < 0,05).
This study aims to examine secondary school students’ book, newspaper and magazine
reading and library use habits and whether these traits affect their reading attitudes. The study
population comprised children attending the secondary schools located in Çankırı under the
Ministry of Education. Participants were a total of 510 children, 241 girls and 269 boys, who
were attending the 6th-8th grades of 6 different secondary schools at the lower, middle and
upper socioeconomic level. The children were selected through stratified sampling. Data were
collected with“General Information Form”, andÖzbay and Uyar’s (2009) “Reading Attitude
Scale for Elementary Second Stage Students”. Data were analysed by using the KolmogorovSmirnov,
Mann-Whitney U, and Kruskal Wallis H tests. The results showed that children who
spare time to read, whose parents read for them, whose family buy newspapers, who visit the
library twice or three times weekly have significantly higher reading attitude scores (p < 0,05).
Other ID | JA34YM42EY |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2013 |
Submission Date | December 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 4 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.