Amaç: Bu çalışmada, Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde kayıtlı lisansüstü öğrencilerin, üniversitenin kütüphanesine ilişkin duygu ve düşüncelerinin kaygı odağında ortaya konulması ve elde edilen veriler ışığında söz konusu kaygının kütüphane algısı, hizmet beklentisi ve kullanım düzeyine etkisinin analiz edilmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: İfade edilen amaç bağlamında, ilgili literatürde daha önceden kullanılmış ölçeklerden yararlanılarak bir anket hazırlanmış ve bu anket, salgın koşulları nedeniyle, araştırmanın evrenini oluşturan Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü lisansüstü öğrencileri ile elektronik ortamda paylaşılmıştır. “Kütüphane Kaygısı Ölçeği” olarak tanımlanan ankete 313 öğrenci katılmıştır.
Bulgular: Anket çalışmasından elde edilen veriler neticesinde, öğrencilerin büyük bir çoğunlukla kütüphane kaygısı yaşamadığı saptanmıştır.
Sonuç: Bununla birlikte, ankete katılan öğrencilerin kütüphane hakkında çok az şey bildikleri ve bu yüzden kütüphaneden yeterince yararlanamadıkları bulgusuna da ulaşılmış, öğrencilerde var olan kütüphane kaygısının neden ve sonuçlarının söz konusu tespit ile birlikte değerlendirilmesi yapılmış ve çalışmanın sonunda bu doğrultuda öneriler geliştirilmiştir.
Özgünlük: Çalışma, kütüphane kaygısını Çankırı Karatekin Üniversitesi öğrencileri özelinde ve Covid-19 salgının yarattığı koşullara bağlı olarak kütüphane kaygısını ele alan ilk çalışma olması bakımından özgün değere sahiptir.
Kaygı kütüphane kaygısı kütüphane kullanımı Çankırı Karatekin Üniversitesi Çankırı Karatekin Üniversitesi Kütüphanesi
Purpose: In this study, it is aimed to reveal the feelings and thoughts of the graduate students registered at the Social Sciences Institute of Çankırı Karatekin University in the focus of anxiety and to analyze the effect of the anxiety on the library perception, service expectation and usage level in the light of the data obtained.
Method: In the context of the stated purpose, a questionnaire was prepared by using the scales previously used in the relevant literature, and this questionnaire was shared electronically with the graduate students of Çankırı Karatekin University Social Sciences Institute, which constitutes the universe of the research, due to the epidemic conditions. 313 students participated in the survey defined as the "Library Anxiety Scale".
Findings: As a result of the data obtained from the survey study, it was determined that the students did not experience library anxiety for the most part.
Implications: However, it was also found that the students who participated in the survey knew very little about the library and therefore could not make use of the library adequately.
Originality: The study has original value in that it is the first study to address library anxiety in particular to Çankırı Karatekin University students and due to the conditions created by the Covid-19 epidemic.
Anxiety library anxiety use of library Çankırı Karatekin University Çankırı Karatekin University Library
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 25, 2022 |
Submission Date | January 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 13 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.