Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin genetiği değiştirilmiş gıda ürünleri konusundaki bilgileri, genetiği değiştirilmiş gıda ürünlerinin riskleri, genetik uygulamalar ve genetiği değiştirilmiş gıda ürünleri konusundaki görüşlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. 2011-2012 öğretim yılında tarama modeliyle yapılan bu çalışmaya Kazım Karabekir Eğitim, Fen ve Ziraat Fakültelerinde öğrenim gören 276 öğrenci dâhil edilmiştir. Araştırmacılar tarafından çeşitli kaynaklardan derlenip modifiye edilen ve geliştirilen 31 maddelik üçlü likert ölçeğin iç tutarlılık katsayısı 0.72 olarak hesaplanmıştır. Çalışmada elde edilen veriler frekans (f) ve yüzde (%) dağılımlarına göre değerlendirilmiştir. Çalışma neticesinde öğrencilerin genetiği değiştirilmiş ürünleri potansiyel risk olarak gördükleri, bu ürünlerin kullanımı, ekolojik etkileri, tüketimi ve üretimi konusunda olumsuz; ancak genetik uygulamalara karşı ise olumlu görüş bildirdikleri tespit edilmiştir. Çalışma bulguları doğrultusunda çeşitli öneriler sunulmuştur
The purpose of this study was to investigate university students’ knowledge and their opinions related
with potential risks genetically modified food products and its various applications. This study that is made
with the scanning model, was carried out with students of Kazım Karabekir Faculty of Education, Science and
Agriculture (n= 276) in 2011-2012 academic year. The data collected with 3-point likert-type scale. Likert-type
scale designed and modified by researchers. Cronbach’s alpha reliability coefficient of total 31-item scale was
found as 0.72. The data were analyzed by descriptive statistical techniques. The studies showed that the potential
risks perception of the study group for genetically modified food products is high. In addition to, they have negative
perception towards the dimensions of reliability, environmental effects, production and usage of genetically modified
organisms. But, Genetic applies were found usefully. In light of this research, recommendations are provided.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Fen Bilimleri Eğitimi / Education of Science |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2012 |
Submission Date | April 29, 2012 |
Acceptance Date | June 20, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 2 Issue: 3 |