Bankacılık, müşterilerle sık sık iletişime girilmesi gereken bir sektördür. Bankalar müşterilerine, onların durumlarına uygun bir kredi vermek istediğinde müşteriyi telefonla ararlar. Çoğu zaman müşteri, teklif edilen krediyi reddeder, bu da müşteriyle iletişime geçen personelin zamanından büyük bir kayıptır. Bu çalışmada, banka müşterilerinin verilerinin bulunduğu veri seti ele alınarak ve çeşitli makine öğrenmesi sınıflama modelleri kullanılarak müşterinin kredi alıp almayacağı tahmin edilmiştir. Elde edilen çalışma sonuçlarına göre, makine öğrenmesi yöntemleri ile müşterinin kredi alma eğilim tahmini başarılı bir şekilde gerçekleşmiştir. Çalışma sonucunda K-Best uygulanan modellerin arasında doğruluk değeri en yüksek olan sınıflandırıcı modelinin %98,86 ile Rastgele Orman algoritması olduğu, özellik seçimi yapılmadan eğitilen modellerin arasında en yüksek olan modelin %93,66 ile Rastgele Orman algoritması olduğu, cross-validation ve grid search ile eğitilen modellerin arasında ise en yüksek değerin %98,6 ile Rastgele Orman algoritmasında olduğu görülmüştür.
Banking is a sector that requires frequent communication with customers. When banks want to give their customers a loan that suits their situation, they call the customer by phone. The often time customer rejects the loan offer, which is a huge waste of time from the staff contacting the customer. In this study, the customer's tendency to take credit was estimated using the data set of bank customers' data and various machine learning classification models. According to the results of the study, the prediction of the customer's tendency to take credit with machine learning methods has been successfully realized. As a result of the study, among the models applied K-Best, the classifier model with the highest accuracy value was found to be the Random Forest algorithm with 98.86%. Among the models trained without feature selection, the highest model was found to be the Random Forest algorithm with 93.66%. Among the models trained with cross-validation and grid search, the highest value was found in the Random Forest algorithm with 98.6%.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Artificial Intelligence |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 14, 2022 |
Publication Date | September 21, 2022 |
Submission Date | December 13, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: 2 |
Journal
of Intelligent Systems: Theory and Applications