Manyetik levitasyon (Maglev) teknolojisi, elektromanyetik askı (EMS) ve elektrodinamik askı (EDS) sistemleri aracılığıyla sürtünmesiz hareket sağlayarak yüksek hızlı ulaşımda devrim niteliğinde bir atılım sunmaktadır. Bu çalışma, Maglev trenlerinin temel fizik prensiplerini, yüksek sıcaklık süperiletkenlerinin (HTS) kritik rolünü ve Maxwell ile London denklemleriyle yönetilen manyetik alan etkileşimlerini kapsamlı bir şekilde incelemektedir. Japonya'nın SCMaglev (EDS) ve Çin'in Şanghay Maglev (EMS) gibi operasyonel sistemler üzerinde yapılan deneysel analizlerle, enerji verimliliği (0,09–0,12 kWh/yolcu-km), levitasyon kararlılığı ve ölçeklenebilirlik gibi performans metrikleri nicel olarak değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular, Maglev sistemlerinin geleneksel yüksek hızlı trenlere kıyasla %30–40 daha yüksek enerji verimliliği sağladığını; bunun sıfır yuvarlanma sürtünmesi, rejeneratif frenleme ve aerodinamik optimizasyon kaynaklı olduğunu ortaya koymaktadır. Bununla birlikte, kriyojenik soğutma gereksinimleri (HTS için 77 K) ve yüksek altyapı maliyetleri (20–40 milyon $/km) gibi zorluklar devam etmektedir. Akıllı ulaşım sistemleri (ITS) entegrasyonu, gerçek zamanlı veri analitiği, makine öğrenimi temelli öngörülü bakım ve dinamik kontrol algoritmaları ile bu sınırlamaları hafifletmektedir. Çalışma ayrıca, akı sabitlemeli kuantum levitasyon ve modüler kılavuz yollar gibi yenilikleri gelecekteki yaygınlaşma için kilit unsurlar olarak vurgulamaktadır. Bu araştırma, malzeme bilimindeki gelişmeler ve uygun maliyetli ITS entegrasyonuna bağlı olarak Maglev teknolojisini sürdürülebilir bir ulaşım çözümü olarak konumlandırmakta ve yeni nesil ulaşım ağlarındaki rolüne ilişkin bir çerçeve sunmaktadır.
Manyetik Levitasyon Süperiletkenlik Elektrodinamik Akıllı Ulaşım Sistemleri Maglev Trenleri
Magnetic levitation (Maglev) technology represents a transformative advancement in high-speed transportation, integrating principles of superconductivity and electrodynamics to enable frictionless motion through electromagnetic suspension (EMS) and electrodynamic suspension (EDS) systems. This study comprehensively examines the underlying physics of Maglev trains, focusing on the critical roles of high-temperature superconductors (HTS) and the interplay of magnetic fields governed by Maxwell’s and London’s equations. Through empirical analysis of operational systems—including Japan’s SCMaglev (EDS) and China’s Shanghai Maglev (EMS)—we quantify performance metrics such as energy efficiency (0.09–0.12 kWh/passenger-km), levitation stability, and scalability. Our findings demonstrate that Maglev systems achieve 30–40% greater energy efficiency compared to conventional high-speed rail, attributed to zero rolling friction, regenerative braking, and aerodynamic optimization. However, challenges persist, including cryogenic cooling demands (77 K for HTS) and infrastructure costs ($20–40 million/km). The integration of intelligent transportation systems (ITS) mitigates these limitations through real-time data analytics, machine learning-driven predictive maintenance, and dynamic control algorithms. We further highlight innovations such as flux-pinned quantum levitation and modular guideways as pivotal for future adoption. This research positions Maglev technology as a sustainable mobility solution, contingent upon advancements in material science and cost-effective ITS integration, and provides a framework for its deployment in next-generation transportation networks.
Magnetic Levitation Superconductivity Electrodynamics Intelligent Transportation Systems Maglev Trains
| Primary Language | English |
|---|---|
| Subjects | Cyberphysical Systems and Internet of Things, Modelling and Simulation, Artificial Intelligence (Other), Energy Systems Engineering (Other), Rail Transportation and Freight Services |
| Journal Section | Articles |
| Authors | |
| Early Pub Date | October 22, 2025 |
| Publication Date | October 25, 2025 |
| Submission Date | June 17, 2025 |
| Acceptance Date | July 30, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 8 Issue: 2 |