Öğretmenlik Uygulaması sürecinde öğretmen adaylarının yürüttükleri derslere ilişkin uygulama öğretim elemanı, uygulama öğretmeni ile arkadaşlarından alacağı dönütlerin niteliğinin ilgililerin zaman sorunu nedeniyle beklenen yararı sağlamadığı bilinmektedir. Sosyal ağlardan biri olan Google Plus ortamı, belirli sayıda kişinin bir arada videolarını izleyip birbirlerine dönüt verilmesi ve zamanla yetersizliği sorununu gidermesinden dolayı öğretmen eğitiminde teknolojinin kullanılmasına iyi bir örnek teşkil edecektir. Bu çalışmanın amacı, öğretmenlik uygulaması sürecinde Google Plus ortamlarından yararlanarak fizik öğretmen adaylarına daha iyi rehberlik hizmeti verilmesi ve bu hizmetin sağlayacağı farkındalık kazanımlarının tartışılmasıdır. Araştırma öğretmenlik uygulaması dersine iki farklı uygulama okuluna devam eden 10 fizik öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Her öğretmen adayı uygulama okullarında yürüttüğü dersleri Google Plus ortamından erişime açmış ve okul dışı zamanlarda canlı görüşmeler yoluyla videolar üzerindeki izlenimlere ilişkin tartışmalar yapılmıştır. Dönem sonunda öğretmen adaylarına süreci değerlendirmek üzere sorulan açık uçlu sorularla başlangıçta olumsuz görüşlere sahip öğretmen adaylarının teknolojik beceri, iletişim ve geribildirim konularında farkındalık geliştirdikleri belirlenmiştir. Sonuçta uygulama okullarındaki sosyal ağlara erişim engellerinin de ortadan kaldırılmasıyla Google Plus deneyimi öğretmenlik uygulaması sürecinde etkin olarak kullanılabilecektir.
Anahtar Sözcükler: Fizik Eğitimi, Öğretmenlik Uygulaması, Google Plus
Öğretmenlik Uygulaması sürecinde öğretmen adaylarının yürüttükleri derslere ilişkin uygulama öğretim elemanı, uygulama öğretmeni ile arkadaşlarından alacağı dönütlerin niteliğinin ilgililerin zaman sorunu nedeniyle beklenen yararı sağlamadığı bilinmektedir. Sosyal ağlardan biri olan Google Plus ortamı, belirli sayıda kişinin bir arada videolarını izleyip birbirlerine dönüt verilmesi ve zamanla yetersizliği sorununu gidermesinden dolayı öğretmen eğitiminde teknolojinin kullanılmasına iyi bir örnek teşkil edecektir. Bu çalışmanın amacı, öğretmenlik uygulaması sürecinde Google Plus ortamlarından yararlanarak fizik öğretmen adaylarına daha iyi rehberlik hizmeti verilmesi ve bu hizmetin sağlayacağı farkındalık kazanımlarının tartışılmasıdır. Araştırma öğretmenlik uygulaması dersine iki farklı uygulama okuluna devam eden 10 fizik öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Her öğretmen adayı uygulama okullarında yürüttüğü dersleri Google Plus ortamından erişime açmış ve okul dışı zamanlarda canlı görüşmeler yoluyla videolar üzerindeki izlenimlere ilişkin tartışmalar yapılmıştır. Dönem sonunda öğretmen adaylarına süreci değerlendirmek üzere sorulan açık uçlu sorularla başlangıçta olumsuz görüşlere sahip öğretmen adaylarının teknolojik beceri, iletişim ve geribildirim konularında farkındalık geliştirdikleri belirlenmiştir. Sonuçta uygulama okullarındaki sosyal ağlara erişim engellerinin de ortadan kaldırılmasıyla Google Plus deneyimi öğretmenlik uygulaması sürecinde etkin olarak kullanılabilecektir
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | FOURTH ISSUE |
Authors | |
Publication Date | May 9, 2014 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 2 Issue: 3 - ISSUE 3 |