Bu çalışmanın amacı bir grup üniversite öğrencisinin akran dönütü süreci ile ilgili görüşlerinin dönüt alan veya dönüt veren olma durumlarına göre nasıl değiştiğini incelemektir. Araştırmanın katılımcıları, Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nde 2013 Bahar döneminde verilen Özel Öğretim Yöntemleri 2 dersine kayıtlı 72 öğrenciden oluşmaktadır. Katılımcılar altı haftalık uygulama sürecinde Coursesites adlı çevrimiçi ortamda farklı etkinlikler gerçekleştirmişlerdir. Öğrencilerin süreç ile ilgili deneyimlerini yazdıkları yansıma günlükleri nitel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, hem dönüt alan hem de dönüt veren öğrencilerin genel olarak süreçle ilgili olumlu algılara sahip olduğunu ortaya koymuştur. Diğer taraftan dönüt alan mı memnun dönüt veren mi memnun sorusunun net bir cevabı bulunmamaktadır. Bunun yerine, her iki grubun da memnun olduğu ve olmadığı noktaların bulunduğu söylenebilir.
Anahtar sözcükler: akran dönütü, çevrimiçi öğrenme, öğretmen eğitimi
Bu çalışmanın amacı bir grup üniversite öğrencisinin akran dönütü süreci ile ilgili görüşlerinin dönüt alan veya dönüt veren olma durumlarına göre nasıl değiştiğini incelemektir. Araştırmanın katılımcıları, Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nde 2013 Bahar döneminde verilen Özel Öğretim Yöntemleri 2 dersine kayıtlı 72 öğrenciden oluşmaktadır. Katılımcılar altı haftalık uygulama sürecinde Coursesites adlı çevrimiçi ortamda farklı etkinlikler gerçekleştirmişlerdir. Öğrencilerin süreç ile ilgili deneyimlerini yazdıkları yansıma günlükleri nitel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, hem dönüt alan hem de dönüt veren öğrencilerin genel olarak süreçle ilgili olumlu algılara sahip olduğunu ortaya koymuştur. Diğer taraftan dönüt alan mı memnun dönüt veren mi memnun sorusunun net bir cevabı bulunmamaktadır. Bunun yerine, her iki grubun da memnun olduğu ve olmadığı noktaların bulunduğu söylenebilir
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | FIFTH ISSUE |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 3 Issue: 1 - ISSUE 1 |